LOT z Itaką na zimę, wreszcie z dynamicznym pakietowaniem

Dynamiczne pakietowanie dla LOT-u to z pewnością jeden z priorytetów. Głównym partnerem będzie Itaka, ale czy przewoźnik skupi się tylko na jednym partnerze?
Dynamiczne pakietowanie wciąż pokazuje swoją moc. Wyniki sprzedaży lipca pokazały, że ten koncept jest idealny do sprzedaży wakacyjnych kierunków. Szczególnie zadziwiła sprzedaż Antalyi, ale nie gorzej radziły sobie greckie kierunki, takie jak Rodos czy Heraklion. Czy wreszcie w tym segmencie mocniej zawalczy LOT?
Wyniki sprzedaży biletów w lipcu – wreszcie widać wakacyjne kierunki Antalya, Heraklion, Rodos
Itaka pokazała moc w lipcowych wynikach, to idealny partner, a zima, to idealny czas
Dla Itaki dynamiczne pakietowanie jest do tej pory mało znaczącym dodatkiem. Jednak lipcowe wyniki sprzedaży biletów lotniczych pokazały, że może ona wygenerować duże wolumeny także na bliskich wakacyjnych kierunkach. Niewątpliwie ostatnie sukcesy innych touroperatorów w tym segmencie, jak Best Reisen, Exim czy Top Touristik powinny zdopingować Itakę do mocniejszego zaangażowania się w ten sposób sprzedaży.
Zima wydaje się być idealnym okresem, szczególnie dla oferty do Emiratów i okolic. LOT wciąż waha się co do zimowej siatki, późna decyzja oznacza potrzebę większej mobilizacji sprzedaży. To idealny moment, by wprowadzić wspólne rozwiązanie z Itaką.
Prace nad rozwiązaniem już podobno trwają. Czy wejdzie ono już do oferty Zima 2021/2?
LOT może też skorzystać z know-how Neckermanna
W pracach nad dynamicznym pakietowaniem LOT-owi sprzyjały okoliczności. W wyniku upadku Neckermanna mógł pozyskać do swojego zespołu osoby, które dobrze poznały technologie dynamicznego pakietowania niemieckiego biura. Wciąż gotowa do pomocy jest też Nekera, czyli biuro, które powstało na zgliszczach niemieckiego agenta. Jego zespół doskonale zna narzędzia, ma też duży pozytywny sentyment do LOT-u.
Czy można to wykorzystać w pracach nad rozwiązaniem dla Itaki/multi agentów? Wiele wskazuje, że tak.
Sieć agencyjna jest kluczem, sam on-line nie wystarczy
Pisaliśmy już wielokrotnie, kluczem w dynamicznym pakietowaniu jest mocna sieć agencyjna. Sukcesy Best Reisen Top Touristik, czy Eximu zostały zbudowane właśnie na sieci agentów. LOT musi zdecydowanie odrzucić pokusę pakietowej sprzedaży on-line only. Zarówno Itaka, jak i multiagenci mogą tu bowiem bardzo wiele pomóc.
Idealny byłby taki koncept, który pozwalałby nie zamykać się na jednego partnera, choć zapewne w początkowym etapie współpraca z Itaką i multiagentami byłaby łatwiejsza.
Trzeba jednak wciąż brać pod uwagę preferencje dużych agentów, co do ich własnej oferty charterowej. LOT musiałby znaleźć kompromis z największym polskim touroperatorem. Być może będzie konieczne wspólne planowanie siatki połączeń lub przynajmniej jej uzupełnienia. przez LOT. Zima wydaje się dla takiego ćwiczenia idealna. Nowe ciekawe plażowe kierunki mogłyby, uzupełnić charterową ofertę Itaki. Pewnie należałoby ich szukać przede wszystkim na Półwyspie Arabskim.
Zamiast bazować na grupach można mocniej postawić na FIT i nego space koncept
LOT musi też wypracować atrakcyjny koncept pozwalający rywalizować o klienta FIT. Atrakcyjne i dostępne do sprzedaży taryfy tour operatorskie wydają się być tu kluczem do sukcesu. Duża część linii skutecznie korzysta też z narzędzia nego space, pozwalającego preferencyjnie traktować touroperatów, jeżeli chodzi o dostępność dedykowanej im oferty cenowej.
W sezonie lato LOT skupił się na współpracy na bazie rezerwacji grupowych, są one jednak sztywne i dość mało elastyczne. Dodatkowo w przypadku opcji bezkosztowej rezygnacji pozostawiają przewoźnika z niesprzedanymi miejscami. Dynamiczne pakietowanie ma tu swoje istotne zalety.
Itaka jest idealna, ale może lepszym wyborem być grupa mniejszych touroperatorów
Itaka ma wszelkie argumenty, by być idealnym partnerem dla LOT w projekcie dynamicznego pakietowania. Jest też, jednak wspomniany wyżej jeden mocny kontrargument, w postaci własnych charterów. Miejmy nadzieje, że ten problem uda się ominąć. Jaka może być alternatywa?
Niewątpliwie w przypadku braku porozumienia z Itaką, LOT powinien przygotować ofertę dla touroperatów bazujących głównie na lotach regularnych. Oni mimo swojej mniejszej skali mogę w sumie dać interesujące wolumeny. Udowodniły to m.in. Exim, sprzedając Antalyie, Top Touristik czy Best Reisen z jego ofertą do Dubaju, a w kolejce do podobnych sukcesów czekają jeszcze Nekera, czy silny regionalny gracz Rego Bis.
Swoje ambicje w promocji sprzedaży kierunków turystycznych ma też bardzo silna platforma agencyjna B2B RateHawk. To kolejny potencjalny partner dla LOTu. Tym bardziej, że ma już doskonałe doświadczenie wynikające ze współpracy z Aeroflotem
RateHawk nie zwalnia tempa rekrutuje i kontraktuje hotele – Dubaj na celowniku
Nie jest wykluczone, że w przyszłości do tego grona mogą dołączyć wyspecjalizowani w basenie Morza Śródziemnego gracze tacy, jak Coral. Oferta dynamicznego pakietowania z tymi partnerami może być swobodnie sprzedawana przez multiagentów off, jak i on-linowych (Fly.pl).
Czas goni LOT nieubłaganie, oglądanie sukcesów innych przewoźników w obszarze dynamicznego pakietowania musi być irytujące. Czas wyjść z własną atrakcyjną ofertą, inauguracja zimowej siatki to idealny moment. Może więcej informacji od narodowego przewoźnika otrzymamy przy okazji kolejnego Forum Promocji Turystycznej, które zaplanowano już 15 września we Wrocławiu.
Nie zapominajmy też o Dubaju, dynamiczne pakietowanie i dobra sprzedaż touroperatorów, to klucz by zostać w Emiratach dłużej niż tylko do marca 2022 roku. Ras Al Khaimah, Fujairah czy Oman to potencjalne kierunki, na których dynamiczne pakietowanie z pewnością by się sprawdziło i to nie tylko dla sprzedaży z Polski, ale całego regionu CEE.
Dubaj już poniżej 1500 zł, a „efekt LOT-u” dopiero nadejdzie – do gry wchodzi też Lufthansa
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty









