Mercure Katowice Centrum świętuje trzecie urodziny

Hotel Mercure Katowice Centrum obchodzi trzecią rocznicę działalności podkreślając swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój oraz ekologiczne rozwiązania. Od otwarcia w 2021 roku obiekt odwiedziło ponad 1,3 miliona gości, którzy mogli korzystać z infrastruktury zaprojektowanej z myślą o minimalnym wpływie na środowisko.
Zrównoważony design
Mercure Katowice Centrum jest częścią inicjatywy Accor, która skupia się na eko-projektowaniu budynków z myślą o minimalnym wpływie na środowisko naturalne. Obiekt został zaprojektowany z wykorzystaniem materiałów o niskim śladzie węglowym oraz energooszczędnych technologii, co pomaga zmniejszyć zużycie energii i surowców.
„Od samego początku istnienia Mercure Katowice Centrum chcieliśmy, aby nasz hotel stał się symbolem zrównoważonego rozwoju i nowoczesnej gościnności i przez trzy lata udowodniliśmy, że to nie tylko deklaracje, ale przede wszystkim czyny. Cieszymy się, że wysiłek całego zespołu oraz nasze działania proekologiczne, takie jak wykorzystanie energii odnawialnej czy eliminacja plastiku, spotykają się z tak dużym uznaniem wśród naszych gości. Mamy na to twarde dowody – w zeszłym roku hotel uzyskał wskaźnik zadowolenia gości 93,43/100 jako jedna z najwyższych ocen w hotelach Accor w Europie. Wiele już zrobiliśmy i mamy również ambitne plany na przyszłość” – powiedziała Agnieszka Węgrzyn-Chwiłkowska, cluster commercial director w Mercure Katowice Centrum.
Od plastiku do drewna
Mercure Katowice Centrum dbając o środowisko, eliminuje plastik tam, gdzie to możliwe. Drewniane karty do pokoi wprowadzone w miejsce tradycyjnych plastikowych, jest przykładem tego, jak hotel minimalizuje zużycie jednorazowych tworzyw sztucznych. To część większego zobowiązania sieci Accor, której celem jest całkowita eliminacja plastiku we wszystkich obiektach do 2025 roku.
Energia odnawialna i obieg zamknięty na pierwszym miejscu
Hotel korzysta również z energii odnawialnej. Dzięki instalacji paneli fotowoltaicznych, Mercure Katowice Centrum uniknęło emisji 25,1 ton CO2, co odpowiada posadzeniu 35 drzew oraz oszczędności 21 ton węgla.
Zasady gospodarki obiegu zamkniętego są jednym z elementów strategii hotelu. Obiekt nie tylko korzysta z trwałych i nadających się do ponownego wykorzystania materiałów, ale także dąży do maksymalnej redukcji odpadów. Wnętrza hotelu zostały zaprojektowane tak, aby minimalizować potrzebę częstych wymian i modernizacji, co przekłada się na mniejsze zużycie zasobów naturalnych.
Dodatkowo, jednym z charakterystycznych elementów budynku jest jego zielona fasada, która pełni funkcję naturalnej izolacji, jednocześnie przyczyniając się do poprawy jakości powietrza w okolicy. Roślinność pokrywająca elewację hotelu pełni istotną rolę w redukcji hałasu oraz pomaga w absorbowaniu dwutlenku węgla, co przyczynia się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.
POWIĄZANE WPISY
15 maja 2025
Rekordowa konferencja franczyzobiorców Wakacje.pl – ponad 300 osób na wyspie Kos
Na greckiej wyspie Kos odbyła się doroczna konferencja sieci franczyzowej Wakacje.pl, w…
0 Komentarzy3 Minuty
14 maja 2025
Airbnb z usługami, doświadczeniami i nową aplikacją
Airbnb ogłasza największe zmiany od czasu swojego powstania. W ramach edycji Lato 2025…
0 Komentarzy7 Minuty
14 maja 2025
Nocowanie.pl: rezerwacje na ostatnią chwilę i cięcie kosztów. Turyści zmieniają nawyki
Mimo sprzyjającej pogody i korzystnego układu kalendarza, majówka 2025 nie spełniła…
0 Komentarzy4 Minuty
14 maja 2025
Travelist.pl: Zmiana preferencji majówkowych Polaków. Mniej city breaków, więcej natury
Majówka 2025 przyniosła wyraźne zmiany w preferencjach wyjazdowych Polaków – wynika z…
0 Komentarzy2 Minuty
14 maja 2025
Puchar Świata UCI w Downhillu wraca do Szczyrku
W dniach 17–18 maja 2025 roku Szczyrk Mountain Resort po raz drugi będzie gospodarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
13 maja 2025
Polacy spędzili majówkę 2025 w kraju. Królowały góry i aktywny wypoczynek
Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że 43 proc. Polaków planowało krótki…
0 Komentarzy3 Minuty
13 maja 2025
TBO.com wprowadza AI Smart Search dla agentów turystycznych
TBO.com, globalna platforma B2B dla branży turystycznej, informuje o wprowadzeniu nowej…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Sopot dla każdego i przez cały rok. Sukces kampanii „See you in Sopot”
Sopot i Sopocka Organizacja Turystyczna zakończyły pierwszą odsłonę kampanii „Widzimy się…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
DOT uruchomiła nową wersję portalu dolnyslask.travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zakończyła modernizację portalu turystycznego…
0 Komentarzy1 Minuty