Linie SAS przyjazne środowisku
SAS to jedyne linie lotnicze w Skandynawii, które biorą udział w realizowanym na lotnisku w Oslo przez firmę Avinor projekcie, w ramach którego od 22 stycznia regularnie dostarczane jest tam najbardziej przyjazne środowisku biopaliwo lotnicze. Dzięki temu Oslo jest pierwszym międzynarodowym portem lotniczym, w którym biopaliwo będzie regularnie dostępne. SAS wraz z KLM i Lufthansą podpisał umowę zakupu z dostawcą takiego paliwa, firmą Air BP. Dzięki tej umowie wymienione powyżej trzy linie lotnicze będą generować popyt niezbędny do uruchomienia produkcji i dostaw tego typu paliwa oraz przyczynią się do tego, że ekologiczne paliwo lotnicze stanie się realną opcją z ekonomicznego punktu widzenia. Biopaliwo jest aktualnie produkowane w małych ilościach i jest droższe od tradycyjnego paliwa lotniczego, jednak wraz ze wzrostem popytu ceny powinny ulegać stopniowemu spadkowi.
Eivind Roald, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu w SAS, powiedział: „Kiedy inwestujemy w najnowszą technologię dostępną w branży lotniczej, pomaga nam ona ograniczyć emisje mające wpływ na klimat, jednak jeśli chcemy ograniczyć wpływ samolotów na klimat szybciej i na większą skalę, najważniejszym krokiem jest dostawa biopaliwa. Właśnie dlatego bierzemy na siebie tę odpowiedzialność i realizujemy te inwestycje, gdyż dzięki nim aktywnie przyczyniamy się do osiągnięcia celu, jakim jest branża lotnicza funkcjonująca w oparciu o zasadę zrównoważonego rozwoju.”
Dzięki regularnej modernizacji swojej floty i zakrojonym na szeroką skalę pracom nad rozwiązaniami przyjaznymi środowisku, zarówno w powietrzu, jak i na ziemi, SAS udało się ograniczyć emisje CO2 o około 15 proc. od 2005 roku.
Poza inwestowaniem w biopaliwo SAS regularnie modernizuje swoją flotę. SAS były pierwszymi liniami lotniczymi w Skandynawii, które od 2013 roku dysponowały wyłącznie samolotami „nowej generacji”. Aktualnie są w trakcie odbioru z linii produkcyjnej najbardziej paliwooszczędnych samolotów, które będą wykorzystywane na trasach krótkiego i długiego zasięgu: Airbus 330 enhanced (od 2015), Airbus 320neo (od 2016), a później Airbus 350 extra wide body (od 2018).
Eivind Roald dodał: „Linie lotnicze SAS, które pracują nad projektami związanymi z biopaliwem od 15 lat, już określiły swoje ambicje i opracowały plan. Dzięki inwestycji w biopaliwo na lotnisku w Oslo robimy kolejny ważny krok na drodze do stworzenia w Skandynawii branży lotniczej, która jest bardziej przyjazna środowisku”.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2023
Wizz Air przewiózł 100 mln pasażerów w Polsce
Wizz Air poinformował o przewiezieniu 100 mln pasażerów w Polsce. Nie była to jedna…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2023
Świąteczne wyjazdy Polaków
Polacy polubili świąteczne podróże. 27 proc. grudniowych rezerwacji zrobiono z ponad…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2023
14 mln pasażerów Ryanair w Gdańsku
Ryanair poinformował o przekroczeniu 14 mln obsłużonych pasażerów, którzy podróżowali z…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2023
11,7 mln pasażerów Ryanair w listopadzie 2023
4 grudnia Ryanair Holdings opublikował statystyki ruchu za listopad 2023 roku. Przewoźnik…
0 Komentarzy1 Minuty
30 listopada 2023
Enter Air osiąga rekordowe przychody. 1,1 mld zł w sezonie letnim 2023
Enter Air poinformował o rekordowych wynikach finansowych za sezon letni 2023, z…
0 Komentarzy5 Minuty
29 listopada 2023
Ryanair uruchamia letni rozkład lotów 2024
Ryanair poinformował o starcie letniego rozkładu lotów na 2024 rok z prawie 10 mln miejsc…
0 Komentarzy1 Minuty
29 listopada 2023
PLL LOT: rusza trzecia edycja konkursu dla absolwentów na najlepsze prace dyplomowe z obszaru lotnictwa
Polskie Linie Lotnicze LOT startują z trzecią edycję konkursu, zachęcając absolwentów…
0 Komentarzy2 Minuty
29 listopada 2023
Ryanair poleci z trzech polskich miast do Dubrownika
Ryanair poinformował dziś (29 listopada) o nowych trasach z Polski do Dubrownika. Zostaną…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2023
Ryanair startuje z noworoczną promocją dla podróżnych
W ramach Cyber Week, Ryanair, uruchomiła dziś (28 listopada) specjalną 72-godzinną…
0 Komentarzy1 Minuty