Małopolska odbudowuje ruch zagraniczny i rusza z nową kampanią promocyjną
Obecnie największym wyzwaniem dla turystyki jest odbudowa ruchu zagranicznego, szczególnie w tak ważnych ośrodkach jak Kraków. W tym celu władze województwa małopolskiego wraz z miastem Kraków w kooperacji z Małopolską Organizacją Turystyczną w roli lidera, przygotowało projekt „Małopolska – cel podróży”.
Kraków z jego zabytkami i bogatą kulturą, niezwykłe górskie krajobrazy stworzone do aktywności fizycznej, a także bogaty folklor sprawiały, że Małopolska była jednym z najchętniej odwiedzanych regionów kraju. O tym, że Kraków to najbardziej rozpoznawalna polska marka turystyczna na świecie świadczyła także duża liczba turystów z zagranicy, którzy chętnie wybierali to miasto jako cel swojej podróży. Dzięki prężnie rozwijającej się branży turystycznej oraz szerokiej ofercie połączeń lotniczych z krakowskiego lotniska, w 2019 r. region odwiedziło blisko 18 milionów gości. Niestety ostatnie dwa lata okazały się bardzo trudnym okresem dla branży turystycznej. Wybuch pandemii Covid – 19, a ostatnio zbrojna napaść Rosji na Ukrainę negatywnie wpłynęły na ruch turystyczny, szczególnie w kontekście turystyki zagranicznej.
Polska gościnność
Głównym celem nowej kampanii jest promocja Krakowa i Małopolski na arenie międzynarodowej. Początkowo zaplanowano działania na rynku niemieckim i brytyjskim, a w dalszej perspektywie także na rynkach austriackim, szwajcarskim, włoskim, skandynawskim i amerykańskim. Zakres działań jest bardzo szeroki, realizowane będą między innymi ambienty, misje gospodarcze, kampanie w Internecie, kampanie w tematyce MICE czy też stworzenie landing page i mediów społecznościowych w dwóch językach: niemieckim i angielskim.
Już w 2021 roku powstała koncepcja kreatywna wraz z briefem strategicznym, którego autorem jest krakowska agencja kreatywna Admind. Gościnność to słowo klucz oraz punkt wyjścia całej koncepcji. Gościnność to na pewno coś, co wyróżnia Polskę w ogóle – i to nie jest zaskoczenie. Małopolskę wyróżnia także otwartość, czyli coś znacznie więcej. Organizatorzy chcą podkreślać tę otwartość nie tylko przez ludzi, krajobrazy czy znane i mniej znane symbole. Jednym z najważniejszych elementów wybranej kampanii jest gest otwartych dłoni, który podkreśla hasło kampanii: „Wide open…”/”Unglaubliche vielfalt…”.
Na podstawie koncepcji kreatywnej powstał szereg materiałów w tym m.in. charakterystyczne kolaże, spoty promocyjne czy też landing page i media społecznościowe. Wszystkie elementy będą wykorzystywane podczas szerokiej kampanii promocyjnej w Internecie, która ruszyła
Przez kolejnych sześć miesięcy mieszkańcy Niemiec i Wielkiej Brytanii dowiedzą się co zwiedzić, czego posmakować czy też jakie trasy rowerowe wybrać, aby w najbardziej udany sposób spędzić czas w Małopolsce. Kampania dedykowana jest turyście indywidualnemu, ale nie zapomnieliśmy także o branży turystycznej. Dzięki szerokim działaniom promocyjnym w zakresie sektora MICE realizowanym przez Miasto Kraków organizatorzy dotrą z promocją Krakowa i Małopolski także do klienta biznesowego.
Projekt realizowany jest w całości z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020, a jego budżet wynosi 16 milionów zł. Wszystkie zadania zaplanowane w projekcie zostaną zrealizowane do końca 2023 roku.
Małopolska – nowa akcja promocyjna “Małopolska – naturalnie!”
POWIĄZANE WPISY
18 maja 2022
Po raz pierwszy kobieta kapitanem w Stena Line
18 maja obchodzony jest oficjalny Międzynarodowy Dzień Kobiet na Morzu, ustanowiony przez…
0 Komentarzy3 Minuty
18 maja 2022
OROT z nową stroną internetową dla Szlaku Kulinarnego „Opolski Bifyj”
Szlak Kulinarny „Opolski Bifyj” powstał w 2015 roku dzięki Opolskiej Regionalnej…
0 Komentarzy1 Minuty
18 maja 2022
Wizz Air uruchamia grupę dyskusyjną – Wizz Youth Forum
Wizz Air zachęca do dołączenia do Wizz Youth Forum, nieformalnej grupy dyskusyjnej online…
0 Komentarzy3 Minuty
18 maja 2022
Fattal Group stawia na rozwój sieci Leonardo Hotels w Europie
Izraelska grupa hotelowa Fattal utworzyła fundusz inwestycyjny o wartości 315 mln euro na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 maja 2022
Lotnisko Chopina: ponad 43 tys. pasażerów w majówkę
Liczba pasażerów stołecznego portu w 2022 roku zbliża się do 3 milionów. W ciągu…
0 Komentarzy2 Minuty
18 maja 2022
Port Lotniczy Bydgoszcz: wracają loty do Krakowa, będzie więcej rejsów do Warszawy
Mieszkańcy Kujaw i Pomorza znów będą mogli wyruszyć w podróż do Krakowa na pokładzie…
0 Komentarzy3 Minuty
18 maja 2022
Nowy Maison Sofia MGallery na turystycznej mapie Bułgarii
Nowo otwarty w stolicy Bułgarii Maison Sofia MGallery, ze słonecznym ogrodem zaprasza…
0 Komentarzy2 Minuty
18 maja 2022
Wizz Air uruchamia nową linię lotniczą na Malcie – Wizz Air Malta
Wizz Air ogłosił plan utworzenia linii lotniczej, która będzie mieścić się na Malcie.…
0 Komentarzy2 Minuty
17 maja 2022
Izrael znosi wszystkie obostrzenia antycovidowe
W sobotę 21 maja, zniesiony zostanie wymóg okazywania negatywnego testu PCR lub testu…
0 Komentarzy1 Minuty