Linie Air France i KLM przedłużają bezpłatne zmiany i zwroty biletów

Samoloty KLM i Air France na płycie lotniska/fot. archiwum KLM

Obie linie podjęły decyzję o przedłużeniu elastycznych zasad dotyczących zmian i zwrotów biletów. Będą one obowiązywać do 31 marca 2022.

Od początku kryzysu związanego z COVID-19 Air France i KLM dokładają starań, aby pomóc swoim klientom w bezstresowym planowaniu podróży. W obu liniach obowiązuje nowa, elastyczna polityka handlowa, w ramach której wszystkie bilety są w pełni modyfikowalne. Klienci podróżujący liniami Air France i KLM mogą bezpłatnie zmienić swoją rezerwację lub zrezygnować z podróży bez podawania powodu i niezależnie od taryfy w bilecie.

Te elastyczne zasady zostały przedłużone i podróżni będą mogli z nich korzystać do 31 marca 2022 roku.

W konsekwencji pasażer, który posiada dowolny bilet Air France lub KLM z datą podróży do 31 marca 2022 r. ma prawo do:

– bezpłatnej zmiany swojej rezerwacji, niezależnie od taryfy biletu.** Zmianie podlega data lotu lub/i kierunek docelowy. Klient może dokonać zmiany swojej rezerwacji najpóźniej do dnia pierwszego lotu w bilecie. Jeśli cena nowego biletu (w nowych datach / na nowej trasie) będzie wyższa, klient zostanie obciążony różnicą w cenie.
– całkowitej rezygnacji z podróży i wniosku o zwrot ***Jeśli taryfa, w której został wystawiony bilet nie zezwala na zwrot, klient może dokonać zwrotu środków na kupon podróżny, który jest ważny przez kolejny rok. W tym czasie, kuponem można „zapłacić” za koleją dowolną podróż Air France/KLM, a w razie niewykorzystania można go zwrócić i odzyskać pieniądze.

W przypadku, gdy lot zostanie odwołany przez linię lotniczą, klienci mają możliwość zażądania pełnego zwrotu kosztów biletu bezpośrednio na konto

Klienci, którzy zakupili swoje bilety bezpośrednio w Air France i KLM (przez Internet) – mogą, w razie potrzeby, zmienić lub zwrócić swoje bilety również online, poprzez strony airfrance.pl i klm.pl lub telefonując na infolinię (numery na stronie).

Zwroty i zmiany biletów zakupionych za pośrednictwem biura podróży, odbywają się poprzez biuro podróży, gdzie dokonano transakcji.

KLM – wrócił pełny rozkład lotów sprzed pandemii