Lotnisko w Krakowie – styczeń gorszy o 91 proc.

Port lotniczy w Krakowie - styczeń gorszy o 91 proc. od zeszłorocznego
Lotnisko w Krakowie/fot. archiwum Lotniska w Krakowie

W styczniu z usług krakowskiego lotniska skorzystało ponad 54 tysięcy pasażerów, o 91 proc. mniej niż w pierwszym miesiącu 2020 roku.

Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport, powiedział: „W poprzednich latach styczeń był miesiącem, w którym pasażerowie Kraków Airport chętnie korzystali z usług lotniczych wybierając się na zimowy odpoczynek. W tym roku wszystko się zmieniło. Pasażerowie zobowiązani są do śledzenia na bieżąco zasad sanitarnych w państwach, do których podróżują, a lotniska dostosowują infrastrukturę do nowych wytycznych.
Przykładem na to, jak krakowskie lotnisko szybko reaguje na zmieniające się zasady podróży do poszczególnych państw, jest wprowadzenie pod koniec zeszłego miesiąca możliwości wykonania testów antygenowych przed terminalem pasażerskim, jako ułatwienia podróżowania do Królestwa Niderlandów.”

Zgodnie z zasadami wprowadzonymi przez to państwo, pasażer tam lecący musi posiadać negatywny wynik szybkiego testu antygenowego wykonanego najdalej cztery godziny przed wylotem.

Kraków Airport jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. W 2020 roku, z powodu pandemii, z jego usług skorzystało 2,593 mln pasażerów, o 69 proc. mniej niż rok wcześniej.

W 2020 roku lotnisko było zamknięto od połowy marca do 1 czerwca zeszłego roku.

W tym roku władze Kraków Airport prognozują obsłużenie blisko 4,251 mln pasażerów, czyli 50 proc. wyniku osiągniętego w 2019 roku.

Lotnisko w Krakowie – grudzień gorszy o 89 proc.