Jedna trzecia Polaków chce wyjechać na krótki wyjazd w maju lub czerwcu

Z badania przeprowadzonego wśród turystów na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że ponad 30 proc. Polaków chce wyjechać na krótki wyjazd jeszcze w maju lub czerwcu. Dla ponad 80 proc, najważniejsze przy wyborze noclegu będą podwyższone standardy higieniczne.
Z badania zleconego przez POT na temat planów wyjazdowych Polaków, wynika, że 30 proc. Polaków w ciągu najbliższych kilku tygodni planuje wyjazd turystyczno-wypoczynkowy z przynajmniej jednym noclegiem.
Przede wszystkim Polska
Aż 87 proc. z nich chce podróżować po Polsce – najczęściej w góry (34 proc.), nad morze (27 proc.) lub nad jeziora (16 proc.). Na wieś wybiera się tylko 3 proc.
59 proc. respondentów chce wypocząć w innym regionie i wyjechać ponad 200 kilometrów) od domu., zaś 31 proc. wybierze swój region i relaks w odległości 50 – 199 kilometrów.
1/4 w hotelach
Jeśli chodzi o wybór miejsca noclegowego, to 64 proc. badanych wybierze płatną bazę noclegową, 25 zdecyduje się na bezpłatne noclegi. 45 proc. chce nocować w hotelach, 19 proc. w innych obiektach noclegowych. 16 proc. wybierze się do rodziny lub znajomych a 8 proc. będzie nocować we własnym domku wakacyjnym lub na działce.
Higiena najważniejsza
Wśród najważniejszych czynników zazwyczaj branych pod uwagę przy organizacji wyjazdów pojawił się nowy, związany z aktualną sytuacją epidemiczną – wprowadzenie przez obiekt podwyższonych standardów higienicznych. Ten czynnik jest ważny dla 82 proc. turystów, w tym dla połowy z nich (41 proc.) – bardzo ważny.
Przypomnijmy, że Ministerstwo Rozwoju wspólnie z Głównym Inspektoratem Sanitarnym przygotowało wytyczne dla hoteli, obiektów i pensjonatów, pozwalające im funkcjonować w trakcie pandemii.
Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, powiedział: „Naszym celem było przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa pracowników i gości obiektów turystycznych w tym trudnym czasie. Zależy nam na tym, by pobudzić branżę i umożliwić jej działanie w trakcie epidemii. Jesteśmy przekonani, że otwarcie bazy noclegowej, przy zachowaniu dobrych praktyk i środków ostrożności pozwoli branży turystycznej ponownie zarabiać.”
Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, dodał: “Polacy są spragnieni podróżowania. To pozwala nam z optymizmem spojrzeć na perspektywę tegorocznych wakacji i z pewnością jest dobrą prognozą dla branży turystycznej. Pierwsza odrodzi się turystyka krajowa. Polska Organizacja Turystyczna, aby wzmocnić ten pozytywny przekaz i pomóc Polakom uniknąć zakażenia koronawirusem, 4 maja rozpocznie kampanię promującą bezpieczne podróżowanie po Polsce,”
W badaniu zleconym przez POT 78 proc. respondentów, przy wyborze miejsca wyjazdu, zwróci uwagę na atrakcje turystyczne na miejscu. Dla 82 proc. Polaków najważniejsza będzie cena noclegu, dla 77 proc. możliwość łatwego dojazdu dpo celu, dla 72 proc – mała liczba zachorowań związanych z epidemią koronawirusa w danym regionie.
Badanie wykonane w dniach 22-26 kwietnia 2020 roku przez ARC Rynek i Opinia sp. z.o.o., na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18-64 lat; 1030 respondentów.
POWIĄZANE WPISY
9 lipca 2025
Kiwi.com: Lotnisko w Krakowie liderem wśród zagranicznych turystów odwiedzających Polskę
Z danych Kiwi.com wynika, że w sezonie letnim 2025 roku krakowskie lotnisko stało się…
0 Komentarzy4 Minuty
9 lipca 2025
Gniezno: Widowisko „Milenium Koronacji Bolesława Chrobrego” przyciągnie 12 tys. widzów
W sierpniu 2025 roku odbędzie w Gnieźnie plenerowe widowisko historyczno-teatralne…
0 Komentarzy1 Minuty
9 lipca 2025
ESPT zaprasza na webinar z Departamentem Konsularnym MSZ
Europejskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców Turystycznych (ESPT) zaprasza przedstawicieli…
0 Komentarzy1 Minuty
7 lipca 2025
Compensa: Polacy coraz częściej planują urlop poza latem
Rozpoczęły się letnie wakacje. Choć tradycyjnie kojarzą się z urlopem, rośnie liczba…
0 Komentarzy4 Minuty
7 lipca 2025
Ranking UIA 2024: Polska na 21. miejscu w organizacji konferencji
Polska potwierdziła swoją pozycję na arenie międzynarodowej jako atrakcyjna destynacja…
0 Komentarzy2 Minuty
7 lipca 2025
Wizz Air wspiera szkolenie astronautów z Polski i Węgier
Linia lotnicza Wizz Air uczestniczyła w przygotowaniach astronautów z Polski i Węgier do…
0 Komentarzy1 Minuty
7 lipca 2025
Wizz Air wprowadza nowy slogan marki – „Let’s WIZZ”
Wizz Air ogłosił wprowadzenie nowego sloganu marki – „Let’s WIZZ”. Zmiana stanowi element…
0 Komentarzy1 Minuty
7 lipca 2025
Ruszyła kolejna edycja kampanii „Polska. Więcej niż myślisz!”
Na początku lipca ruszyła kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii „Polska. Więcej niż…
0 Komentarzy2 Minuty
4 lipca 2025
PPL podsumowują 2024 rok: blisko 1,7 mld zł przychodu
Polskie Porty Lotnicze (PPL) zakończyły 2024 rok z przychodami na poziomie 1,626 mld zł,…
0 Komentarzy2 Minuty