Kraków promuje się wśród turystów i swoich mieszkańców

Kraków liczy na powrót turystów
Na Wawelu latem/fot. AG

Akcja promocyjna projektu „Kraków nieodkryty” prowadzona była w największych miastach Polski, w których pojawiły się wielkoformatowe reklamy z hasłem kampanii, a także w programach telewizyjnych, kanałach podróżniczych i naukowych, radiowych oraz w prasie i internecie.

Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa, powiedział: „To dla Krakowa idealna okazja, aby pochwalić się nie tylko tym, z czego słynie, ale i zupełnie nieoczywistym obliczem miasta, bo to nasz niezaprzeczalny atut. Magiczna atmosfera naszego miasta przyciąga turystów jak magnes. Tym razem zachęcamy turystów, aby porzucili utarte szlaki i znane przewodniki i przeszli, przejechali, przepłynęli miasto i spojrzeli na nie z niecodziennej perspektywy.”

Poza komercyjną formą promocji Kraków podjął współpracę z samorządami miast: Gdańska, Sopotu i Gdyni. Miasta podpisały deklarację o współpracy w zakresie działań informacyjnych oraz organizacji wydarzeń o charakterze kulturalnym i społecznym.

W wyniku tej współpracy Kraków w okresie wakacyjnym był obecny w północnym rejonie Polski na blisko 100 nośnikach promocyjnych. Były to m.in. kubiki w Sopocie, citylighty
w Gdańsku, żagle na skwerze Kościuszki w Gdyni, czy bramownice przy wjeździe do Gdyni. Kraków promowany jest także na stronach internetowych Trójmiasta, mediach społecznościowych oraz w miejskich publikacjach, m.in w biuletynie miejskim „Przepis na Sopot”.

Wawel w sierpniu 2020/fot. AG

Promocja nad Bałtykiem

Z początkiem sierpnia miasto promując „Kraków nieodkryty” prezentowało się w Gdańsku, podczas 760. Jarmarku św. Dominika oraz w Sopocie podczas specjalnej akcji promocyjnej. Można było spróbować regionalnych przysmaków, nie zabrakło również czegoś dla ducha. Teatr KTO oraz występ zespołu Krakow Street Band wprowadziły uczestników w prawdziwie krakowski nastrój.

Wspomaganie lokalnej branży

Częścią ogólnopolskiej kampanii „Kraków nieodkryty” jest pobudzający lokalną gospodarkę program #zwiedzajKrakow. Do projektu dołączyło już ponad 220 Partnerów – instytucje kultury, obiekty noclegowe, gastronomiczne, rekreacyjne, atrakcje turystyczne, przewodnicy i biura podróży, sklepy z pamiątkami i rzemiosłem.

Od 1 lipca z oferty programu #zwiedzajKrakow mogą korzystać zarówno turyści, którzy spędzą przynajmniej jedną noc w obiekcie noclegowym, jak i mieszkańcy. Wystarczy przy kasie okazać kartę #zwiedzajKrakow lub jedną z kart miejskich: Kartę Krakowską, Krakowską Kartą Rodziny z Niepełnosprawnym Dzieckiem i Krakowską Kartą Rodzinną 3+. Wszyscy mogą liczyć
na 20-procentową zniżkę na rozmaite atrakcje, np. wizytę w muzeach, odkrywanie miasta z przewodnikiem, nocleg z widokiem na Wawel, smakowite dania i pyszną kawę w krakowskich lokalach czy zakupy i usługi u lokalnych przedsiębiorców.

Bezpłatna karta

Kartę #zwiedzajKrakow można otrzymać bezpłatnie w recepcji obiektu noclegowego, który jest Partnerem Programu. Karta #zwiedzajKrakow uprawnia też do korzystania z ulgowego biletu 72 godzinnego w komunikacji miejskiej. Obiekty biorące udział w akcji są oznaczone dedykowaną naklejką, informującą o udziale w Programie.

Od czerwca do końca października Program #zwiedzajKrakow wspiera ogólnopolska kampania internetowa emitowana na smarfony i desktopy. O wszystkich muzeach przystępujących do programu na bieżąco informujemy także na fb #krakowexperience, który obserwuje 134 000 fanów.
W pierwszym miesiącu akcji, obiekty noclegowe, które są Partnerami Programu wydały Gościom ponad 4 tys. kart #zwiedzajKrakow.

www.krakow.travel

Turystyka w Krakowie zamarła. W 3/4 firm obroty spadły o 100 proc. przez koronawirusa