Hotele w listopadzie droższe o prawie 5 proc.
Średnia cena pokojonocy w listopadzie wyniosła 190,75 zł i była o 4,73 proc. wyższa niż w tym samym miesiącu w roku ubiegłym.
Wzrost w największym stopniu odczuli klienci wybierający nocleg w obiektach o najwyższym standardzie, w których przypadku średnia cena pokojonocy wzrosła o niecałe 22 proc. w ujęciu r/r i ukształtowała się na poziomie 405,45 zł. Spory wzrost zanotowano również w przypadku obiektów o standardzie 1*, które podrożały o 18,62 proc.. Najmniejsze zmiany średniej ceny w porównaniu do roku ubiegłego odnotowano w przypadku hoteli 3* i 4* (odpowiednio wzrost o 3,86 proc. i 3,31 proc.).
Jakie hotele wybieramy
Listopad br. charakteryzował się sporym spadkiem popytu na pobyty w hotelach o standardzie 4*. Udział hoteli z tej kategorii w łącznej liczbie rezerwacji skurczył się w porównaniu do listopada 2015 r. o ponad 3 p.p., do poziomu 21,51 proc.. W porównaniu z rokiem poprzednim wyraźnie zwiększył się udział w rynku obiektów 3*, w których dokonano 48,48 proc. rezerwacji, tj. 2 p.p. więcej niż przed rokiem. Swój udział w rynku rezerwacji w listopadzie zauważalnie zwiększyły również obiekty nieskategoryzowane, w których klienci Hotele.pl dokonali prawie 14 proc. wszystkich rezerwacji (1,71 p.p. więcej niż przed rokiem).
Kiedy i gdzie rezerwujemy
W listopadzie br., podobnie jak w październiku, zanotowano zwiększone zainteresowanie noclegami w Gdańsku w porównaniu do roku ubiegłego. Chociaż sam udział hoteli w Gdańsku w łącznej liczbie rezerwacji wyniósł w mijającym miesiącu względnie niewiele (3,25 proc.), to w ujęciu r/r był to wzrost o 25,9 proc..
Lider rankingu popularności miast, Warszawa, zanotowała w listopadzie udział w rynku rezerwacji na poziomie 28,31 proc., co w ujęciu rocznym oznacza wzrost o 4,95 proc. Spośród największych miast swój udział w rynku w największym stopniu utraciła Bydgoszcz, która zanotowała spadek o 36,95 proc. do poziomu 1,26 proc.
W analizowanym okresie rezerwacje były dokonywane średnio na 7,8 dnia przed planowanym początkiem pobytu w hotelu, co oznacza wydłużenie tego czasu o 1,3 dnia w stosunku do roku poprzedniego. Z największym wyprzedzeniem rezerwowano hotele 1* (18 dni wcześniej). Z najmniejszym wyprzedzeniem wybierano obiekty nieskategoryzowane (niecałe 5 dni przed rozpoczęciem pobytu).
POWIĄZANE WPISY
13 września 2024
Accor wprowadza markę Swissôtel do Rumunii
Grupa Accor otworzyła pierwszy hotel marki Swissôtel w Rumunii. Obiekt powstał w…
0 Komentarzy2 Minuty
10 września 2024
Mercure Szczyrk Resort otwarty dla gości. Może pomieścić tysiąc osób
Najwyżej zlokalizowany hotel w Szczyrku, położony na wysokości 600 m n.p.m – Mercure…
0 Komentarzy2 Minuty
9 września 2024
Radisson wprowadza markę Prize by Radisson do Polski
Radisson Hotel Group ogłosił rebranding marki prizeotel na Prize by Radisson oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
6 września 2024
Accor wzmacnia globalną strategię marek premium
Accor ma dwóch nowych Global Brand President. Zostali nimi: Benoît Racle i Jean-Yves…
0 Komentarzy3 Minuty
4 września 2024
Handwritten Collection – butikowa marka Accor otwiera nowe hotele
Handwritten Collection, butikowa marka grupy hotelarskiej Accor otwiera hotele na…
0 Komentarzy1 Minuty
4 września 2024
Nocowanie.pl: to był średni sezon wakacyjny
Wakacyjna pogoda sprzyjała wypoczynkowi w kraju, jednak właściciele obiektów noclegowych…
0 Komentarzy3 Minuty
29 sierpnia 2024
Nocowanie.pl: sierpień lepszy od lipca
Drugi miesiąc wakacji poprawił nieco nastroje rodzimej branży turystycznej. Rezerwacji w…
0 Komentarzy3 Minuty
13 sierpnia 2024
Arche stawia na MICE. Powstają nowe centra konferencyjne w całej Polsce
Notowana na Catalyst Arche SA stale zwiększa rentowności posiadanych resortów poprzez…
0 Komentarzy4 Minuty