Lufthansa kontra GDS-y
Lufthansa chce od 1 września wprowadzić dla użytkowników GDS-ów dopłaty dystrybucyjne (Distribution Cost Charge – DCC), w wysokości 16 euro od każdej transakcji. Oznacza to, że każdy klient przewoźnika dopłaci do biletu 16 euro, jeśli dokona rezerwacji za pośrednictwem jednego z globalnych systemów dystrybucji.
Argumenty przewoźnika przedstawił Jens Bischof, członek zarządu i dyrektor sprzedaży Luftansa AG: „Linie lotnicze coraz mniej zarabiają na sprzedaży biletów. Pośrednicy natomiast wykazują coraz większą rentowność Chcemy się przeciwstawić temu trendowi i stąd wprowadzenie w życie nowej strategii sprzedaży.”
Zarząd Lufthansy spodziewa się że nowe zasady dystrybucji pozwolą na wzrost zysku EBIT o ok. 1,5 mld euro.
Nie trzeba było długo czekać na reakcję drugiej strony. Oto treść oświadczenia Amadeusa.
Holger Taubmann, starszy wiceprezes ds. dystrybucji w Amadeus IT Group napisał: „Amadeus uważa, że to turysta jest w samym centrum branży turystycznej. Dziś podróżujący szukają spójności, przejrzystości i możliwości dokonywania wyboru we wszystkich kanałach sprzedaży, a my jako branża możemy dawać im to, czego oczekują, łącząc i integrując ofertę wszystkich graczy.
LHG (Lufthansa Group) zdecydowała się pójść w innym kierunku, wprowadzając opłaty, które będą obciążać tylko niektórych podróżnych, w zależności od kanału, w którym kupują usługi linii lotniczych. Ci podróżni zapłacą więcej za tę samą usługę. Wyższe koszty mogą ponieść również agencje, jeśli zostaną zmuszone do zmiany sposobu pobierania treści od LHG, co oznacza wydatki związane z integracją i rozwojem oprogramowania. Ten drugi scenariusz rodzi ryzyko przerzucania kosztów na klienta końcowego, co oznacza, że rozwiązanie zaproponowane przez LHG postawi jego i/lub agencje turystyczne w niekorzystnej sytuacji.
Nowy model utrudnia też porównanie oferty przewoźników, ponieważ podróżujący będą zmuszeni skorzystać z wielu kanałów, aby znaleźć najlepszą taryfę. Ostatecznie, przemysł turystyczny jako całość może stracić na takim modelu dystrybucji.
Jak zawsze, Amadeus jest otwarty na współpracę ze wszystkimi partnerami i klientami, aby dbać o interes podróżnego i całej branży.”
POWIĄZANE WPISY
30 listopada 2023
Enter Air osiąga rekordowe przychody. 1,1 mld zł w sezonie letnim 2023
Enter Air poinformował o rekordowych wynikach finansowych za sezon letni 2023, z…
0 Komentarzy5 Minuty
29 listopada 2023
Ryanair uruchamia letni rozkład lotów 2024
Ryanair poinformował o starcie letniego rozkładu lotów na 2024 rok z prawie 10 mln miejsc…
0 Komentarzy1 Minuty
29 listopada 2023
PLL LOT: rusza trzecia edycja konkursu dla absolwentów na najlepsze prace dyplomowe z obszaru lotnictwa
Polskie Linie Lotnicze LOT startują z trzecią edycję konkursu, zachęcając absolwentów…
0 Komentarzy2 Minuty
29 listopada 2023
Ryanair poleci z trzech polskich miast do Dubrownika
Ryanair poinformował dziś (29 listopada) o nowych trasach z Polski do Dubrownika. Zostaną…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2023
Ryanair startuje z noworoczną promocją dla podróżnych
W ramach Cyber Week, Ryanair, uruchomiła dziś (28 listopada) specjalną 72-godzinną…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2023
PLL LOT zwiększa liczbę połączeń do Korei Południowej
W dniach 16-17 listopada w Warszawie odbyły się konsultacje pomiędzy Polską a Koreą…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2023
PLL LOT wznawia loty do Aten i ogłasza nowe kierunki z Radomia
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły połączenie między Warszawą a Atenami. Samoloty…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2023
Emirates: pierwszy na świecie lot z wykorzystaniem zrównoważonego paliwa
Emirates zostały pierwszymi na świecie liniami lotniczymi, które wykonały lot…
0 Komentarzy3 Minuty
27 listopada 2023
Sześć lat FlixBusa w Polsce: nowe kierunki i zielone cele
FlixBus świętuje szóstą rocznicę działalności w Polsce. Z tej okazji, przewoźnik…
0 Komentarzy5 Minuty