Mondial Assistance szkoli z pierwszej pomocy
Od wielu lat do Centrum Operacyjnego Mondial Assistance w okresie wakacji z prośbą o pomoc zgłasza się kilkadziesiąt tysięcy osób. W zeszłym roku wypadki stanowiły 27 proc. zgłoszeń z terenu Polski oraz 12 proc. z zagranicy.
Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance, powiedział: „Podczas lata statystycznie częściej możemy być świadkami wypadku na drodze, w którym osoba poszkodowana potrzebuje szybkiego ratunku. Dlatego dla naszych pracowników oraz klientów postanowiliśmy przeprowadzić kompleksowe szkolenia z udzielania pierwszej pomocy. Szkolenia realizowane są w ramach Akademii Pierwszej Pomocy. To jeden z wielu projektów społecznej odpowiedzialności biznesu, które przeprowadzamy. Szkolenia mają na celu zwiększyć świadomość wśród ludzi. Osoby, które przechodzą tego typu kurs zapoznają się ze sposobem prowadzenia resuscytacji krążeniowo-oddechowej, uczą się obsługi automatycznych defibratorów zewnętrznych, opatrywać rany oraz zabezpieczać miejsce zdarzenia.”
Urszula Żebrowska, uczestniczka szkolenia oraz koordynatorka Akademii Pierwszej Pomocy, dodała: „Szkolenie było podzielone na kilka części, na których dowiadywaliśmy się, co trzeba robić w przypadku poparzenia, porażenia prądem, dużego krwotoku, złamania otwartego. Potem ćwiczyliśmy te czynności na fantomie i pozorantach, a następnie został zainscenizowany wypadek z pełną sekwencją działań.”
Najistotniejsze bezpieczeństwo
Jeśli decydujemy się udzielić pierwszej pomocy i podchodzimy do osoby, która została ranna np. w wypadku komunikacyjnym musimy pamiętać, że życie i bezpieczeństwo tego człowieka należy teraz do nas.
Marcin Twardowski, współwłaściciel firmy szkoleniowej BT Borkowski Twardowski, skomentował: „Widząc poszkodowaną osobę np. na ulicy pierwszą rzeczą, która należy zrobić jest zadbanie o bezpieczeństwo własne w myśl zasady: „Dobry ratownik to żywy ratownik”. Następnie musimy pomyśleć o bezpieczeństwie poszkodowanego. Podejść do niego i sprawdzić, czy nas słyszy, czy reaguje na nasz dotyk oraz czy oddycha. To będzie sygnał dla nas jak mamy się dalej zachować. Czy podejmujemy akcję resuscytacyjną czy nie. Bardzo ważne jest wezwanie służb powołanych do ratowania życia i zdrowia – pogotowia ratunkowego, policji, straży pożarnej. Tego właśnie uczymy na naszych szkoleniach.”
Szybkie działanie – najważniejsze 4 pierwsze minuty
Będąc świadkiem np. zatrzymania krążenia mamy 4 minuty na podjęcie akcji ratunkowej. Potem u osoby poszkodowanej następuje śmierć mózgu. Dlatego tak ważny jest czas i pewność działania.
Marcin Twardowski dodał: „Świadkowie wypadków często boją się udzielić pomocy, gdyż obawiają się, że jeszcze pogorszą stan osoby poszkodowanej. Na naszych kursach staramy się uświadamiać uczestników, że właśnie jeżeli nie udzielą pomocy, to narażają życie osoby poszkodowanej”.
POWIĄZANE WPISY
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Biura podróży – duża podaż i mocny złoty przyhamowały wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
11 kwietnia 2024
Rainbow Złotym Partnerem XIV edycji Forum Promocji Turystycznej
W trakcie Forum prezes zarządu Rainbow Tours Maciej Szczechura będzie mówił o kwestiach…
0 Komentarzy11 Minuty
9 kwietnia 2024
Ryanair: nowe zasady współpracy z partnerami. Touroperatorzy nie muszą się martwić o zwrot w razie odwołania lotu
Trwają negocjacje Ryanaira w sprawie współpracy z kolejnymi partnerami branżowymi. Jak…
0 Komentarzy9 Minuty