Kraków promuje się wśród turystów i swoich mieszkańców
![Na Wawelu latem Kraków liczy na powrót turystów](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2020/09/IMG_0599.jpg)
Akcja promocyjna projektu „Kraków nieodkryty” prowadzona była w największych miastach Polski, w których pojawiły się wielkoformatowe reklamy z hasłem kampanii, a także w programach telewizyjnych, kanałach podróżniczych i naukowych, radiowych oraz w prasie i internecie.
Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa, powiedział: „To dla Krakowa idealna okazja, aby pochwalić się nie tylko tym, z czego słynie, ale i zupełnie nieoczywistym obliczem miasta, bo to nasz niezaprzeczalny atut. Magiczna atmosfera naszego miasta przyciąga turystów jak magnes. Tym razem zachęcamy turystów, aby porzucili utarte szlaki i znane przewodniki i przeszli, przejechali, przepłynęli miasto i spojrzeli na nie z niecodziennej perspektywy.”
Poza komercyjną formą promocji Kraków podjął współpracę z samorządami miast: Gdańska, Sopotu i Gdyni. Miasta podpisały deklarację o współpracy w zakresie działań informacyjnych oraz organizacji wydarzeń o charakterze kulturalnym i społecznym.
W wyniku tej współpracy Kraków w okresie wakacyjnym był obecny w północnym rejonie Polski na blisko 100 nośnikach promocyjnych. Były to m.in. kubiki w Sopocie, citylighty
w Gdańsku, żagle na skwerze Kościuszki w Gdyni, czy bramownice przy wjeździe do Gdyni. Kraków promowany jest także na stronach internetowych Trójmiasta, mediach społecznościowych oraz w miejskich publikacjach, m.in w biuletynie miejskim „Przepis na Sopot”.
![](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2020/09/IMG_0603.jpg)
Promocja nad Bałtykiem
Z początkiem sierpnia miasto promując „Kraków nieodkryty” prezentowało się w Gdańsku, podczas 760. Jarmarku św. Dominika oraz w Sopocie podczas specjalnej akcji promocyjnej. Można było spróbować regionalnych przysmaków, nie zabrakło również czegoś dla ducha. Teatr KTO oraz występ zespołu Krakow Street Band wprowadziły uczestników w prawdziwie krakowski nastrój.
Wspomaganie lokalnej branży
Częścią ogólnopolskiej kampanii „Kraków nieodkryty” jest pobudzający lokalną gospodarkę program #zwiedzajKrakow. Do projektu dołączyło już ponad 220 Partnerów – instytucje kultury, obiekty noclegowe, gastronomiczne, rekreacyjne, atrakcje turystyczne, przewodnicy i biura podróży, sklepy z pamiątkami i rzemiosłem.
Od 1 lipca z oferty programu #zwiedzajKrakow mogą korzystać zarówno turyści, którzy spędzą przynajmniej jedną noc w obiekcie noclegowym, jak i mieszkańcy. Wystarczy przy kasie okazać kartę #zwiedzajKrakow lub jedną z kart miejskich: Kartę Krakowską, Krakowską Kartą Rodziny z Niepełnosprawnym Dzieckiem i Krakowską Kartą Rodzinną 3+. Wszyscy mogą liczyć
na 20-procentową zniżkę na rozmaite atrakcje, np. wizytę w muzeach, odkrywanie miasta z przewodnikiem, nocleg z widokiem na Wawel, smakowite dania i pyszną kawę w krakowskich lokalach czy zakupy i usługi u lokalnych przedsiębiorców.
Bezpłatna karta
Kartę #zwiedzajKrakow można otrzymać bezpłatnie w recepcji obiektu noclegowego, który jest Partnerem Programu. Karta #zwiedzajKrakow uprawnia też do korzystania z ulgowego biletu 72 godzinnego w komunikacji miejskiej. Obiekty biorące udział w akcji są oznaczone dedykowaną naklejką, informującą o udziale w Programie.
Od czerwca do końca października Program #zwiedzajKrakow wspiera ogólnopolska kampania internetowa emitowana na smarfony i desktopy. O wszystkich muzeach przystępujących do programu na bieżąco informujemy także na fb #krakowexperience, który obserwuje 134 000 fanów.
W pierwszym miesiącu akcji, obiekty noclegowe, które są Partnerami Programu wydały Gościom ponad 4 tys. kart #zwiedzajKrakow.
Turystyka w Krakowie zamarła. W 3/4 firm obroty spadły o 100 proc. przez koronawirusa
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
Historyczny rok dla Portu Lotniczego Poznań-Ławica. 18,9 mln zł zysku i nowy prezes zarządu
Port Lotniczy Poznań-Ławica odnotował przełomowe wyniki finansowe za rok 2023, osiągając…
0 Komentarzy3 Minuty
26 lipca 2024
Odkrywaj Wrocław na rowerze
Wrocław odkrywać można na wiele sposobów. Jedną z opcji jest… rower. W ramach akcji…
0 Komentarzy4 Minuty
26 lipca 2024
MultiSport dostępny w ośrodkach Grupy PKL
Grupa PKL łączy sport i rekreację przez cały rok, oferując wyjątkowe atrakcje w swoich…
0 Komentarzy4 Minuty
25 lipca 2024
Ryanair zarobił w pierwszym kwartale 2024 o prawie połowę mniej. Pasażerowie kupili wyloty w niższych cenach
Ryanair poinformował, że zysk zysk za pierwszy kwartał wynosił 360 mln euro w porównaniu…
0 Komentarzy5 Minuty
19 lipca 2024
Travelist.pl: wybrzeże wciąż na topie, ale wrzesień kusi cenami
Zbliżający się koniec lipca zachęcił ekspertów z portalu Travelist.pl do analizy…
0 Komentarzy3 Minuty
19 lipca 2024
Magdas Hotel: zobacz, jak powstała przyjazna przestrzeń dla uchodźców
W centrum Wiednia, pośród zabytkowych ulic, znajduje się wyjątkowy obiekt – Magdas Hotel,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
18 lipca 2024
Rekordowa frekwencja na Zamku Książ. 220 tys. gości w pierwszym półroczu 2024
Zamek Książ przyciągnął rekordową liczbę 220 tys. turystów w pierwszej połowie 2024 roku.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 lipca 2024
PKL podpisuje kontrakt na nowe koleje linowe w Szczawniku. W planach reaktywacja ośrodka narciarskiego w Muszynie
Grupa PKL wraz z Gminą Muszyna planuje reaktywację ośrodka narciarskiego w Szczawniku.…
0 Komentarzy3 Minuty