Mazowiecki oddział PIT stawia na MICE
W Polskiej Izbie Turystyki coraz więcej biur zajmuje się szeroko rozumianym przemysłem spotkań – powiedział na spotkaniu Oddziału Mazowieckiego PIT, jego prezes, Dariusz Wojtal.
Tym razem Oddział Mazowiecki PIT zaprosił na spotkanie swoich członków przedstawicielki najważniejszego portalu branży spotkań – MeetingPlanner.pl.
Sylwia Banaszewska i Dorota Średnicka przedstawiły nie tylko swoją firmę, pochwaliły się osiągnięciami i współpracą z branżą turystyczną, ale i zaprezentowały najistotniejsze problemy przemysłu spotkań.
Sylwia Banaszewska podkreśliła: “Branża MICE to szansa na dla biur zajmujących się do tej pory tradycyjną turystyką wypoczynkową na zdywersyfikowanie swojej działalności, rozszerzenie jej poza sezony wakacyjne. W przemyśle spotkań nie ma sezonowości. Przemysł spotkań w Polsce dokonał w ostatnich latach wielkiego skoku i wciąz się rozwija.”
Dorota Średnicka zaprosiła przedstawicieli biur podróży do współpracy, m.in. do udziału, jako hosted buyers, na targi IMEX.
Z kolei Dariusz Wojtal zaprosił zebranych do prac w zespole ds MICE, który niedawno powstał w Polskiej Izbie Turystyki. Podkreślił: “Organizacją imprez zaliczanych do przemysłu spotkań, turystyką biznesową zajmują się coraz częściej biura, które na co dzień przede wszystkim sprzedają oferty wypoczynkowe.”
Zbigniew Kowal, prezes Global Congress, dodał: “Mamy w Polsce kłopot z budową silnych Convention Bureau i jeśli ich szybko nie zbudujemy, musimy sią liczyć z wejściem na polski rynek wielkich zagranicznych firm, które zajmą się organizacją największych wydarzeń w Polsce i zdominują nasz rynek.
W Polsce brakuje kadr dla przemysłu spotkań, przede wszystkim brakuje wykładowców, którzy uczyliby młodych ludzi według najnowszych trendów.
Musimy apelować, wywierać presję na władze Warszawy w dwóch najbardziej istotnych dla nas sprawach: Warszawa musi być obecna na targach MICE, w stolicy musi powstać centrum kongresowe z prawdziwego zdarzenia.”
POWIĄZANE WPISY
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Biura podróży – duża podaż i mocny złoty przyhamowały wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
11 kwietnia 2024
Rainbow Złotym Partnerem XIV edycji Forum Promocji Turystycznej
W trakcie Forum prezes zarządu Rainbow Tours Maciej Szczechura będzie mówił o kwestiach…
0 Komentarzy11 Minuty
9 kwietnia 2024
Ryanair: nowe zasady współpracy z partnerami. Touroperatorzy nie muszą się martwić o zwrot w razie odwołania lotu
Trwają negocjacje Ryanaira w sprawie współpracy z kolejnymi partnerami branżowymi. Jak…
0 Komentarzy9 Minuty