Jacek Kowalczyk odchodzi ze stanowiska

Od piątku 1 marca Jacek Kowalczyk przestaje pełnić funkcję dyrektora Departamentu Promocji, Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego.
Jacek Kowalczyk napisał na facebooku: „Bardzo dziękuję wszystkim, których spotkałem na swojej dotychczasowej drodze zawodowej. Mam nadzieję, że nasze wspólne działania wzmocniły Markę Świętokrzyskie w różnych dziedzinach. Do zobaczenia na szlakach turystycznych, arenach sportowych, wydarzeniach kulturalnych czy edukacyjnych. Gdzieś w Świętokrzyskiem.
Pozostaję do dyspozycji Marszałka Województwa Świętokrzyskiego.”.
Jacek Kowalczyk urodził się w 1969 roku. To absolwent Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach – magister politologii i nauk społecznych, z wykształcenia i tradycji rodzinnych także hotelarz. Absolwent studiów Master of Business Administration prowadzonych przez Gdańską Fundację Kształcenia Menadżerów oraz Uniwersytet Gdański.
Swoją karierę zawodową rozpoczął w Centrum Biznesu Exbud w Kielcach. W latach 1997-1999 pracownik Wydziału Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach, a od 1999 roku Urzędu Marszałkowskiego. W latach 2002-2006 członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego. Od 2007 roku Dyrektor Departamentu Promocji, Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego. Prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego. Ekspert z zakresu wdrażania funduszy strukturalnych Unii Europejskiej
Współtwórca regionalnego systemu informacji turystycznej, wspierał powstanie takich atrakcji turystycznych jak: JuraPark w Bałtowie, Świętokrzyski Szlak Archeo-Geologiczny czy Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie.
Współtworzył kampanię promocyjną „Świętokrzyskie czaruje. Poleć na weekend” uznaną za najlepszą w kraju w konkursie „Złote Formaty”. Z zamiłowania turysta rowerowy, fan sportu w każdej postaci.
Na liście100 najbardziej wpływowocyh osóbw polskiej turystyce w 2018 roku zajął 34.miejsce.
Kapituła napisała o nim: “Stworzył silny i wpływowy ROT, z którym wypromował świętokrzyskie jako markę turystyczną. Jeden z nielicznych urzędników samorządowych, który rozumie konieczność współpracy z branżą. Pozostaje nadzieja, że nowe władze województwa świętokrzyskiego nie będą chciały zaprzepaścić tych dokonań.”
POWIĄZANE WPISY
1 grudnia 2023
Podczas Gali Waszej Turystyki zbierzemy środki na Dom Dziecka w Falbogach. Przyłącz się do aukcji charytatywnej
Podczas trzeciej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 12 stycznia 2024 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
30 listopada 2023
Rozpoczęcie sezonu na Czarnej Górze. GrapaSki zaprasza na nowości na stokach
W stacji narciarskiej z podhalańskiej Czarnej Góry oprócz pierwszych szusów miłośnicy…
0 Komentarzy3 Minuty
29 listopada 2023
Fundacja Argan zachęca do odkrywania kultury Maroka
Nowo powstała Polsko-Marokańska Fundacja Argan, ma na celu promocję marokańskiej kultury…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2023
Analiza Kiwi.com: Polscy turyści preferują wyjazdy latem i jesienią
Kiwi.com, firma travel-tech oraz wyszukiwarka tanich lotów, wzięła pod lupę sezonowość w…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2023
Firmy nie rezygnują z podróży, lecz zmieniają sposób ich organizacji
Według raportu „2023 Business Travel Index Outlook” opracowanego przez Global Business…
0 Komentarzy2 Minuty
23 listopada 2023
Targi IBTM World 2023 od 28 listopada w Barcelonie
W 2023 roku Polska organizacja Turystyczna odnotowała rekordową liczbę 26 zgłoszeń do…
0 Komentarzy2 Minuty
21 listopada 2023
Barbara Tutak złożyła rezygnację. Będzie konkurs na nowego prezesa WOT
Niespodziewaną rezygnację z funkcji prezeski Warszawskiej Organizacji Turystycznej…
0 Komentarzy2 Minuty
21 listopada 2023
III Gala Waszej Turystyki odbędzie się 12 stycznia 2024
Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl ma zaszczyt zaprosić Państwa na trzecią w historii…
0 Komentarzy3 Minuty
17 listopada 2023
Dolny Śląsk atrakcyjny dla prawie 90 proc. rowerzystów. Region chce przyciągnąć ich więcej
Dolnośląska Organizacja Turystyczna pracuje nad strategią rozwoju turystyki rowerowej w…
0 Komentarzy2 Minuty