Model abonamentowy – przyszłością w branży obsługi podróży służbowych? Teraz także w Polsce
Czy abonamentowy model obsługi dotarł do branży podróży służbowych? Kto w Polsce oferuje takie rozwiązania ? Jaka jest przyszłość tego konceptu?
Abonamentowy model obsługi święci triumfy w globalnej gospodarce. Coraz to nowe branże korzystają z jego dobrodziejstw. Czy ten trend dotrze do branży obsługi podróży służbowych. Takie głosy coraz głośniej docierają już m.in. z Azji, która jak zawsze jest liderem modernizacji/automatyzacji. Pierwsze usługi w tym modelu obecne są już także w Polsce czy dobrze się przyjmą?
Kompleksowa abonamentowa obsługa podróży służbowych Hotailors
Oferujący narzędzie do samodzielnej rezerwacji start up Hotailors od początku hołduje abonamentowemu podejściu. Firmy korzystające z platformy płacą więc za obsługę per podróż a nie za każdą cząstkową usługę oddzielnie. Oczywiście ten model ma swoje konsekwencje, promuje korzystanie z szerszego zakresu obsługi. W takim układzie może być dla firm naprawdę korzystny finansowo.
Plusem dla travel-managerów jest też transparentność i łatwość wyliczenia ostatecznej ceny kompleksowej obsługi. Jako iż Hotailors jest wciąż w fazie wzrostu periodycznie oferuje dodatkowe promocje. Pozwalają one uzyskać solidne zniżki i zachęcają do przetestowania tego nowotarskiego na polskim rynku podejścia.
Hotailors – super promocja – 0 za obsługę podróży służbowych – tylko do 4 grudnia
Bidroom – rezerwacje hotelowe transparentnie i bez manipulacji
Bidroom to kolejny ciekawy start-up który powstał w Holandii (ma też biuro w Krakowie). Ideą przyświecającą jego powstaniu jest zmierzenie się z dyktatem wielkich graczy na rynku dystrybucji kontentu hotelowego. Ma też stanowić szansę dla hoteli by zmniejszyć koszty prowizji wypłacanych pośrednikom, a tym samym poprawić rentowność.
Mimo iż model wydaje się bardzo zachęcający to kluczem będzie baza obiektów gwarantująca równie szeroki co u konkurencji wybór. Start-upowi będzie też ciężko walczyć z gigantami wydającymi bardzo znaczące kwoty na marketing. Sam pomysł wydaje się trafiony a czas po Covidowy z pewnością będzie asumptem do dyskusji o roli OTA/i potężnych pośredników na rynku oferty hotelowej.
Start-upowi udało się już zainteresować pomysłem globalnych graczy m.in VISA. We współpracy z tą ostatnią firmą uruchomiono specjalną promocje dla posiadaczy kart z jej logo.
Ubezpieczenia w podróży służbowej m.in Allianz
Przykładem abonamentowej obsługi w segmencie podróży służbowych jest też oferta Allianz . Pozwala ona kompleksowo ubezpieczyć wszystkich pracowników odbywających takową, poczynając już od 2 osób. Różne dopasowane do naszych potrzeb warianty dodają atrakcyjności ofercie tego ubezpieczyciela.
Podobne rozwiązania z sukcesem były już implementowe w USA i Europie Zachodniej, wydaje się iż abonamentowe ubezpieczenie to jeden z produktów który stosunkowo najłatwiej przebije się w branży obsługi podróży służbowych.
Transport – abonamentowe bilety ? LOT i Kolorowe karty Intercity
Transport a przede wszystkim linie lotnicze to dużo większe wyzwania związane z abonamentową obsługą. Mimo iż na rynku pojawiają się start upy próbujące sprzedawać produkt lotniczy w kilku “odległościowych” wariantach to raczej trudno traktować je na dziś jako coś więcej niż ewenement.
W czasie pandemii pojawiła się jednak tendencja do oferowania biletów bez limitowych na kształt biletu miesięcznego. Z taką inicjatywą wystąpił m.in. TAP Portugal oferujac European Pass. Opcja pozwalająca na bez limitowe podróżowanie służbowe nie jest ograniczona imiennie. Podobne oferty ma też w swym portfolio Air Canada a także przewoźnicy low cost w Azji Bangkok Airways i Air Asia.
Tylko prawdziwi pasjonaci wiedzą iż również w ofercie PLL LOT na trasach krajowych można korzystać z opcji biletów abonamentowych. Ich archaiczna konstrukcja wraz ze sztywnym rocznym okresem ważności , a dodatkowo brak digitalizacji powoduje że nawet na stronie LOT nie ma o nich informacji. Teoretycznie jest to jednak fundament na którym można by zbudować nowoczesny produkt. Szczególnie dla potrzeb podróży krajowych i bliskich podróży zagranicznych gdzie średnie ceny lotów są dość niskie ( głównie bliskie kierunki w Europie Wschodniej)
Kolorowe karty Intercity prezentują się w tym układzie dużo lepiej, mimo iż w tym przypadku nie wyeliminowano głównego błędu jakim jest brak elektronicznej formy tego produktu.
Kolorowe karty Intercity – oszczędzaj podróżując służbowo Pendolino
Abonamentowa obsługa jako przyszłość przetargów publicznych ?
Obszar przetargów publicznych na obsługę podróży służbowych budzi w Polsce nie kończące się kontrowersje. Ceny za obsługę sięgające 1 grosza, wywołują w branży uśmiech zażenowania. Do tej pory nikt poważnie nie wziął się za naprawę sytuacji w tym segmencie rynku. Jednym z elementów który mógłby się potencjalnie do tego przyczynić była by abonamentowa obsługa.
Wprowadzenie obowiązku opłaty per podróż do mechanizmu przetargowego, z pewności wyeliminowało by często bardzo zawiłe wagowe kalkulacje. Urzędnicy organizujący przetargi mieli by też dużo łatwiejszą pracę. A sama ocena złożonych ofert była by dużo łatwiejsza.
Naturalnie jest to tylko jedna ze składowych potrzebnych do uzdrowienia sytuacji. Wkrótce na portalu artykuł o tym jak uzdrowić sytuacje w obszarze przetargów publicznych na obsługę podróży służbowych.
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
17 kwietnia 2024
Mazowsze – Złoty Partner XIV Forum Promocji Turystycznej
Forum odbędzie się już 11 kwietnia 2024 we Wrocławiu. Złotym Partnerem wydarzenia jest…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty