Meet The Bidder: wiosenna edycja ze wsparciem dla Ukrainy i nadzieją na lepsze czasy
Meet The Bidder Smart Fairs ożywiła branżę spotkań i zintegrowała kolejnych wystawców z wielu krajów z polskimi agencjami i touroperatorami z branży MICE. Ostatnia edycja odbyła się w listopadzie zeszłego roku również w hotelu Arche Hotel Krakowska.
Na środowym wydarzeniu została utworzona specjalna „Strefa dla Ukrainy”, które miała na celu propagowanie inicjatyw pomocowych i umożliwiła zaangażowanie się w te działania. Każdy osoba chcąca udzielić wsparcia miała możliwość odwiedzenia trzech stoisk: Turystyki dla Ukrainy, Fundacji Leny Grochowskiej, Pośrednika ofert Prac.
„Dobrze, że możemy się spotkać mimo trudnej sytuacji, jaka panuje u naszych sąsiadów. Sporo osób nie przybyło dzisiaj z powodu zaangażowania w pomoc dla uchodźców, jak widać cała branża mocno się angażuje. Nie przestajemy pokazywać w czym jesteśmy najlepsi, czyli w świetnej organizacji” – mówi Alina Dybaś, prezes zarządu Turystycznej Organizacji Otwartej.
Branża turystyczna nie przestaje pomagać a wręcz przeciwnie, jeszcze bardziej angażuje się we wsparcie uchodźców. Zapewniona zostaje pomoc od zorganizowania transportu, zakwaterowania, aż po miejsca pracy.
„Pierwsza edycja Meet The Bidder dodatkowo została rozszerzona o wsparcie i pomoc. Siłą napędową logistyki i przedsięwzięcia jest Turystyka dla Ukrainy. W ramach tych działań przywozimy ludzi, dajemy i zakwaterowanie oraz pełne wsparcie. Możemy pomóc, ponieważ jako branża jesteśmy przygotowani do organizacji. Cała logistyka od pierwszych dni spoczęła właśnie na ludziach z branży” – dodaje członek zarządu TOO, Iwona Masłowska.
„Pocieszający jest też fakt, że cała branża stara się zaangażować w zatrudnianie osób z Ukrainy. Te osoby na pewno będą dla nas wsparciem z powodu braków w kadrach jakie spowodowała pandemia. Mają dobre kwalifikacje i po dodatkowym szkoleniu idealnie będą mogli wypełnić tę lukę w naszej turystyce. Warto także zwrócić uwagę na hotele, które pomimo, że same znajdują się w ciężkiej sytuacji pocovidowej przyjmują uchodźców z Ukrainy. Turystyka pokazuje, że jak trzeba pomóc, to jest w stanie się zjednoczyć” – mówi Łukasz Mikosz, również z zarządu TOO
Nowi wystawcy i ożywienie branży
W tym roku przybyło sporo wystawców zagranicznych, w tym silna reprezentacja DMC z Etiopii. Przyjechało też wielu profesjonalnych usługodawców z Polski oraz całego świata. Wśród odwiedzających były osoby związane z organizacją wyjazdów w branży MICE, przedstawiciele biur podróży. Spotkania B2B dotyczyły przede wszystkim wyjazdów grupowych, ale także usług dla turystów indywidualnych.
„Po raz pierwszy biorę udział w Meet The Bidder i jestem pod wrażeniem organizacji. Mamy sporo spotkań, czego nam brakowało przez całą pandemię. Możemy poznać oczekiwania naszych klientów, bądź osobiście się spotkać, ponieważ przez prawie dwa lata przeważnie byliśmy w kontakcie telefonicznym bądź mailowym” – mówi Monika Kamieńska z Puro Hotels.
Zmieniający się rynek turystyczny
Dogasająca pandemia spowodowała mocne ożywienie całego rynku. Ułatwienia związane z podróżowaniem, rosnąca liczba rezerwacji wskazywały na wyjście z kryzysu. Kiedy pojawiała się nadzieja na lepszy rok, wybuchła wojna na Ukrainie. Kolejna rzecz jaka może mieć wpływ na tegoroczne podróżowanie, to stale rosnące ceny surowców. Pewne jest to, że rynek turystyczny ulega zmianom i zmienia się także sposób, w jaki podróżujemy.
„Wyciszenie pandemii dało duży impuls wybicia się po tym trudnym czasie dla branży. Nastąpiły jednak skomplikowane czasy przez, co sporo osób nie mogło dziś do nas dotrzeć. Część pomaga uchodźcom, a część ma duże braki w kadrach spowodowane przez pandemię. Ogólnie odbiór wydarzenia jest bardzo pozytywny. Przyjechało sporo nowych osób, które jeszcze nie brały udziału w Meet The Bidder. Zmieniający się rynek przyciągnął też sporo wystawców z branży hotelarskiej. Chcemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców, tak aby każdy organizator turystyczny znalazł coś dla siebie” – podsumowuje Marcin Lewandowski, organizator imprezy z firmy Meet The Bidder.
Patronem medialnymi wydarzenia był portal WaszaTurystyka.pl.
Meet The Bidder: reaktywacja po covidowej przerwie. Rynek turystyki incentive odradza się
POWIĄZANE WPISY
5 lipca 2022
Magiczne Maroko i jego atrakcje, czyli kolorowe miasta, lokalna kuchnia oraz wielopokoleniowe tradycje
Maroko jest najstarszym królestwem w świecie muzułmańskim. Kryje w sobie wiele…
0 Komentarzy12 Minuty
5 lipca 2022
Fly.pl: w czerwcu Turcja, Grecja i Egipt wzięły 60 proc. rynku
W czerwcu wśród klientów fly.pl, 58,2 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji, Grecji lub…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2022
XI Forum Promocji Turystycznej za 100 dni na lotnisku w Radomiu
Już za 100 dni (12 października) w terminalu Lotniska w Radomiu odbędzie się XI edycja…
0 Komentarzy2 Minuty
1 lipca 2022
TMR otworzył w Beszenowej sezon letni
W ostatni weekend słowacka spółka Tatry Mountain Resorts otworzyła sezon letni. Gwoździem…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lipca 2022
Itaka: przywróciliśmy siatkę połączeń na Lato 2022
Dzięki podpisanej umowie z UIA, mogliśmy przeorganizować siatkę połączeń i mamy możliwość…
0 Komentarzy3 Minuty
30 czerwca 2022
Miasto o dziesięciu obliczach: czarujący, aromatyczny, wielokolorowy Bangkok
To miasto jest jak zuchwały demon, który rzuca wyzwanie bogom – przekracza granice…
0 Komentarzy32 Minuty
29 czerwca 2022
Kuba: w tym roku odwiedzi nas 2,5 mln turystów
W 2019 roku Kubę odwiedziło 4,2 mln turystów, obecnie odradzamy się po covidzie, jesteśmy…
0 Komentarzy4 Minuty
27 czerwca 2022
Grochowski i Nasiłowski odznaczeni Krzyżami Zasługi
Podczas obchodów Dnia Przedsiębiorcy w Białymstoku Krzyże Zasługi nadane przez Prezydenta…
0 Komentarzy2 Minuty
27 czerwca 2022
Igor Rattaj, prezes TMR: nowe kolejki w Szczyrku, w Jasnej i Tatrzańskiej Łomnicy
Jeszcze przed sezonem zimowym oddamy nową kolejkę gondolową w Jasnej. Planujemy dwie nowe…
0 Komentarzy6 Minuty