ITB Berlin robi w październiku nowe branżowe wydarzenie: „We Love Travel!”

We Love Travel Arena Berlin
fot. Arena Berlin

Trzydniowe targi i wydarzenia towarzyszące odbędą się w rzeczywistości i wirtualnie w dniach 16-18 października. Organizują je ITB Berlin i Berlin Travel Festival, a odbędą się w Arena Berlin. W planie jest dzień branżowy i dwa dni otwarte dla publiczności.

Wspólne poszukiwanie drogi do wyjścia z kryzysu w turystyce – to cel przyświecający organizatorom nowego branżowego wydarzenia, którego gospodarzem będzie Berlin. Organizatorzy nazwali je „pop-upem wspomagającym odrodzenie się turystyki” i opatrzyli hasłem „We Love Travel!” („Kochamy podróże”). Określają je jako spotkanie hybrydowe, mające połączyć świat rzeczywisty z wirtualnym. Jego zaletą mają być „dekady doświadczenia ITB Berlin i świeży dynamiczny duch festiwalu.” Wydarzenie odbędzie się w Arena Berlin, zlokalizowanej nad Sprewą, w dzielnicy Kreuzberg.

Brakowało osobistych kontaktów

„Podczas kryzysu koronawirusa najbardziej zaskoczyło nas to, że nie dało się niczym zastąpić osobistych kontaktów: uśmiechu, uścisku dłoni, bliskości rozmówcy. Turystyka jest i zawsze będzie biznesem, w którym ważni są ludzie” – mówi Julia Sonnemann, PR manager ITB Berlin.

„To, czego potrzebujemy dziś bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, to fizyczna, realna platforma, która wspomoże odrodzenie się branży, ułatwi nawiązanie nowych kontaktów i odświeżenie tych istniejących” – dodała.

Trzydniowe wydarzenie ma zgromadzić wszystkich graczy rynkowych: profesjonalistów biznesu turystycznego, hotelarzy, restauratorów, twórców treści, podróżników, blogerów. Wspólnie mają poszukać nowych inspiracji i pomysłów na rozwój przemysłu turystycznego.

Turystyka zaplanowana od nowa

„Dziś możemy tylko zgadywać, jak zmieni się rynek turystyczny” – komentuje Bernd Neff, dyrektor zarządzający Berlin Travel Festival. „Dlatego tak ważne jest, by jak najszybciej przyjrzeć się możliwym scenariuszom, określić priorytety, potrzeby bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju oraz inne czynniki i wspólnie opracować innowacyjną strategię dla sektora” – dodaje.

Na wydarzenie mają składać się: przestrzeń wystawiennicza, networking, prezentacje i panele dyskusyjne. 16 października ma być dniem branżowym pod egidą ITB Berlin, zaś 17 i 18 października mają mieć charakter otwarty, festiwalowy i będą zarządzane przez Berlin Travel Festival. Udział będzie można brać zarówno osobiście, jak i wirtualnie. Dotyczy to zarówno odwiedzających, jak i prelegentów.

„Bezpieczeństwo i zdrowie uczestników są dla nas priorytetowe. Współpracujemy z władzami miasta i opracowujemy reguły bezpieczeństwa sanitarnego dla wydarzenia” – komentuje Dr. Martin Buck, wiceprezes Messe Berlin GmbH.

Tegoroczne targi ITB Berlin zostały odwołane z powodu epidemii koronawirusa