Luty 2024 roku na Lotnisku Warszawa-Modlin: ponad 160 tys. pasażerów, rozszerzenie usług i nowe porozumienie

MM
Lotnisko w Modlinie

Z usług Lotniska Warszawa-Modlin w lutym 2024 roku skorzystało 160 505 pasażerów, a obsłużono na nim 1 076 operacji lotniczych.

W lutym wśród pasażerów lotniska największą popularnością cieszyły się następujące kierunki: Londyn, Rzym, Barcelona, Mediolan, Dublin, Malaga, Madryt, Lizbona, Eindhoven, Alicante, Oslo i Sztokholm.

Od 16 lutego w saloniku biznesowym Mazovia Premium Lounge w strefie po kontroli bezpieczeństwa są honorowane karty programów Priority Pass oraz Lounge Key.

„Początkowy okres honorowania tych programów w Mazovia Premium Lounge przyniósł nam świetne dane, wskazujące jednoznacznie, że ich uczestnicy bardzo chętnie korzystają z takiej możliwości – a na przestrzeni pierwszego miesiąca funkcjonowania tej współpracy jest to kilkaset osób” – z zadowoleniem informuje Tomasz Szymczak, p.o. prezesa zarządu, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu.

28 lutego Zarząd Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin – Tomasz Szymczak i Grzegorz Hlebowicz – wraz z Piotrem Rotmańskim i Marcinem Osowskim reprezentującymi Welcome Airport Services podpisali list intencyjny w sprawie współpracy między obiema firmami. W ramach partnerstwa Welcome Airport Services jako agent obsługi naziemnej zapewni kompleksową obsługę frachtu lotniczego na Lotnisku Warszawa-Modlin, w tym połączenia RFS (Road Feeder Service).

Dodatkowo planowane jest utworzenie Magazynu Czasowego Składowania, który będzie stanowił kolejny punkt odpraw w ramach Agencji Celnej Welcome. Porozumienie nie ogranicza się jedynie do aspektów operacyjnych. Obejmuje także promocję segmentu cargo, zarówno na krajowym, jak i europejskim rynku. Poprzez współpracę obie firmy zamierzają zwiększyć atrakcyjność oferty frachtowej w Polsce.

„Podpisany list intencyjny daje obu stronom półroczną perspektywę na kompleksowe przygotowanie się do rozwinięcia obsługi ruchu cargo na naszym lotnisku. Jesteśmy przekonani, że obie strony dołożą wszelkich starań, aby obsługa ruszyła pełna parą już w drugiej połowie tego roku” – wyjaśnia Grzegorz Hlebowicz, wiceprezes zarządu ds. korporacyjnych.