Hilton wprowadza nowe standardy sanitarne

Pieczętowanie pokoju po jego sprzątnięciu, dezynfekowanie dziesięciu kluczowych obszarów w pokojach, bezkontaktowy check-in i częstsze zamykanie centrów fitness w celu dezynfekcji – to nowy program sanitarny wprowadzany przez sieć Hilton.
O tym, jak hotele sieci będą dbały o czystość obiektów, poinformowało biuro prasowe Hilton. Nowe standardy mają obowiązywały w Ameryce Północnej. Marka Hilton nawiązała współpracę z firmą RB, produkującą środki czystości i skonsultowała nowe standardy czystości z amerykańską siecią szpitali Mayo Clinic. Wdroży też szkolenia dla personelu.
Przełamać opór klientów
„Hilton CleanStay” ma być rygorystycznym systemem czyszczenia powierzchni. Protokoły pilnowania skuteczności opracowali eksperci ds. zapobiegania infekcjom. Nowe standardy mają obowiązywać przy sprzątaniu pokojów, restauracji, sali gimnastycznych i innych publicznie dostępnych powierzchni. Hilton zapowiada, że partnerstwo z RB będzie miało zasięg globalny, a co za tym idzie, program będzie rozszerzony na wszystkie kraje.
Jak podkreśla prezes Hiltona Christopher J. Nassetta, nowe standardy mają przede wszystkim wzbudzić zaufanie klientów i zwiększyć ich poczucie bezpieczeństwa. Uporanie się z obawami dotyczącymi kwestii sanitarnych to kluczowe zadanie dla branży. Ich przełamanie będzie miało największe znaczenie dla wznowienia ruchu turystycznego.
Na standardy czystości ma składać się kilka elementów. Po zakończeniu sprzątania drzwi do pokoju mają być pieczętowane, a w pokoju wyznaczono dziesięć obszarów dezynfekcji. Chodzi o najczęściej dotykane powierzchnie: włączniki światła, klamki, pilot od telewizora, termostaty, wyposażenie łazienki, itd (patrz: ilustracja). Z pokojów będą usunięte długopisy i papeteria, będą one dostarczane na życzenie klientów. Wyznaczono też nowe standardy czyszczenia centrów fitness, które będą w tym celu kilka razy dziennie zamykane. Na salach będzie mogła przebywać jednocześnie ograniczona liczba osób.

Standardy nie tylko w pokojach
Publiczne strefy w hotelach mają być częściej czyszczone, w kluczowych miejscach, takich jak drzwi wejściowe czy winda, zostaną umieszczone akcesoria do dezynfekcji i nasączane chusteczki do wycierania powierzchni, np. guzików w windzie. Do odkażania powierzchni mają być używane środki opracowane na bazie nowych technologii, na przykład spraye elektrostatyczne czy naświetlanie UV.
Jednym z elementów programu ma być bezkontaktowy check-in, możliwy dzięki zastosowaniu elektronicznego klucza. Dzięki niemu goście mogą zameldować się w hotelu przy pomocy smartfona i uniknąć kontaktu z personelem. Hilton ma zamiar rozszerzać sieć obiektów korzystających z tego rozwiązania, czyli z aplikacji mobilnej Hilton Honors. Jej możliwości mają być rozszerzane o kolejne funkcje, np. otwierania drzwi do pomieszczeń wspólnych, do których dostęp mają goście.
Zabezpieczony ma być również personel, który zostanie wyposażony w środki ochrony osobistej.

POWIĄZANE WPISY
30 listopada 2023
Program Interreg Next Polska-Ukraina 2021-2027: wspólna troska o rozwój obszarów przygranicznych
Obszary przygraniczne na terenie całej Unii Europejskiej, a zwłaszcza na jej granicach…
0 Komentarzy9 Minuty
30 listopada 2023
Grupa Accorinvest kontynuuje ekspansję w Polsce. Powstaje nowy hotel w Krakowie
Grupa AccorInvest, będąca właścicielem Orbis S.A. oraz inwestorem, operatorem i…
0 Komentarzy1 Minuty
29 listopada 2023
Accor i Grupa Allenort podpisują umowę na budowę Mövenpick Hotel Gdynia
Accor nawiązał współpracę z Grupą Allenort na realizację projektu budowy hotelu Mövenpick…
0 Komentarzy2 Minuty
29 listopada 2023
Rusza rejestracja uczestników na III Galę Waszej Turystyki
Już od dziś można zarejestrować się na III edycję Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie…
0 Komentarzy1 Minuty
29 listopada 2023
25 lat Polskiego Holdingu Hotelowego. Wartość spółki wzrosła do 2,2 mld zł
Historia Polskiego Holdingu Hotelowego liczy 25 lat. W 1998 roku Przedsiębiorstwo…
0 Komentarzy5 Minuty
27 listopada 2023
Turystyka w Szwajcarii wróciła do poziomu sprzed 2019 roku
Wraz ze startem nowego sezonu narciarskiego Switzerland Tourism Polska przedstawiło…
0 Komentarzy2 Minuty
22 listopada 2023
Szymon Wąsowski nowym dyrektorem hotelu Stradom House w Krakowie
Szymon Wąsowski został nowym dyrektorem operacyjnym pięciogwiazdkowego hotelu Stradom…
0 Komentarzy2 Minuty
21 listopada 2023
Czarna Góra Resort dołącza do portfolio Sun & Snow
Sun & Snow, operator zarządzający wynajmem ponad 2,5 tys. apartamentów, za sprawą…
0 Komentarzy2 Minuty
17 listopada 2023
IGHP: październik w hotelach słabszy niż rok temu
Wyniki hoteli w październiku były na satysfakcjonującym poziomie, ale wyraźnie słabsze od…
0 Komentarzy5 Minuty