Jacek Kowalczyk odchodzi ze stanowiska
Od piątku 1 marca Jacek Kowalczyk przestaje pełnić funkcję dyrektora Departamentu Promocji, Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego.
Jacek Kowalczyk napisał na facebooku: „Bardzo dziękuję wszystkim, których spotkałem na swojej dotychczasowej drodze zawodowej. Mam nadzieję, że nasze wspólne działania wzmocniły Markę Świętokrzyskie w różnych dziedzinach. Do zobaczenia na szlakach turystycznych, arenach sportowych, wydarzeniach kulturalnych czy edukacyjnych. Gdzieś w Świętokrzyskiem.
Pozostaję do dyspozycji Marszałka Województwa Świętokrzyskiego.”.
Jacek Kowalczyk urodził się w 1969 roku. To absolwent Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach – magister politologii i nauk społecznych, z wykształcenia i tradycji rodzinnych także hotelarz. Absolwent studiów Master of Business Administration prowadzonych przez Gdańską Fundację Kształcenia Menadżerów oraz Uniwersytet Gdański.
Swoją karierę zawodową rozpoczął w Centrum Biznesu Exbud w Kielcach. W latach 1997-1999 pracownik Wydziału Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach, a od 1999 roku Urzędu Marszałkowskiego. W latach 2002-2006 członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego. Od 2007 roku Dyrektor Departamentu Promocji, Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego. Prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego. Ekspert z zakresu wdrażania funduszy strukturalnych Unii Europejskiej
Współtwórca regionalnego systemu informacji turystycznej, wspierał powstanie takich atrakcji turystycznych jak: JuraPark w Bałtowie, Świętokrzyski Szlak Archeo-Geologiczny czy Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie.
Współtworzył kampanię promocyjną „Świętokrzyskie czaruje. Poleć na weekend” uznaną za najlepszą w kraju w konkursie „Złote Formaty”. Z zamiłowania turysta rowerowy, fan sportu w każdej postaci.
Na liście100 najbardziej wpływowocyh osóbw polskiej turystyce w 2018 roku zajął 34.miejsce.
Kapituła napisała o nim: “Stworzył silny i wpływowy ROT, z którym wypromował świętokrzyskie jako markę turystyczną. Jeden z nielicznych urzędników samorządowych, który rozumie konieczność współpracy z branżą. Pozostaje nadzieja, że nowe władze województwa świętokrzyskiego nie będą chciały zaprzepaścić tych dokonań.”
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Powstał Polski Klaster Enoturystyczny. Rośnie popularność polskich winnic
Razem z rosnącą liczbą polskich winnic, rozwija się u nas także enoturystyka. W kraju…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Manifest Krakowski: branża turystyczna Krakowa przedstawia plany zmian dla nowego Prezydenta Miasta
Stowarzyszenie Organizacja Turystyczna Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa, działając…
0 Komentarzy1 Minuty
18 kwietnia 2024
Ponad 4 mln turystów odwiedziło Poznań w 2023 roku
Nieco ponad 4 mln osób przyjechało do Poznania w 2023 roku. Blisko milion z nich…
0 Komentarzy2 Minuty
18 kwietnia 2024
Grupa Polskiego Holdignu Hotelowego wprowadza Kodeks Hotelarza
Kodeks Hotelarza w Grupie Polskiego Holdignu Hotelowego powstał w odpowiedzi na potrzebę…
0 Komentarzy1 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
17 kwietnia 2024
Barometr Providenta: Polacy wybiorą majówkę w plenerze
Niemal co trzeci Polak nie ma jeszcze planów na majówkę – wynika z najnowszej edycji…
0 Komentarzy3 Minuty
11 kwietnia 2024
Polskie Linie Lotnicze LOT ponownie łączą Warszawę z Atenami
11 kwietnia 2024 roku Polskie Linie Lotnicze LOT wznowiły połączenia pomiędzy Warszawą a…
0 Komentarzy1 Minuty