Lubelskie stawia na MICE

O rosnącym znaczeniu branży MICE dla Lublina i całej Lubelszczyzny rozmawiali uczestnicy spotkania w Lublinie. Spotkania organizatorów i planistów wydarzeń głównie z Warszawy oraz hotelarze z Lubelszczyzny mieli okazję porozmawiać m.in. z marszałkiem województwa.
Marszałek województwa lubelskiego, Sławomir Sosnowski powiedział m.in.: “Sektor MICE rozwija się niezwykle dynamicznie i budowa centrum konferencyjnego w Lublinie była koniecznością. Trudno jest ocenić dokładnie wpływ branży spotkań na gospodarkę lokalną, ale widać, że wpływ ten jest coraz większy.
Dla mnie istotne jest, by wszystkie centra konferencyjne na Lubelszczyźnie nie tylko konkurowały ze sobą, ale żeby umiały wymieniać między sobą informacje, dzieliły się nimi a także doświadczeniami. Razem musimy przyciągać na Lubelszczyznę branżę MICE i razem z niej korzystać. Fakt, że w naszym województwie dobrze funkcjonuje Convention Bureau sprawia, że dobrze funkcjonują inne komórki Urzędu Marszałkowskiego, które mają styczność z konferencjami i kongresami, np. wydział współpracy z zagranicą. Instytucje podległe Urzędowi Marszałkowskiemu zwiększyły potencjał targowy i konferencyjny nie tylko Lublina, ale i całej Lubelszczyzny, Pamiętajmy, że Lublin znajduje się tylko 2,5 godziny jazdy samochodem od stolicy a niedługo ten czas zmniejszy się do 1,5 godziny.”
Radosław Dudziński, dyrektor Lubelskiego Centrum Konferencyjnego, dodał: “Wiadomo, że branża MICE potrzebuje odpowiedniej liczby miejsc noclegowych na wysokim poziomie. W Lublinie w najbliższym czasie zostanie oddanych do użytku sześć hoteli i liczba miejsc noclegowych powiększy się o mniej więcej 500. Kolejnych sześć obiektów planowanych jest w późniejszym czasie. To poważnie zwiększy potencjał Lublina. Na naszą korzyść działa również rozwój sieci połączeń lotniczych z lubelskiego lotniska, m.in. do Londynu, Kijowa, Tel Awiwu. Marszałek Sosnowski zapewnił: “Lubelskie Centrum Konferencyjne jest oczkiem w głowie Urzędu Marszałkowskiego i robimy wszystko, by je wspierać, także promocyjnie. Od początku działalności Convention Bureau potrafiliśmy się porozumieć i jestem pewien, że MICE to dla Lublina wielka szansa na rozwój.”
Uczestnicy wyjazdu studyjnego (planiści wydarzeń, przedstawiciele biur podróży specjalizujących się w MICE oraz dziennikarze) zorganizowanego przez MeetingPlanner.pl oraz Lublin & Region Convention Bureau mieli okazję przekonać się, jak Lublin przygotowany do przyjęcia uczestników konferencji i wydarzeń. Obejrzeli dumę Lublina czyli Lubelskie Centrum Konferencyjne, Centrum Spotkania Kultur, tereny targowe, kilka hoteli a także wziąć udział w warsztatach – wspólnie z hotelarzami lubelskimi. Więcej o wyjeździe już niedługo na portalu WaszaTurystyka.pl
POWIĄZANE WPISY
18 czerwca 2025
Chorwacki region zaprezentował swoją ofertę w Warszawie
Wspólnota Turystyczna Województwa Ličko-Senjskiego we współpracy z Chorwacką Wspólnotą…
0 Komentarzy3 Minuty
17 czerwca 2025
Branża hotelarska o kategoryzacji obiektów na dwudniowej konferencji IGHP
„Wpływ trendów rynkowych na ewolucję polskiej i europejskiej kategoryzacji obiektów…
0 Komentarzy7 Minuty
17 czerwca 2025
Architektura, natura, chillout. Spotkajmy się na Pergoli
W samym sercu zielonego Wrocławia leży miejsce, które zachwyca dosłownie każdego. Nie…
0 Komentarzy5 Minuty
13 czerwca 2025
Prezes Grupy Arche apeluje o zmiany w prawie dotyczącym zabytków
W trakcie III Forum Rewitalizacji, które odbywa się 13 czerwca w Łodzi, prezes Grupy…
0 Komentarzy3 Minuty
13 czerwca 2025
OLX: coraz więcej Polaków wybiera urlop w kraju
Polacy coraz chętniej wybierają wypoczynek w kraju, choć urlop nad Bałtykiem może…
0 Komentarzy4 Minuty
12 czerwca 2025
Tribe: nowy hotel w Budapeszcie, zapowiedź w Słowenii i debiut w Krakowie
Tribe, designerska marka lifestyle’owa należąca do grupy Accor, ogłasza kolejne…
0 Komentarzy2 Minuty
10 czerwca 2025
Przewodnik Michelin 2025: Wrocław debiutuje, Warszawa z nowym wyróżnieniem
Michelin zaprezentował nową selekcję restauracji ujętych w Przewodniku Michelin Polska…
0 Komentarzy11 Minuty
6 czerwca 2025
Rozpoczęto prace nad Strategią Rozwoju Turystyki Zorganizowanej w Polsce na lata 2026–2035
Przedstawiciele branży turystycznej rozpoczynają prace nad Strategią Rozwoju Turystyki…
0 Komentarzy1 Minuty
6 czerwca 2025
Smaki sprzed tysiąca lat w nowoczesnym wydaniu. Gniezno uruchomiło nowy produkt kulinarny turystyki sieciowej
W ramach obchodów 1000-lecia koronacji Bolesława Chrobrego miasto zaprasza na „Ucztę…
0 Komentarzy3 Minuty