IGHP: nie wszystkie inwestycje w condo i aparthotele są ryzykowne

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego zwraca uwagę, że kampania medialna „Oczarowani” sugeruje, że system condo w hotelarstwie jest z założenia nieuczciwy oraz podważa zaufanie do inwestowania w całej branży hotelowej.

Zarząd Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego opublikował stanowisko Izby w sprawie komunikatu oraz kampanii społecznej UOKiK i KNF dotyczącej inwestowania w condohotele.

Czytamy w nim:

IGHP, reprezentant branży hotelarskiej w Polsce, pozytywnie ocenia zainteresowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Komisji Nadzoru Finansowego nieprawidłowościami występującymi na rynku inwestycyjnym, związanymi z finansowaniem projektów hotelowych w systemie condo. Jednakże Izba wyraża zastrzeżenia co do opinii zawartej w kampanii medialnej pt. „Oczarowani”, jakoby wszystkie projekty aparthotelowe i condo na rynku hotelowym były bardziej ryzykowne, niż projekty inwestycyjne w innych branżach.

Nie odstraszać od inwestowania w hotele

IGHP podkreśla, że sprzeciw budzą użyte w kampanii sformułowania, które jednoznacznie odstraszają od inwestowania w projekty hotelarskie, finansowane w systemie condo. Takie opinie sugerują, że system condo w hotelarstwie jest z założenia nieuczciwy oraz podważają zaufanie do inwestowania w całej branży hotelowej, podczas gdy jest ona tradycyjnie stabilną częścią szerszego rynku nieruchomości komercyjnych.

Nieuczciwe praktyki niektórych podmiotów obiecujących nierealne zyski nie powinny stawiać w negatywnym świetle rzetelnych przedsiębiorców, realizujących projekty hotelowe, w tym  w systemie condo.

Condo nie znaczy złe

Zarząd Izby zauważa w stanowisku, że condohotele, zgodnie z prawem, powinny działać wyłącznie jako skategoryzowane obiekty hotelowe. Niektóre z nich działają w ramach międzynarodowych sieci, pod globalnymi markami hotelowymi.

Zarząd IGHP