Lufthansa zmienia szaty

Najbardziej widoczną zmianą w wizerunku samolotów Lufthansy jest nowe malowanie samolotów. Przed 3 tysiącami gości we Frankfurcie i Monachium, Lufthansa oficjalnie zaprezentowała Boeinga 747-8 praz Airbusa 321 z nowym designem.
Reakcja na nowy wygląd jest w przeważającej mierze pozytywna, chociaż niektórym brakuje tradycyjnego żółtego koloru. Niemniej jednak otrzyma on specjalną funkcję – wyróżniającą i pomoże w orientacji na lotniskach. W przyszłości kolor żółty znajdzie się między innymi na każdej karcie pokładowej oraz wszystkich stanowiskach lotniskowych Lufthansy.
Carsten Spohr, rezes zarządu Deutsche Lufthansa AG, powiedział: „Lufthansa się zmieniła, jest bardziej nowoczesna i odnosi większe sukcesy niż kiedykolwiek. Od teraz, będzie to również widoczne dla wszystkich poprzez nowy design. Żuraw był z nami od zawsze i oznacza pewną obietnicą. Po dzień dzisiejszy, wciąż jest symbolem najwyższej jakości, doskonałej obsługi, umiejętności lotniczych, niezawodności, innowacyjnego ducha i oznacza zaufanie.“
Z okazji 100. rocznicy żurawia, każdy szczegół nowego designu otrzymał nową wersję, aby sprostać wymaganiom ery cyfrowej. Nowy wygląd Lufthansy nadaje poszczególnym elementom nowoczesną jakość, która wyostrza ich wpływ. Projektanci uznali, że przywiązanie do wyjątkowej tradycji marki Lufthansa i poprowadzenie jej w przyszłość ma ogromne znaczenie.
Carsten Spohr dodał: „Modernizacja Lufthansy jest możliwa tylko dzięki zaangażowaniu naszych pracowników, którzy są najlepsi w branży. Oni są faktycznym obliczem marki.“
Żuraw, charakterystyczna ikona na niebie, zaprojektowany dokładnie 100 lat temu przez grafika Otto Firle, pozostanie ikoną Lufthansy. W przyszłości będzie cieńszy, lepiej wpasowując się w cyfrowy świat. Także cieńszy pierścień sprawi, że żuraw będzie wyglądać bardziej elegancko, wprowadzając go na pierwszy plan i zapewniając mu więcej przestrzeni. Logo zyska lekkość i elegancję. Zachowane zostanie również znane niebiesko-żółte połączenie kolorów Lufthansy – ale ich użycie zostanie zdefiniowane na nowo. Niebieski stworzony specjalnie dla Lufthansy jest nieco ciemniejszy, elegantszy i staje się wiodącym kolorem marki. Oznacza niezawodność, przejrzystość i wartość.
Po 30-stu latach, flota Lufthansy będzie stopniowo zmieniać malowanie. Nowy design został stworzony w ścisłej współpracy z licznymi ekspertami. Po wstępnych, intensywnych badaniach nad ponad 800 projektami i barwami, nowy design został ukończony. W zgodzie ze standardem premium, dominującym kolorem w najbliższych dekadach będzie niebieski. We wnętrzu kabiny gości powita obsługa w nowych uniformach oraz nowe akcesoria, uwzględniające żółtą kolorystykę. Zastawa, kosmetyczki, koce czy poszewki na poduszki w przyszłości również zostaną zmienione zgodnie z nowymi wytycznymi. Łącznie w ciągu najbliższych dwóch lat wymienionych będzie ponad 160 milionów akcesoriów pokładowych.
Również identyfikacja wizualna Lufthansa Group została odświeżona. Z nowego logo zniknął żuraw, pisane jest przy użyciu wyłącznie dużych liter. Wzięto pod uwagę różnorodność marek Grupy oraz neutralność tych firm. Nowopowstały font korporacyjny jest ponadczasowy i niezależny, charakteryzuje go użycie kapitalików.
Nowy odcień niebieskiego będzie kolorem dominujacym w Lufthansa Group. Biel zapewni światło, żółty będzie komplementarnym kolorem w palecie.
Carsten Spohr skomentował: “Jesteśmy dumni stanowiąc jeden z czynników napędzających globalizację i cieszymy się wprowadzając w życie nowych koncept. Mamy poczucie wartościowej pracy i spełnienia.“
POWIĄZANE WPISY
7 lutego 2025
Linie Emirates poszukują członków personelu pokładowego
Linie Emirates poszukują kandydatów do swojego międzynarodowego zespołu personelu…
0 Komentarzy1 Minuty
5 lutego 2025
Ryanair: 12,4 mln pasażerów w styczniu 2025
5 lutego Ryanair Holdings opublikował statystyki ruchu za styczeń 2025. Przewoźnik…
0 Komentarzy1 Minuta
5 lutego 2025
Nowe połączenie z Warmii i Mazur. Ryanair poleci do Düsseldorfu
Ryanair poinformował o nowym rozkładzie lotów na lato 2025 z Lotniska Olsztyn-Mazury.…
0 Komentarzy2 Minuty
3 lutego 2025
PLL LOT uruchomiły połączenia do Lizbony
3 lutego o godz. 10:30 wystartował pierwszy rejs PLL LOT z lotniska Chopina w Warszawie…
0 Komentarzy1 Minuty
3 lutego 2025
LOT połączy Rzeszów z Gdańskiem
Polskie Linie Lotnicze LOT do letniej siatki połączeń ponownie dodały bezpośrednie…
0 Komentarzy2 Minuty
30 stycznia 2025
Ponad 400 miast w ofercie FlixBusa na ferie
FlixBus przygotował specjalną ofertę na ferie zimowe. W sezonie zimowym przewoźnik…
0 Komentarzy2 Minuty
27 stycznia 2025
Wizz Air usprawnia obsługę klienta. Znikają numery premium call center
Wizz Air poinformował o aktualizacji dotyczącej obsługi klienta, która ma na celu…
0 Komentarzy2 Minuty
23 stycznia 2025
Costa Cruises: pierwszy statek wycieczkowy z LNG zatankował w Dubaju
Na początku stycznia Costa Smeralda pomyślnie ukończył pierwsze tankowanie skroplonego…
0 Komentarzy3 Minuty
23 stycznia 2025
Letnia oferta Ryanair z Gdańska. 42 kierunki i Bratysława wśród nowości
Ryanair poinformował dziś (23 stycznia) o rozkładzie lotów na lato 2025 z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty