Grupa Louvre Hotels zmienia się dla niepełnosprawnych

Grupa Louvre Hotels zaprosiła do współpracy Fundację Polska bez barier, chcąc zapewnić pełną dostępność przestrzeni hotelowych osobom z niepełnosprawnościami, które odwiedzają hotele Campanile, Golden Tulip, Premiere Classe oraz Metropolo by Golden Tulip.

Akcja opatrzona została hasłem LIVE MY LIFESTYLE – To dla Was się zmieniamy! Fundacja na początek przeprowadziła audyt hoteli pod kątem tego, jak obiekty mogą być odebrane przez osoby z różnym rodzajem niepełnosprawności. Inne potrzeby mają osoby niewidome, a inne poruszające się na wózku.

Drugim etapem jest przeprowadzenie szkoleń z zakresu profesjonalnej obsługi oraz savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnościami. Grupa LHG wraz z Fundacją projektuje przestrzenie i tworzy procedury, które pozbawione są barier.

Od początku trwania projektu, współpraca przebiega pomyślnie a atmosfera sprzyja wypracowaniu optymalnych rozwiązań dla dwóch stron – dla gościa oraz hotelu.

Fundacja zaplanowała dla LHG trzy warsztaty – pierwsze szkolenie odbyło się na początku czerwca w katowickim hotelu Campanile, kolejne w poznańskim Campanile, a przed nami szkolenie w Warszawie.

Uczestnicy to pracownicy każdego szczebla i wszystkich marek, należących do LHG, którzy na co dzień pracują z gośćmi. Podczas warsztatów zdobywają wiedzę o potrzebach Gości dotkniętych niepełnosprawnością. Spotkania, prowadzone przez Fundację, przyjmują aktywną formę, odbywają się ćwiczenia praktyczne, podczas których uczestnicy mają możliwość usiąść na wózku inwalidzkim i spróbować funkcjonować w ten sposób, mogą poczuć się jak osoba starsza poprzez założenie specjalnego kombinezonu symulującego podeszły wiek czy ćwiczą ewakuację na specjalistycznym fotelu. To tylko niektóre z aktywności, jakie do tej pory miały miejsce.

Jan Błoński, dyrektor Regionu Południowego w LHG, powiedział: „Dopiero poruszając się na wózku inwalidzkim, zrozumiałem, jak trudne może być samo wejście do budynku, jak ciężkie staje się otwarcie drzwi czy opuszczenie hotelowego pokoju.” – mówi, który uczestniczył w jednym z warsztatów.”

Natasza Merta Gierka, dyrektor hotelu Campanile w Katowicach, dodał: „Przedstawiciele Fundacji w interaktywny sposób pokazali nam praktyczny świat osób z niepełnosprawnościami, na wózkach, osób głuchoniemych i niewidomych. Wskazali bariery, jakie całkowicie nieświadomie, stawiamy przed nimi.”

Grupa Louvre Hotels rozpoczęła proces dostosowywania własnych hoteli do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Świadomie rozpoczęto pogłębianie wiedzy wśród pracowników w tym temacie. Wpisuje się to w filozofię marki, która komfort i jakość pobytu gościa, stawia zawsze na pierwszym miejscu. Proces zmian wymaga czasu, jednak grupa LHG odważnie i konsekwentnie zmienia swoje obiekty tak, aby również goście z niepełnosprawnościami czuli się jak w domu.