Małopolska odbudowuje ruch zagraniczny i rusza z nową kampanią promocyjną

Obecnie największym wyzwaniem dla turystyki jest odbudowa ruchu zagranicznego, szczególnie w tak ważnych ośrodkach jak Kraków. W tym celu władze województwa małopolskiego wraz z miastem Kraków w kooperacji z Małopolską Organizacją Turystyczną w roli lidera, przygotowało projekt „Małopolska – cel podróży”.

Kraków z jego zabytkami i bogatą kulturą, niezwykłe górskie krajobrazy stworzone do aktywności fizycznej, a także bogaty folklor sprawiały, że Małopolska była jednym z najchętniej odwiedzanych regionów kraju. O tym, że Kraków to najbardziej rozpoznawalna polska marka turystyczna na świecie świadczyła także duża liczba turystów z zagranicy, którzy chętnie wybierali to miasto jako cel swojej podróży. Dzięki prężnie rozwijającej się branży turystycznej oraz szerokiej ofercie połączeń lotniczych z krakowskiego lotniska, w 2019 r. region odwiedziło blisko 18 milionów gości. Niestety ostatnie dwa lata okazały się bardzo trudnym okresem dla branży turystycznej. Wybuch pandemii Covid – 19, a ostatnio zbrojna napaść Rosji na Ukrainę negatywnie wpłynęły na ruch turystyczny, szczególnie w kontekście turystyki zagranicznej.

Polska gościnność

Głównym celem nowej kampanii jest promocja Krakowa i Małopolski na arenie międzynarodowej. Początkowo zaplanowano działania na rynku niemieckim i brytyjskim, a w dalszej perspektywie także na rynkach austriackim, szwajcarskim, włoskim, skandynawskim i amerykańskim. Zakres działań jest bardzo szeroki, realizowane będą między innymi ambienty, misje gospodarcze, kampanie w Internecie, kampanie w tematyce MICE czy też stworzenie landing page i mediów społecznościowych w dwóch językach: niemieckim i angielskim.

Już w 2021 roku powstała koncepcja kreatywna wraz z briefem strategicznym, którego autorem jest krakowska agencja kreatywna Admind. Gościnność to słowo klucz oraz punkt wyjścia całej koncepcji. Gościnność to na pewno coś, co wyróżnia Polskę w ogóle – i to nie jest zaskoczenie. Małopolskę wyróżnia także otwartość, czyli coś znacznie więcej. Organizatorzy chcą podkreślać tę otwartość nie tylko przez ludzi, krajobrazy czy znane i mniej znane symbole. Jednym z najważniejszych elementów wybranej kampanii jest gest otwartych dłoni, który podkreśla hasło kampanii: „Wide open…”/”Unglaubliche vielfalt…”.

Na podstawie koncepcji kreatywnej powstał szereg materiałów w tym m.in. charakterystyczne kolaże, spoty promocyjne czy też landing page i media społecznościowe. Wszystkie elementy będą wykorzystywane podczas szerokiej kampanii promocyjnej w Internecie, która ruszyła

Przez kolejnych sześć miesięcy mieszkańcy Niemiec i Wielkiej Brytanii dowiedzą się co zwiedzić, czego posmakować czy też jakie trasy rowerowe wybrać, aby w najbardziej udany sposób spędzić czas w Małopolsce. Kampania dedykowana jest turyście indywidualnemu, ale nie zapomnieliśmy także o branży turystycznej. Dzięki szerokim działaniom promocyjnym w zakresie sektora MICE realizowanym przez Miasto Kraków organizatorzy dotrą z promocją Krakowa i Małopolski także do klienta biznesowego.

Projekt realizowany jest w całości z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020, a jego budżet wynosi 16 milionów zł. Wszystkie zadania zaplanowane w projekcie zostaną zrealizowane do końca 2023 roku.

Małopolska – nowa akcja promocyjna “Małopolska – naturalnie!”