Hotelarze stawiają na social media
![Hilton Garden Inn Kraków Airport archiwum Hilton Garden Inn Kraków Airport](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2017/02/a07029c124929ac92d58ec33a34b59d4.jpg)
Według badań Barometru Finansowego ING aż 68 proc. respondentów wskazało, że social media wpłynęły na wybór destynacji turystycznej.
Coraz więcej decyzji związanych z rezerwacją pobytu w danym obiekcie zapada w trakcie podróży. Badania Profitroom przeprowadzone w 2016 roku wykazały, że wizyty z urządzeń przenośnych stanowiły aż 40 proc. ruchu na stronach internetowych. Facebook daje olbrzymie możliwości reklamowe dla firm oraz pozwala na bieżąco budować wiarygodność przedsiębiorstwa. W styczniu 2017 liczba jego użytkowników przekroczyła 1 miliard 79 milionów, z czego blisko 1 miliard 66 milionów osób do przeglądania medium korzysta z aplikacji mobilnych.
Facebook stał się także pierwszym kanałem komunikacji pomiędzy klientem a hotelem oraz najważniejszym źródłem wiedzy o promocjach i aktualnych ofertach. Zamiast dzwonić na infolinię, korzystać z formularza kontaktowego czy szukać na stronie adresu mailowego, gość kieruje się na fanpage – licząc na szybką odpowiedź administratora. Według badań Echo Research, w 2016 roku 66 proc. respondentów wolało kontakt z firmą poprzez media społecznościowe niż rozmowę telefoniczną z recepcją.
Monika Wilk, specjalista ds. marketingu w Hilton Garden Inn Kraków Airport, powiedziała: “Użytkownicy Facebooka, jak i innych mediów społecznościach, wymagają szybkiego reagowania na ich zapytania. Dlatego koniecznością jest stałe monitorowanie profili hotelu w mediach społecznościowych i szybkie odpowiadanie na wiadomości, komentarze oraz recenzje użytkowników. Bardzo ważna dla działających w branży hotelarskiej specjalistów ds. mediów społecznościowych jest dobra znajomość obiektu i bieżącej oferty, a także sprawna komunikacja z recepcją i działem rezerwacji oraz stałe monitorowanie strony.”
Według danych z grudnia ubiegłego roku Instagram jest odwiedzany przez ponad 600 milionów użytkowników miesięcznie. Obecnie możemy powiązać konto na Instagramie ze stroną na Facebooku i mieć wgląd do statystyk, realizować płatne kampanie reklamowe, tworzyć 24 godzinne Instagram Stories. Dodatkowo aktualnie Instagram testuje Shoppable Posts – z przyciskiem call to action, który da użytkownikom możliwość zakupów bezpośrednio z aplikacji. Jednak dla firm, także tych z branży hotelarskiej, istotniejsza od sponsorowanych postów, jest możliwość oznaczania się gości w hotelu oraz współpraca z influencerami. Jak przewidują twórcy raportu Hotel Marketing & Technology Trends 2017 wydawanego przez Profitroom, aby wypromować hotel zamiast w kolejny billboard czy reklamę w prasie hotelarze będą inwestować we współpracę z influencerami. Aż 53 proc. osób subskrybujących i obserwujących kanały vlogerów, blogerów lub popularnych #Instapeople deklaruje, iż podjęło decyzję o zakupie na podstawie ich opinii.
Mówiąc o influencerach, nie można nie wspomnieć o Snapchacie, który odwiedzany jest przez 300 milionów użytkowników miesięcznie. Mobilna aplikacja jest najchętniej wybierana przez osoby pomiędzy 15 a 24 rokiem życia, dla których przesycony reklamami Facebook nie jest już atrakcyjny. Snapchat jest narzędziem, które daje dużo swobody i nie wymusza profesjonalnego podejścia do tworzenia wizerunku. Dzięki niemu firma może pokazać swoje luźniejsze, bardziej ludzkie oblicze. W Polsce wciąż stosunkowo mało hoteli decyduje się na aktywną obecność na Snapchacie, tymczasem międzynarodowe sieci z powodzeniem wykorzystują jego potencjał reklamowy. Jako pierwsze swoją przygodę z popularnym mediów rozpoczęły od współpracy z influencerami obiekty należące do sieci Marriott International, natomiast sieć Starwood Hotels & Resorts Worldwide stworzyła kampanię z użyciem geotagów, czyli filtrów do zdjęć, które są dostępne jedynie dla określonego obszaru.
