Linie SAS wybrały Amadeus Fare Families

materiały prasowe

Linie lotnicze Scandinavian Airlines (SAS) zaczęły udostępniać swoje „rodziny taryf” lotniczych za pośrednictwem rozwiązania Amadeus Fare Families.

Dzięki Amadeus Fare Families biura podróży będą mogły lepiej dopasować ofertę do indywidualnych potrzeb konkretnego klienta, a także łatwiej będzie im zachęcić pasażera do skorzystania z wyższej taryfy. Również menedżerowie zajmujący się rezerwacją podróży służbowych w firmach będą mieli dostęp do usługi za pośrednictwem platformy korporacyjnej Amadeus.

Decius Valmorbida, wiceprezes Amadeus ds. marketingu i dystrybucji, powiedział: „Nasze Fare Families pozwalają liniom lotniczym upraszczać proces rezerwacji i sprzedaży, zarówno dla pasażerów jak i agentów turystycznych. Dodatkowo, dzięki udostępnieniu rodzin taryf w platformie sprzedażowej Amadeus linie mogą skuteczniej oferować podróżującym usługi dodatkowe.”

Pasażerowie mogą błyskawicznie rezerwować przeloty i usługi dodatkowe oraz od razu otrzymują pełną informację o cenie. Z kolei linie lotnicze i biura podróży mogą lepiej dopasować ofertę i skuteczniej zachęcać do skorzystania z wyższej taryfy. Łącznie już 25 linii lotniczych zakończyło wdrażanie Amadeus Fare Families, a kolejne 10 zrobi to w najbliższym czasie.

Rezerwacja biletu lotniczego oraz usług dodatkowych, w tym np. wybór miejsca w samolocie, prośba o zwrot kosztów, wykupienie dodatkowego bagażu czy przestrzeni na nogi, nie powinna oznaczać dodatkowych 10 minut spędzonych przed ekranem komputera, żeby wybrać poszczególne opcje. Podróżujący mają też prawo wiedzieć, jaki będzie całkowity koszt usługi wcześniej niż dopiero na etapie płatności.

Dzięki rozwiązaniu Amadeus Fare Families, które pozwala grupować taryfy lotnicze o podobnych parametrach w „rodziny”, pasażerowie Scandinavian Airlines wybiorą dodatkowe usługi z zachowaniem pełnej przejrzystości cen. Linie wybrały narzędzie Amadeus, które pozwala dowolnie konfigurować taryfy oferowane pod marką SAS, tak aby zawierały takie opcje jak możliwość zmiany lub anulowania biletu czy wykupienie dodatkowego bagażu. Dzięki temu każda usługa będzie dopasowana do indywidualnych potrzeb konkretnego pasażera.

Tobias Jönsson, wiceprezes Scandinavian Airlines ds. zarządzania przychodami, powiedział: „Naszą misją jest ułatwienie podróżowania osobom, które często latają ze Scandinavian Airlines. Jej elementem jest wprowadzenie przez SAS rozwiązania Amadeus Fare Families. Dzięki niemu możemy teraz usprawnić i uprościć proces sprzedaży, zwiększając satysfakcję zarówno biur podróży, jak i samych pasażerów.”

W 2015 r. Amadeus odnotował prawie 100 proc. wzrost w ilości usług dodatkowych sprzedanych przez tradycyjne i internetowe biura podróży. Rozwiązanie Amadeus Fare Families służy już do udostępnienia taryf lotniczych pasażerom 25 linii lotniczych na całym świecie. Kolejne 10 linii jest w trakcie wdrożenia tego rozwiązania i udostępni je w najbliższych miesiącach.