MSiT rusza z promocją turystyki krajowej

Pilotażowy projekt Ministerstwa Sportu i Turystyki „Polska za pół ceny” ma promować krajową turystykę, zachęcać Polaków do uprawiania turystyki w kraju, a podmioty świadczące usługi turystyczne – do uatrakcyjniania ofert.
Jak podała PAP, wiceminister odpowiedzialny w MSiT za turystykę, Dawid Lasek na konferencji prasowej w Rzeszowie zapowiedział przeprowadzenie akcji we wzreśniu.
Minister Lasek mówił już o tym projekcie w rozmowie z portalem WaszaTurystyka.pl (czyt. tutaj).
W Rzeszowie ponownie wyjaśniał, że w pierwszej kolejności projekt zostanie skierowany do państwowych osób prawnych, czyli instytucji, które świadczą usługi w zakresie szeroko rozumianej turystyki.
Jak podała PAP, zdaniem Laska w kraju jest ich kilkaset. Są to np. centralne ośrodki sportu, które mają bazę hotelową, sportową i turystyczną.
Lasek powiedział: „Są też inne podmioty, które zależą od państwa i mają takie usługi w swoich katalogach. Więc to będzie coś, za co możemy ręczyć, gwarantować, i pokazać też pewien przykład” – mówił wiceminister. To jest akcja pilotażowa. Chcemy zebrać pewne doświadczenia, ale też pójdzie bardzo jasny sygnał, że jesteśmy wszyscy gotowi do tego, żeby podjąć próbę wzmożenia popytu wewnętrznego na turystykę krajową.”
Z kolei wojewoda podkarpacki Ewa Leniart dodała: “Projekt „Polska za pół ceny” jest ofertą, którą należy skierować do Polaków, aby zainteresować ich południem woj. podkarpackiego, czyli np. Bieszczadami, i jednocześnie otworzyć Bieszczady na turystów. Proces ten od pewnego czasu już trwa, a na potwierdzenie tego podała, że tylko jednego dnia – 1 maja – Bieszczadzki Park Narodowy odwiedziło około 4 tys. Osób. Są to realne możliwości, które należy wykorzystać dla rozwoju naszego województwa. Ponieważ te 4 tys. osób może zostać w Bieszczadach nie tylko na jeden dzień, ale jeżeli oferta turystyczna będzie pełniejsza, zorganizujemy im czas, turyści zostaną na dłużej.”
Projekt „Polska za pół ceny” to jedno z działań resortu, którego celem będzie przede wszystkim wzbudzenie popytu na turystykę krajową poprzez pokazanie samym Polakom, że nasz kraj jest atrakcyjny turystycznie, że jest wart tego, żeby poświęcić czas, pieniądze na to żeby go zwiedzać, poznawać.
Lasek podczas konferencji prasowej, której tematem była nowa polityka rządu w zakresie turystyki oraz nowe kierunki rozwoju zapowiedział: „Resort będzie mocno wpierać lokalne podmioty, które są końcowymi i tak naprawdę najważniejszymi dysponentami atrakcji turystycznych. To oni są najbliżej konkretnych atrakcji, konkretnych usług, konkretnych produktów, które trzeba łączyć w pakiety turystyczne. To będzie bardzo wyraźnie wspierane i podkreślanie w ramach działań ministerstwa. Jest to pewne przesłanie, nowa wartość w pracach ministerstwa, nowe spojrzenie, na turystykę w Polsce.
Wszystko po to, żebyśmy ze spokojem i satysfakcją mogli powiedzieć, że turystyka, nareszcie jest tą gałęzią gospodarki narodowej, która jest dostrzeżona, która buduje relacje pomiędzy różnymi obszarami tej gospodarki i życia społecznego, takimi jak kultura, jak gospodarka właśnie, jak ochrona środowiska, i że ze wskaźnika 5, 6 proc. możemy w pewnej perspektywie dojść do wskaźnika dwucyfrowego.”
Minister po konferencji prasowej wziął udział w roboczym spotkaniu dotyczącym organizacji we wrześniu II Forum Turystycznego Państw Karpackich, V Alpejsko-Karpackiego Forum współpracy oraz Krajowych i Regionalnych Obchodów Światowego Dnia Turystyki.
POWIĄZANE WPISY
12 lutego 2025
POT: 15 lutego rusza program wsparcia dla spotkań i wydarzeń
15 lutego 2025 roku rusza Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń (PPWdSW),…
0 Komentarzy5 Minuty
12 lutego 2025
PLL LOT rozpoczęły rekrutację do programu stażowego LOT Summer Internship
Polskie Linie Lotnicze LOT ponownie otwierają drzwi dla młodych talentów, ogłaszając…
0 Komentarzy3 Minuty
11 lutego 2025
Film promujący Dolny Śląsk zdobywa Grand Prix na FilmAT Festival 2024
Spot promujący Dolny Śląsk „Odkryj tajemniczy Dolny Śląsk” zdobył Grand Prix podczas XIX…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lutego 2025
Widzimy się w Sopocie. Nowa kampania miasta zachęca turystów biznesowych
„Widzimy się w Sopocie” to hasło kampanii promocyjnej miasta prowadzonej od listopada…
0 Komentarzy3 Minuty
6 lutego 2025
Zaplanuj ferie na Mazowszu z nowym przewodnikiem MROT
Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna przygotowała przewodnik „Moda na Mazowsze.…
0 Komentarzy2 Minuty
5 lutego 2025
Więcej turystów nad Bałtykiem w ferie. Hotele notują wzrost rezerwacji
Coraz więcej turystów wybiera nadmorskie kurorty na ferie zimowe. Pomorze Zachodnie staje…
0 Komentarzy5 Minuty
5 lutego 2025
Rusza nabór do II edycji Gąsiorów Turystyki
II edycja Gąsiorów Turystyki to kolejna szansa dla młodych, ambitnych profesjonalistów z…
0 Komentarzy2 Minuty
5 lutego 2025
Branżowe Centrum Umiejętności – odpowiedź na zmieniający się rynek HGT
W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym Branżowe Centrum Umiejętności w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 lutego 2025
Bilety na największe wydarzenia muzyczne 2025 roku już w sprzedaży!
Letni festiwal, koncert dla uczczenia ważnej daty, a może występ ulubionego artysty?…
0 Komentarzy2 Minuty