MSIT: Weekend za pół ceny odniesie sukces

AG

400 partnerów akcji, wielkie zainteresowanie. Na miesiąc przed wrześniową akcją weekendową „Polska Zobacz Więcej – Weekend za pół ceny” promującą turystykę krajową, Ministerstwo Sportu i Turystyki zaprezentowało w Łazienkach Królewskich w Warszawie partnerów, którzy zgłosili się do akcji oraz jej podstawowe założenia.

Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka powiedział: “Podchodziliśmy do projektu z lekkimi obawami: jak przyjmie go branża turystyczna, jakie będzie zainteresowanie. Tymczasem zainteresowanie przerosło nasze oczekiwania – do projektu zgłosiło sie 400 firm. Połowa z nich to podmioty prywatne, połowa – firmy samorządowe lub Skarbu Państwa.
To jest dobry rok dla polskiej turystyki. Cieszę się, że promocja Polski w Polsce przynosi wymierne efekty i coraz więcej Polaków decyduje się na wypoczynek w kraju.
O akcji „Polska Zobacz Więcej – Weekend za pół ceny” mogę śmiało powiedzieć, że będzie wyjątkową akcją i chciałbym, żeby w następnych latach stała się naszą tradycją. W 2017 roku chciałbym, żeby akcja odbyła się w kilka weekendów poza wysokim sezonem wakacyjnym. Akcja ma także charakter edukacyjny – chcemy, by Polacy wypoczywającw Polsce, poznawali ją. Jestem pewien, że pierwsza edycja akcji odniesie sukces a sama stanie się polską tradycją turuystyczną. Polska to piękny kraj z morzem, jeziorami i górami. Warto wypoczywać w Polsce.”

Dawid Lasek, podsekretarz stanu w MSiT odpowiedzialny za turystykę, dodał: “Założeniem akcji „Polska zobacz więcej – Weekend za pół ceny” jest stworzenie banku ofert produktów i usług turystycznych w atrakcyjnych, obniżonych cenach, które będą oferowane w dniach 23-25 września 2016 r. na terenie całego kraju. Około 200 firm, to gestorzy bazy noclegowej, ale ok. 120 to muzea i instytucje kulturalne. Zgłosiły się również ośrodki SPA, wypożyczalnie sprzętu wodnego a nawet jeden przewoźnik. Oferta jest różnorodna, podstawowym warunkiem uczestnictwa w akcji była deklaracja udzielania w dwa dni 50 proc. Rabatu przynajmniej na jedna usługę oferowana przez obiekt. Niektórzy partnerzy udzielą tej zniżki na wszystkie usługi, niektórzy na jedną, a na pozostałem rabat będzie wynosił 15 – 20 proc.
Chcemy zachęcić Polaków do korzystania z atrakcji i usług turystycznych na terenie kraju, również w okresie poza głównym sezonem wakacyjnym. Chcemy, by Polacy uczyli się Polski.
We wrześniu zbierz esię zespół roboczy, do którego zaprosimy przedstawicieli regionów, samorządów, które organizują podobne akcje od lat i wypracować jak najlepsze rozwiązania na następne lata. Chodzi również o to, żeby skoordynować nasze akcje z akcjami regionalnymi. Wszystkim nam chodzi o zwiększenie popytu na wypoczynek w Polsce.”

Pierwszą inicjatywą wykorzystującą pomysł weekendowych obniżek do promocji turystycznej była akcja „Poznań za pół ceny”, która jest organizowana corocznie od 2008 roku przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną. Podobna akcja prowadzona jest od kilka lat również na Dolnym Śląsku.

Obecny na spotkaniu Łazienkach Królewskich dyrektor biura Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej Rajmund Papiernik, powiedział: “Przypominam sobie nasze obawy sprzed kilku lat – były takie same: kto się tym zainteresuje. I w skali województwa byliśmy zaskoczeni liczbą zainteresowanych. W latach 2013, 2014 i 2015 do akcji włączało się około 100 podmiotów. Az 99 proc. z nich było zadowolonych z udziału w projekcie, zainteresowanie hotelami, muzeami było dziesięciokrotnie większe niż w poprzednich latach. W ubiegłym roku obiekty uczestniczące w akcji odwiedziło 14 tysięcy turystów. W tej akcji ważny był też efekt edukacyjny – pokazywaliśmy dolnoślązakom Dolny Śląsk. Zachęcaliśmy ich, by zamiast w weekend siedzieć przed telewizorem, ruszyli choćby na krótką wyprawę w najbliższą okolicę.”

Tadeusz Zielniewicz dyrektor Muzeum Łazienki Królewskie, dodał: “Łazienki Królewskie od kilku lat realizują projket, by być obiektem otwartym. Z radością więc przystąpiliśmy do projektu „Polska Zobacz Więcej – Weekend za pół ceny”. Łazienki Królewskie na stałe zagościły w sercach Warszawiaków i odwiedzających stolicę. Pytani o powód przyjazdu do Warszawy, chęc zobaczenia Łazienek wymieniają, jako jeden z trzech pierwszych. To, że podobne akcje mają sens pokazuje choćby akcja “Bezpłatny listopad”, w której od czterech lat uczestniczymy wraz z innymi rezydencjami królewskimi – frekwencja jest wtedy dziesięciokrotnie wyższa niż zwykle. W ubiegłym roku odnotowaliśmy 70 tysięcy gości. Akcja jest idealna dla tych osób, dla których opłacenie odwiedzin w muzeach dla całej rodziny bywa poważną barierą. Podczas dwóch dni akcji zaoferujemy zwiedzanie Łazienek z przewodnikiem a także trzy wystawy czasowe: Flora Danica (porcelana duńska), obraz Muzeum z hagi ukazujący galerie obrazów oraz Skarby Mennicy Królewskiej.”

Cezary Jurkiewicz, dyrektor Centralengo Ośrodka Sportu powiedział: “Uważamy, że to dla nas znakomita możliwość, by pokazać się jako miejsce przyjazne turystom. Centralny Ośrodek Sportu jest otwarty dla wszystkich, nie tylko dla sportowców. Każdy kto zdecyduje się odpocząć w Centralnym Ośrodku Sportu będzie miał możliwość skorzystania z obiektów sportowych, na których trenują najwięksi polscy sportowcy,
mistrzowie olimpijscy. Oferujemy 50 proc. zniżki na korzystanie ze wszystkich obiektów sportowych, na noclegi i wyżywienie.”

Dorota Owczarek z Ośrodka Sportu i Rekreacji Termy Mszczonów, dodała: “Z uwagi na bardzo ciekawy pomysł wspierania przez Ministerstwo rodzimej turystyki w najtrudniejszym, czyli pozasezonowym, okresie, bardzo chętnie dołączyliśmy z naszym obiektem do akcji „Weekend za pół ceny”.

Luc Toutounghi prezes Se-ma-for Muzeum Animacji, podkreslił: “Nasza decyzja o przystąpieniu do akcji promocyjnej „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” wynika z chęci propagowania historii filmowej Łodzi, w tym oscarowego Se-ma-fora. Formuła akcji jest niezwykle interesująca, a film promocyjny zachęca i zaciekawia, prezentując szeroki wachlarz oferty turystycznej naszego kraju. Wyrażamy nadzieję, że udział w akcji wzmocni pozycję miasta Łodzi, a nasza działalność przyczyni się do postrzegania naszego muzeum, jako ciekawej propozycji turystycznej.”

Informacje o wszystkich partnerach akcji znaleźć na stronie internetowej projektu: http://www.polskazobaczwiecej.pl/.