Grupa Louvre Hotels zmienia się dla niepełnosprawnych

Grupa Louvre Hotels zaprosiła do współpracy Fundację Polska bez barier, chcąc zapewnić pełną dostępność przestrzeni hotelowych osobom z niepełnosprawnościami, które odwiedzają hotele Campanile, Golden Tulip, Premiere Classe oraz Metropolo by Golden Tulip.
Akcja opatrzona została hasłem LIVE MY LIFESTYLE – To dla Was się zmieniamy! Fundacja na początek przeprowadziła audyt hoteli pod kątem tego, jak obiekty mogą być odebrane przez osoby z różnym rodzajem niepełnosprawności. Inne potrzeby mają osoby niewidome, a inne poruszające się na wózku.
Drugim etapem jest przeprowadzenie szkoleń z zakresu profesjonalnej obsługi oraz savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnościami. Grupa LHG wraz z Fundacją projektuje przestrzenie i tworzy procedury, które pozbawione są barier.
Od początku trwania projektu, współpraca przebiega pomyślnie a atmosfera sprzyja wypracowaniu optymalnych rozwiązań dla dwóch stron – dla gościa oraz hotelu.
Fundacja zaplanowała dla LHG trzy warsztaty – pierwsze szkolenie odbyło się na początku czerwca w katowickim hotelu Campanile, kolejne w poznańskim Campanile, a przed nami szkolenie w Warszawie.
Uczestnicy to pracownicy każdego szczebla i wszystkich marek, należących do LHG, którzy na co dzień pracują z gośćmi. Podczas warsztatów zdobywają wiedzę o potrzebach Gości dotkniętych niepełnosprawnością. Spotkania, prowadzone przez Fundację, przyjmują aktywną formę, odbywają się ćwiczenia praktyczne, podczas których uczestnicy mają możliwość usiąść na wózku inwalidzkim i spróbować funkcjonować w ten sposób, mogą poczuć się jak osoba starsza poprzez założenie specjalnego kombinezonu symulującego podeszły wiek czy ćwiczą ewakuację na specjalistycznym fotelu. To tylko niektóre z aktywności, jakie do tej pory miały miejsce.
Jan Błoński, dyrektor Regionu Południowego w LHG, powiedział: „Dopiero poruszając się na wózku inwalidzkim, zrozumiałem, jak trudne może być samo wejście do budynku, jak ciężkie staje się otwarcie drzwi czy opuszczenie hotelowego pokoju.” – mówi, który uczestniczył w jednym z warsztatów.”
Natasza Merta Gierka, dyrektor hotelu Campanile w Katowicach, dodał: „Przedstawiciele Fundacji w interaktywny sposób pokazali nam praktyczny świat osób z niepełnosprawnościami, na wózkach, osób głuchoniemych i niewidomych. Wskazali bariery, jakie całkowicie nieświadomie, stawiamy przed nimi.”
Grupa Louvre Hotels rozpoczęła proces dostosowywania własnych hoteli do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Świadomie rozpoczęto pogłębianie wiedzy wśród pracowników w tym temacie. Wpisuje się to w filozofię marki, która komfort i jakość pobytu gościa, stawia zawsze na pierwszym miejscu. Proces zmian wymaga czasu, jednak grupa LHG odważnie i konsekwentnie zmienia swoje obiekty tak, aby również goście z niepełnosprawnościami czuli się jak w domu.
POWIĄZANE WPISY
7 listopada 2025
Mazury bez tłumów: Karwica przyciąga miłośników ciszy i natury
Coraz więcej Polaków wybiera Mazury zamiast zagranicznych kurortów, szukając ciszy,…
0 Komentarzy6 Minuty
6 listopada 2025
Accor podsumowuje wyniki za trzeci kwartał 2025 roku
Grupa Accor poinformowała o wzroście przychodów w trzecim kwartale 2025 roku o 3,1 proc.…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2025
GRIFID Hotels prezentuje pięciogwiazdkowy hotel Noa w Złotych Piaskach
Grupa GRIFID Hotels prezentuje swój najnowszy obiekt - pięciogwiazdkowy hotel GRIFID Noa,…
0 Komentarzy2 Minuty
27 października 2025
Airbnb i WOT podpisały porozumienie o promocji odpowiedzialnego podróżowania w Warszawie
Nowe partnerstwo Airbnb i WOT zakłada wymianę danych turystycznych, wspieranie…
0 Komentarzy3 Minuty
27 października 2025
IGHP: wrzesień przyniósł wzrost obłożenia i cen w hotelach
Wrzesień przyniósł hotelom dobre wyniki, zarówno obiekty biznesowe, jak i wypoczynkowe…
0 Komentarzy4 Minuty
14 października 2025
Swissôtel zadebiutuje w Albanii. Accor ogłasza otwarcie Swissôtel Vlora
Accor ogłosił podpisanie umowy z albańską firmą ULK Invest sh.p.k na otwarcie nowego…
0 Komentarzy2 Minuty
8 października 2025
B&B Hotels świętuje 15-lecie działalności w Polsce
30 września marka B&B Hotels obchodziła 15-lecie działalności w Polsce. Obchody…
0 Komentarzy3 Minuty
7 października 2025
Sun&Snow: Coraz więcej osób wybiera jesienne wyjazdy w stylu workation
Coraz więcej osób pracujących zdalnie odkrywa, że obowiązki zawodowe można z powodzeniem…
0 Komentarzy2 Minuty










