Lidl Podróże: musi nam się udać
Touroperatorzy, którzy zdecydowali się współpracować z Lidlem Podróże są pewni sukcesu. Wycieczki na wyłączność mają klientom Lidla uczynić podróżowanie bardziej dostępnym.
Od wtorku sieć Lidl Polska pod marką Lidl Podróże sprzedaje wycieczki turystyczne. Początek działalności wywołał zaciekawienie, zaniepokojnie agentów (czytaj TUTAJ). Możliwości promocyjne i komunikacji z kleintami firmy są na tyle ogronmne, że zaufali jej poważni gracze a rynku turystyczneggo. Na razie Lidl Polska sprzedaje oferty pięciu touroperatorów: Exim Tours, Prestige Travel, Rainbow, Unique Moments, Volare Travel. W najbliższym czasie dołączy do nich Neckermann Podróże. Klientów Lidl Podróże ubezpiecza TU Europa. Współpraca zainteresowane są firmy z całej Polski, różnej wielkości.
Adam Dudziński, lider projektu Lidl Podróże, powiedział: „Prace nad projektem trwały rok. Jestem pewien, że prace nie poszły na marne. Po dwóch dniach mogę powiedzieć, że odzew ze strony klientów jest bardzo pozytywny. Jeśli chodzi o odzew ze strony branży turystycznej – na razie: na dwoje babka wróżyła. Najważniejsze, że wspólnie z naszymi partnerami udało nam się przygotować ofertę, która trafi do ludzi, którzy do tej pory nie myśleli, że podróżowanie może być tak dostępne. Dzięki naszym partnerom przygotowaliśmy szeroki wachlarz imprez w różnych lokalizacjach i w różnych cenach. Każda impreza będzie w sprzedaży tylko przez cztery tygodnie. Co dwa tygodnie z gazetce Lidla będą się pokazywały wybrane oferty, cała oferta zaś jest dostępna naszej stronie internetowej.”
W konferencji w seidzibie Lidla wzięli udział przedstawiciele partnerów Lidl Podróże. (brakowało reprezentanta Exim Tours oraz Neckermanna Podróże, z którym Lidl Podróże podpisał już umowę, jego wycieczki trafia do sprzedaży w Lidlu za 2 – 4 tygodnie).
Oto, co m.in. powiedzieli.
Jarosław Pydych, właściciel Volare Travel: „Na rynku polskim działamy od 2004 roku i nasza specjalizacją są wyjazdy zimowe i letnie do Włoch. Zimą proponujemy oczywiście wyjazdy narciarskie – grupowe i rodzinne, do hoteli i apartamentów. Latem to wypoczynek, zwiedzanie miast, Sycylia. Jestem przekonany, że podpisując umowę z Lidl Podróże robimy dobry interes. Przygotowaliśmy dla klientów Lidla wyjątkowe oferty i jestem pewny, że mimo krótkiego czasu na rezerwację – albo dzięki niemu – sprzedamy je wspólnie. Kierujemy się przede wszystkim dobrem klientów.”
Emilia Bratkowska, dyrektor produktu i marketingu Rainbow: „Działamy na polskim rynku od 26 lat, od trzech lat jesteśmy touroperatorem nr 2 w Polsce. Nie specjalizujemy się w jednym czy dwóch kierunkach, nasza oferta obejmuje praktycznie cały świat, wystarczy wspomnieć, że wydajemy 5 katalogów z oferta letnią i z zimową. Przez lata zmienił się profil naszego klienta, w ubiegłym roku po raz pierwszy ponad połowę klientów stanowili klienci wypoczywający a nie uczestnicy wycieczek.
Dla nas Lidl Podróże to rozszerzenie oferty sprzedażowej. Do pierwszej gazetki Lidla daliśmy 13 produktów na wyłączność. Tylko ludzki błąd spowodował, że dwie oferty pokrywały się z tymi, udostępnionymi agentom. Pamiętajmy, że to początek naszej współpracy i klienci nie zawsze rozumieją, czym różni się Lidl Podróże od innych agentów. Produkty na wyłączność są częścią umowy z Lidlem. Tak naprawdę to Lidl Podróże kreuje produkt turystyczny. Sygnały z Lidal będą dla nas wskazówką, jakie jest zapotrzebowanie u jego klientów.”
Jacek Torbicz, prezes Prestige Travel: „Nasi klienci byli już w ponad 100 krajach świata. Staramy się organizowac dla nich wyprawy ambitne, wymagające lub nie. Dla niektórych Kenia czy Tanzania nie są już wyzwaniem. Dla mnie współpraca z Lidl Podróże to szansa na dotarcie do ludzi, którzy do tej pory nie wyobrażali sobie, że mogą wyjechać w niektóre miejsca. Dla Lidla przygotowaliśmy wycieczki na wyłączność i jestem pewny, że je sprzedamy.”
Tomasz Jamroziński, Unique Moments: „Od dziesięciu lat działamy na polskim rynku i specjalizujemy się w wyjazdach ezgotycznych. Klienton Lidla będziemy proponować trzy rodzaje imprez. Wycieczki typu stopover czyli ze zwiedzaniem portu przesiadkowego. O roku najmodniejszym przykładem tego typu wyjazdów jest Dubaj łączony z wypoczynkiem w egzotycznym kierunku. Drugi typ to wypoczynek + zwiedzanie (np. Indonezja czy Kuba). Trzeci typ wyjazdów to wycieczki tematyczne, np. warsztaty kulinarne czy taneczne. Dla Lidla przygotowaliśmy na wyłączność m.in. warsztaty z kuchni tajskiej i wietnamskiej.”
Anna Gojżewska, dyrektor hotelu Biały Kamień w Świeradowie: „Klientom Lidla oferujemy jedne z najwyżej położonych w Świeradowie obiektów, ciszę i zniewalające widoki. Jesień u nas jest najpiękniejsza, ale oczywiście będziemy sprzedawać pobyty o każdej porze roku. Do dyspozycji gości jest 65 pokojów, centrum wellness o powierzchni ponad tysiąca metrów kwadratowych. Współpraca z Lidlem to szansa na rozszerzenie rynku, na sprzedaż pobytów w terminach słabiej sprzedawalnych.”
Andrzej Dudziński podkreślił: „Naszą wspólną pasją jest turystyka. Projekt Lidl Podróże musi się udać, bo stawiamy na jakość, wybranych dostawców, sposób komunikacji i strategię sprzedażową.”
Zapytany przez przedstawiciela portalu WaszaTurystyka.pl o ewentualne plany przekształcenia firmy w touroperatora oraz o zakładane wyniki sprzedażowe, Dudziński odpowiedział: „Na naszej stronie zamieściliśmy zaproszenie dla hotelarzy, touroperatorów dużych i małych, usługodawców turystycznych. Jednak nie będziemy ich produktów (oprócz touroperatorów) sprzedawać bezpośrednio, lecz za pośrednictwem naszych partnerów. Na razie nie planujemy zmieniać działalności agencyjnej w touroperatorską. Jeśli chodzi o szacunkową liczbę klientów, to nie podam jej. Na razie działamy trochę na zasadzie start-upu, mamy raczej cele rozwojowe, krótkoterminowe.”
POWIĄZANE WPISY
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty
26 listopada 2024
Travelplanet.pl: Egipt i Turcja liderami świątecznych wyjazdów Polaków
Wyjazdy świąteczne i sylwestrowe organizowane przez biura podróży cieszą się coraz…
0 Komentarzy3 Minuty