Materiały video należą do najbardziej popularnych treści w Internecie. Średnia długość jednej sesji w serwisie YouTube na urządzeniach mobilnych wynosi obecnie ponad 40 minut. Według HighQ aż 96 proc. firm działających w sektorze B2B chce w 2017 roku wprowadzić video do swoich działań z zakresu content marketingu. Warto zauważyć, że publikowane filmy mają duże znaczenie przy pozycjonowaniu w Google, gdyż są atrakcyjne dla użytkowników, dodatkowo treści filmowe idealnie sprawdzają się w mediach społecznościowych i generują wysokie zasięgi organiczne.
Marek Kaczmarek, marketing manager w Profitroom, podkreślił: “Reklama video staje się doskonałym źródłem inspiracji i pozwala, aby widz zanurzył się w innym świecie. Video to wyjątkowa szansa, aby w kilkadziesiąt sekund sprawić, że widz będzie chciał na własnej skórze przeżyć wszystko, co właśnie zobaczył. Pamiętajmy, że dzisiejszy odbiorca jest niecierpliwy. Klip reklamowy powinien, więc być krótki i skutecznie przekazywać emocje, które odbiorca doświadczy podczas pobytu w hotelu.”
Komunikacja hotelu w mediach społecznościowych powinna być angażująca i dostosowana zarówno do kanału, jak i potencjalnej grupy odbiorców. W przypadku zdecydowanej większości hoteli sytuacja jest o tyle skomplikowana, że klienci reprezentują przynajmniej kilka grup. Media społecznościowe pozwalają na znaczną personalizację przekazu i pozwalają budować bliskie relacje z gośćmi obiektu oraz na bieżąco reagować na ich potrzeby i zapytania. Dlatego im lepiej poznamy naszych klientów, tym sprawniej będziemy poruszać się w świecie social mediów i wzbudzać zaangażowanie naszych fanów, co w czasie, przełoży się na wzrost sprzedaży usług.
POWIĄZANE WPISY
25 lipca 2024
Rekordowe wyniki a&o w pierwszej połowie roku. Blisko 3 mln noclegów i 10 proc. wzrost przychodów
Sieć hosteli a&o odnotowała 2,98 mln noclegów, co stanowi wzrost o 5 proc. w porównaniu z…
0 Komentarzy3 Minuty
22 lipca 2024
Accor rozszerza portfolio. Mercure Szczyrk Resort nowym członkiem ALL
Accor szykuje otwarcie nowego obiektu w Polsce – Mercure Szczyrk Resort. Hotel, liczący…
0 Komentarzy2 Minuty
17 lipca 2024
Trendy w hotelarstwie: goście chcą spersonalizowanych wrażeń oraz instagramowych momentów
Właściciele hoteli stale poszukują sposobów na poprawę obsługi gości, by sprostać ich…
0 Komentarzy6 Minuty
17 lipca 2024
Hotel Arche Fabryka Samolotów w Mielnie – nowa miejscówka na mapie MICE
Rok po otwarciu Hotel Arche Fabryka Samolotów w Mielnie udostępnia nową przestrzeń…
0 Komentarzy8 Minuty
11 lipca 2024
IGHP: czerwcowe obłożenie w hotelach niższe niż rok temu
W czerwcu hotele odnotowały gorsze obłożenie w porównaniu do zeszłego roku – wynika z…
0 Komentarzy6 Minuty
11 lipca 2024
Nowy hotel Campanile otwarty na warszawskim Żeraniu
Campanile Warszawa Północ to obiekt zlokalizowany przy ul. Modlińskiej 15a w Warszawie, w…
0 Komentarzy1 Minuty
10 lipca 2024
Rafał Kincer nowym prezesem zarządu PHH
W dniu 15 lipca 2024 roku funkcję prezesa zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego sp. z…
0 Komentarzy1 Minuty
8 lipca 2024
Nocowanie.pl: muzyczne gwiazdy przyciągają tłumy i podnoszą ceny noclegów
Im większe gwiazdy, tym droższe noclegi. Sezon festiwalowy w pełni, a wraz z nim rosną…
0 Komentarzy5 Minuty
1 lipca 2024
Nocowanie.pl: Mocny start wakacji i tłumy urlopowiczów
Polacy tłumnie ruszyli na wakacje. Zainteresowaniem cieszy się Kołobrzeg, Jastarnia i…
0 Komentarzy4 Minuty