Meet The Bidder: wiosenna edycja ze wsparciem dla Ukrainy i nadzieją na lepsze czasy
Meet The Bidder Smart Fairs ożywiła branżę spotkań i zintegrowała kolejnych wystawców z wielu krajów z polskimi agencjami i touroperatorami z branży MICE. Ostatnia edycja odbyła się w listopadzie zeszłego roku również w hotelu Arche Hotel Krakowska.
Na środowym wydarzeniu została utworzona specjalna „Strefa dla Ukrainy”, które miała na celu propagowanie inicjatyw pomocowych i umożliwiła zaangażowanie się w te działania. Każdy osoba chcąca udzielić wsparcia miała możliwość odwiedzenia trzech stoisk: Turystyki dla Ukrainy, Fundacji Leny Grochowskiej, Pośrednika ofert Prac.
„Dobrze, że możemy się spotkać mimo trudnej sytuacji, jaka panuje u naszych sąsiadów. Sporo osób nie przybyło dzisiaj z powodu zaangażowania w pomoc dla uchodźców, jak widać cała branża mocno się angażuje. Nie przestajemy pokazywać w czym jesteśmy najlepsi, czyli w świetnej organizacji” – mówi Alina Dybaś, prezes zarządu Turystycznej Organizacji Otwartej.
Branża turystyczna nie przestaje pomagać a wręcz przeciwnie, jeszcze bardziej angażuje się we wsparcie uchodźców. Zapewniona zostaje pomoc od zorganizowania transportu, zakwaterowania, aż po miejsca pracy.
„Pierwsza edycja Meet The Bidder dodatkowo została rozszerzona o wsparcie i pomoc. Siłą napędową logistyki i przedsięwzięcia jest Turystyka dla Ukrainy. W ramach tych działań przywozimy ludzi, dajemy i zakwaterowanie oraz pełne wsparcie. Możemy pomóc, ponieważ jako branża jesteśmy przygotowani do organizacji. Cała logistyka od pierwszych dni spoczęła właśnie na ludziach z branży” – dodaje członek zarządu TOO, Iwona Masłowska.
„Pocieszający jest też fakt, że cała branża stara się zaangażować w zatrudnianie osób z Ukrainy. Te osoby na pewno będą dla nas wsparciem z powodu braków w kadrach jakie spowodowała pandemia. Mają dobre kwalifikacje i po dodatkowym szkoleniu idealnie będą mogli wypełnić tę lukę w naszej turystyce. Warto także zwrócić uwagę na hotele, które pomimo, że same znajdują się w ciężkiej sytuacji pocovidowej przyjmują uchodźców z Ukrainy. Turystyka pokazuje, że jak trzeba pomóc, to jest w stanie się zjednoczyć” – mówi Łukasz Mikosz, również z zarządu TOO
Nowi wystawcy i ożywienie branży
W tym roku przybyło sporo wystawców zagranicznych, w tym silna reprezentacja DMC z Etiopii. Przyjechało też wielu profesjonalnych usługodawców z Polski oraz całego świata. Wśród odwiedzających były osoby związane z organizacją wyjazdów w branży MICE, przedstawiciele biur podróży. Spotkania B2B dotyczyły przede wszystkim wyjazdów grupowych, ale także usług dla turystów indywidualnych.
„Po raz pierwszy biorę udział w Meet The Bidder i jestem pod wrażeniem organizacji. Mamy sporo spotkań, czego nam brakowało przez całą pandemię. Możemy poznać oczekiwania naszych klientów, bądź osobiście się spotkać, ponieważ przez prawie dwa lata przeważnie byliśmy w kontakcie telefonicznym bądź mailowym” – mówi Monika Kamieńska z Puro Hotels.
Zmieniający się rynek turystyczny
Dogasająca pandemia spowodowała mocne ożywienie całego rynku. Ułatwienia związane z podróżowaniem, rosnąca liczba rezerwacji wskazywały na wyjście z kryzysu. Kiedy pojawiała się nadzieja na lepszy rok, wybuchła wojna na Ukrainie. Kolejna rzecz jaka może mieć wpływ na tegoroczne podróżowanie, to stale rosnące ceny surowców. Pewne jest to, że rynek turystyczny ulega zmianom i zmienia się także sposób, w jaki podróżujemy.
„Wyciszenie pandemii dało duży impuls wybicia się po tym trudnym czasie dla branży. Nastąpiły jednak skomplikowane czasy przez, co sporo osób nie mogło dziś do nas dotrzeć. Część pomaga uchodźcom, a część ma duże braki w kadrach spowodowane przez pandemię. Ogólnie odbiór wydarzenia jest bardzo pozytywny. Przyjechało sporo nowych osób, które jeszcze nie brały udziału w Meet The Bidder. Zmieniający się rynek przyciągnął też sporo wystawców z branży hotelarskiej. Chcemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców, tak aby każdy organizator turystyczny znalazł coś dla siebie” – podsumowuje Marcin Lewandowski, organizator imprezy z firmy Meet The Bidder.
Patronem medialnymi wydarzenia był portal WaszaTurystyka.pl.
Meet The Bidder: reaktywacja po covidowej przerwie. Rynek turystyki incentive odradza się
POWIĄZANE WPISY
6 lutego 2023
Na targach wrocławskich ponownie zostaną przyznane Kryształy Turystyki
Targi to doskonała okazja do wyróżnienia i nagrodzenia wyjątkowych przedsięwzięć. W tym…
0 Komentarzy2 Minuty
27 stycznia 2023
Najwyższa wieża zamkowa w Portugalii, śpiew i byk
Miasto Beja w regionie Alentejo w Portugalii, słynie z dwóch rzeczy: najwyższej wieży…
0 Komentarzy4 Minuty
27 stycznia 2023
Starożytne pismo i szewc z żelaza w Almodôvar
Dla miłośników historii Portugalii małe miasteczko Almodôvar w regionie Alentejo jest…
0 Komentarzy3 Minuty
26 stycznia 2023
Wizz Air połączy Katowice z Erywaniem
Linia lotnicza Wizz Air uruchomi do 29 kwietnia nowe połączenie z Katowice Airport do…
0 Komentarzy2 Minuty
20 stycznia 2023
Najdłuższy miejski szlak górniczy w Portugalii – pieszo przez Aljustrel
Dawne górnicze miasteczko Aljustrel w regionie Alentejo w Portugalii może od niedawna…
0 Komentarzy5 Minuty
20 stycznia 2023
Lisie doły Kompanii Braci pod Bastogne
Obrona przez amerykańskich żołnierzy miasteczka Bastogne w belgijskiej Walonii, na…
0 Komentarzy4 Minuty
18 stycznia 2023
Oliwkowa potęga w Alentejo
Firma Oliveira da Serra, która ma swoją siedzibę w Ferreira do Alentejo, w pobliżu…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2023
15-minutowy przelot akrobacyjny samolotem Extra 300, wylicytujemy na Gali Waszej Turystyki
15-minutowy przelot akrobacyjny samolotem Extra 300 z pilotem z Grupy Akrobacyjnej…
0 Komentarzy1 Minuty
10 stycznia 2023
MSiT: 110 mln zł na rozwój turystyki w 2023. Wesprą między innymi branżę przyjazdową
Do października 2022 roku Polskę odwiedziło 4,9 mln turystów zagranicznych, co stanowi…
0 Komentarzy6 Minuty