IATA: więcej przestrzeni w samolotach to koniec taniego latania
Wprowadzenie środków zapobiegawczych narzucających w samolotach tzw. social distancing oznaczałoby, że skończyła się era tanich linii lotniczych – uważa dyrektor generalny IATA Alexandre de Juniac.
„Jest oczywiste, że gdyby zasady, mające zwiększyć odległości między pasażerami, zostały wprowadzone wewnątrz samolotów, to z użytkowania wyłączona zostanie ogromna część miejsc: co najmniej jedna trzecia dla krótko- i średniodystansowych przelotów” – powiedział de Alexandre de Juniac podczas briefingu zorganizowanego przez branżę lotniczą (cytuje go portal Flightglobal.com).
Nie przekroczymy progu rentowności
Były dyrektor zarządzający Air France-KLM zauważył, że obłożenie zapewniające przekroczenie progu rentowności na trasach krótkodystansowych przeważnie sięgało 70 proc. Ten próg będzie nieosiągalny, jeśli spełnione zostaną wymogi walki z koronawirusem. Oznaczałyby one, że w układzie siedzeń 3-3, każde środkowe miejsce będzie puste.
Dyrektor de Juniac podkreślił: “W tym teoretycznym scenariuszu, gdyby ktoś sprzedawał bilety po tej samej średniej cenie, co poprzednio, to straciłby duże pieniądze.”
Zdaniem de Juniaca, taki scenariusz byłby niemożliwy do zrealizowania dla każdej linii lotniczej, a zwłaszcza dla tanich przewoźników.
IATA: bilety droższe o 50 proc.
Według IATA, gdyby wprowadzono zasady „social distancingu” w samolotach, obłożenie spadłoby poniżej poziomu niezbędnego do zachowania zyskowności. Jedynym rozwiązaniem byłoby podniesienie cen biletów o 50 proc. Wtedy przewoźnicy mogliby latać i przekraczać margines minimalnego zarobku.
Jednak, według dyrektora generalnego organizacji, „gdyby wprowadzono social distancing, to koniec z tanim podróżowaniem.”
Wszystko zależy od narzuconych wymogów
Podczas tego samego briefingu główny ekonomista IATA Brian Pearce zauważył, że potrzeba wprowadzania zasad „social distancing” na pokładach samolotów nie jest niczym pewnym i będzie zależała od wymogów zdrowotnych narzuconych przez władze po zniesieniu ograniczeń dotyczących podróży lotniczych.
Michael O’Leary, prezes Ryanaira, powiedział w udzielonym niedawno wywiadzie, że według niego reguły „social distancing” na pokładzie samolotu nie są niezbędne. Uznał, że wystarczające jest stosowanie masek i mierzenie temperatury pasażerów.
Według kwietniowej prognozy IATA z powodu pandemii koronawirusa linie lotnicze stracą 314 mld dolarów w przychodach od pasażerów. Oznacza to spadek o 55 proc. w stosunku do wyników z 2019 roku.
POWIĄZANE WPISY
9 września 2024
Sierpień na lotnisku w Katowicach lepszy o 11 proc. niż w 2023 roku
Sierpień 2024 roku okazał się najlepszym miesiącem w historii lotniska w Katowicach. Port…
0 Komentarzy1 Minuty
5 września 2024
Grupa eSky przejmuje markę Thomas Cook i będzie pod nią działała w Wielkiej Brytanii. Zmieni profil firmy na sprzedaż pakietów dynamicznych
Polska grupa eSky podpisała z chińską spółką Fosun umowę sprzedaży marki Thomas Cook,…
0 Komentarzy5 Minuty
4 września 2024
Air Baltic połączy Rzeszów z Rygą
Od 28 października 2024 roku z podrzeszowskiego lotniska w Jasionce będzie można polecieć…
0 Komentarzy2 Minuty
4 września 2024
Exim tours z promocyjną ofertą na lato 2025
Exim tours rozpoczęło promocyjną sprzedaż na lato 2025. Oferta zawiera wyjazdy do prawie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 września 2024
Ryanair: promocyjna wyprzedaż tylko do północy
Ryanair uruchomił błyskawiczną wyprzedaż biletów na podróże we wrześniu i listopadzie.…
0 Komentarzy1 Minuta
4 września 2024
Itaka wprowadza ofertę rejsów wycieczkowych na sezon zima 24/25 i lato 25
Biuro Podróży Itaka informuje o wprowadzeniu do sprzedaży oferty rejsów wycieczkowych na…
0 Komentarzy5 Minuty
3 września 2024
Ryanair: 20,5 mln pasażerów w sierpniu
W sierpniu liniami Ryanair poleciało 20,5 mln pasażerów. To drugi miesiąc z rzędu, kiedy…
0 Komentarzy1 Minuta
3 września 2024
Wizz Air uruchamia codzienne loty z Warszawy na Maltę
Od 11 listopada linie lotnicze Wizz Air wprowadzają nową, siatkę połączeń na Maltę z…
0 Komentarzy2 Minuty
3 września 2024
Stena przejmuje szwedzką firmę transportową NTEX
Stena przejęła pełną własność firmy NTEX, dołączając do zakupionych w 2020 roku 75 proc.…
0 Komentarzy1 Minuty