Lufthansa kontra GDS-y
Lufthansa chce od 1 września wprowadzić dla użytkowników GDS-ów dopłaty dystrybucyjne (Distribution Cost Charge – DCC), w wysokości 16 euro od każdej transakcji. Oznacza to, że każdy klient przewoźnika dopłaci do biletu 16 euro, jeśli dokona rezerwacji za pośrednictwem jednego z globalnych systemów dystrybucji.
Argumenty przewoźnika przedstawił Jens Bischof, członek zarządu i dyrektor sprzedaży Luftansa AG: „Linie lotnicze coraz mniej zarabiają na sprzedaży biletów. Pośrednicy natomiast wykazują coraz większą rentowność Chcemy się przeciwstawić temu trendowi i stąd wprowadzenie w życie nowej strategii sprzedaży.”
Zarząd Lufthansy spodziewa się że nowe zasady dystrybucji pozwolą na wzrost zysku EBIT o ok. 1,5 mld euro.
Nie trzeba było długo czekać na reakcję drugiej strony. Oto treść oświadczenia Amadeusa.
Holger Taubmann, starszy wiceprezes ds. dystrybucji w Amadeus IT Group napisał: „Amadeus uważa, że to turysta jest w samym centrum branży turystycznej. Dziś podróżujący szukają spójności, przejrzystości i możliwości dokonywania wyboru we wszystkich kanałach sprzedaży, a my jako branża możemy dawać im to, czego oczekują, łącząc i integrując ofertę wszystkich graczy.
LHG (Lufthansa Group) zdecydowała się pójść w innym kierunku, wprowadzając opłaty, które będą obciążać tylko niektórych podróżnych, w zależności od kanału, w którym kupują usługi linii lotniczych. Ci podróżni zapłacą więcej za tę samą usługę. Wyższe koszty mogą ponieść również agencje, jeśli zostaną zmuszone do zmiany sposobu pobierania treści od LHG, co oznacza wydatki związane z integracją i rozwojem oprogramowania. Ten drugi scenariusz rodzi ryzyko przerzucania kosztów na klienta końcowego, co oznacza, że rozwiązanie zaproponowane przez LHG postawi jego i/lub agencje turystyczne w niekorzystnej sytuacji.
Nowy model utrudnia też porównanie oferty przewoźników, ponieważ podróżujący będą zmuszeni skorzystać z wielu kanałów, aby znaleźć najlepszą taryfę. Ostatecznie, przemysł turystyczny jako całość może stracić na takim modelu dystrybucji.
Jak zawsze, Amadeus jest otwarty na współpracę ze wszystkimi partnerami i klientami, aby dbać o interes podróżnego i całej branży.”
POWIĄZANE WPISY
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair zainaugurował loty na pięciu nowych trasach z Katowice Airport
Ryanair zwiększa swoją obecność w Międzynarodowym Porcie Lotniczym „Katowice” im.…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
PLL LOT rozpoczyna kampanię rekrutacyjną dla pilotów
12 kwietnia rozpoczęła się kampania rekrutacyjna skierowana do pilotów pragnących…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
17 kwietnia 2024
Ryanair: Polacy wybierają Włochy, Hiszpanię i Grecję na długi weekend majowy
Polscy turyści przygotowują się do nadchodzącej majówki, a dane linii lotniczych Ryanair…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Adam Sanocki nowym członkiem Zarządu PPL S.A.
Rada Nadzorcza Polskich Portów Lotniczych S.A. powołała wczoraj, 16 kwietnia 2024, nowego…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Startuje nowa trasa Ryanair z Katowic do Bari
Ryanair wystartował dziś (16 kwietnia) z Katowic z pierwszym lotem na nowej trasie do…
0 Komentarzy1 Minuty
15 kwietnia 2024
Ryanair uruchamia nowy program Future Flyer Academy
Ryanair uruchomił dziś (15 kwietnia) nowy program szkolenia pilotów Future Flyer Academy…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Lotnisko Chopina: w marcu odprawiono ponad 1,5 mln pasażerów
Ruch na Lotnisku Chopina dynamicznie rośnie. W marcu liczba podróżnych była wyższa o 13…
0 Komentarzy4 Minuty