Grupa Air France – KLM: stawiamy na zrównoważone paliwo lotnicze

Grupa Air France-KLM jest przekonana, że stosowanie zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) ma kluczowe znaczenie w dekarbonizacji lotnictwa. Zrównoważone paliwo lotnicze (SAF) można bezpiecznie i bez modyfikacji stosować w obecnie eksploatowanych samolotach.
Jak głosi Grupa Air France-KLM, Niekopalne paliwa produkowane są obecnie ze zużytego oleju spożywczego lub odpadów leśnych i pochodzących z rolnictwa. Ich wytwarzanie nie stanowi konkurencji dla przemysłu spożywczego i nie zakłóca produkcji żywności. Zrównoważone paliwo lotnicze (SAF) można bezpiecznie i bez modyfikacji stosować w obecnie eksploatowanych samolotach. Ponieważ SAF umożliwia redukcję śladu węglowego średnio o 80 procent w całym cyklu życia, toteż – obok modernizacji floty i ekopilotażu – stanowi główny element strategii, istotny w osiągnięciu zerowej emisji netto do 2050 roku, zgodnie ze zobowiązaniami Grupy zatwierdzonymi przez SBTi.
Grupa Air France-KLM, przypomina, że jest jednym z pionierów, który wykorzystał SAF po raz pierwszy do lotów komercyjnych już w 2011 roku. Dziś Air France-KLM aktywnie wspiera tworzenie sektora produkującego SAF na skalę przemysłową, w szczególności w Europie, aby linie lotnicze mogły korzystać z tych paliw w wystarczających ilościach i po cenie, pozwalającej na powszechne stosowanie. W przypadku braku produkcji na skalę przemysłową, koszty stosowania zrównoważonych paliw lotniczych są od czterech do ośmiu razy wyższe w porównaniu do kosztu paliw kopalnych.
Air France-KLM w komunikacie skierowanym do wszystkich interesariuszy z branży lotniczej, a także swoich klientów, zachęca do podjęcia kroków w celu jak najszybszego promowania wszystkich istniejących sposobów przyczyniających się do dekarbonizacji. Od 2022 r.
Air France, KLM i Transavia zaczynają włączać zrównoważone paliwo lotnicze, jako domieszkę do wszystkich swoich lotów z Francji i Królestwa Niderlandów. Oznacza to, że od 0,5 do 1 procenta paliwa zużywanego rocznie zostanie zastąpione przez SAF.
W przyszłości, wraz z oczekiwanym wzrostem produkcji i większą dostępnością, udział SAF wykorzystywanego przez Grupę Air France-KLM będzie się zwiększał, osiągając 5 procent w 2030 roku i do 63 procent w 2050 r.
Od 10 stycznia 2022 r. klienci linii lotniczych należących do Grupy partycypują w kosztach stopniowego wdrażania zrównoważonego paliwa lotniczego. Wysokość wkładu będzie zależeć od dystansu lotu i wybranej kabiny. W przypadku Air France i KLM opłata będzie wynosić od 1 do 4 euro od przelotu w kabinie ekonomicznej i od 1,5 do 12 euro w kabinie biznes, a wysokość kwoty będzie można sprawdzić w szczegółach taryfy podczas rezerwacji biletu. W przypadku Transavii opłata będzie zintegrowana z samą taryfą.
Ponadto od 13 stycznia 2022 r. klienci linii, którzy chcą jeszcze bardziej zmniejszyć ślad węglowy ze swojej podróży będą mogli dobrowolnie zapłacić za dodatkową ilość SAF. Jeszcze w tym roku członkowie programu Flying Blue dla osób często podróżujących będą również mogli kupować zrównoważone paliwo płacąc swoimi milami.
https://sustainabilityreport2020.airfranceklm.com/en/
POWIĄZANE WPISY
8 lutego 2023
Lotnisko w Rzeszowie: najlepszy styczeń w historii. Odprawiono 57,5 tys. pasażerów
Padł kolejny rekord na lotnisku w Jasionce. W styczniu odprawiło 57,5 tys. pasażerów, co…
0 Komentarzy1 Minuty
8 lutego 2023
TT-Line dodaje szwedzki port Karlshamn do swojej siatki połączeń promowych
TT-Line dodaje do oferty połączeń promowych dodatkowy port w Szwecji. Od kwietnia 2023 r.…
0 Komentarzy2 Minuty
7 lutego 2023
Ryanair ogłasza nowe trasy i planuje przewieźć ok. 300 tys. pasażerów z Lotniska Chopina
Podczas wtorkowej konferencji prasowej (7 lutego) prezes irlandzkiego Ryanaira…
0 Komentarzy3 Minuty
7 lutego 2023
Ósmy cykl szkoleń dla biur podróży Merigo Meeting Tour już 17 lutego w Warszawie
System rezerwacyjny Merigo/Go Global Travel zaprasza na bezpłatne szkolenie podczas…
0 Komentarzy1 Minuty
7 lutego 2023
eSky.pl: liczba styczniowych rezerwacji wzrosła o 81 proc. w porównaniu do 2022
Polacy masowo rozpoczęli planowanie tegorocznych podróży – zainteresowanie wyrażone…
0 Komentarzy3 Minuty
6 lutego 2023
A&o Hostels: już za dwa lata będziemy pierwszą w Europie bezemisyjną siecią hosteli
W 2025 roku a&o chce być pierwszą siecią hosteli o zerowej emisji CO2 w Europie – dzięki…
0 Komentarzy2 Minuty
6 lutego 2023
IMTM 2023: spodziewamy się około 20 tys. odwiedzających
W dniach 14-15 lutego 2023 roku odbędą się w Tel Awiwie po raz 29. Międzynarodowe Targi…
0 Komentarzy1 Minuty
2 lutego 2023
Polskie lotniska regionalne obsłużyły prawie 27 mln pasażerów w 2022
Związek Regionalnych Portów Lotniczych opublikował statystyki dotyczące ruchu…
0 Komentarzy3 Minuty
2 lutego 2023
TT-Line zwiększa potencjał przewozowy z drugą jednostką Green Ship Peter Pan
Zawinięcie drugiego promu GreenShip Peter Pan do Terminala Promowego w Świnoujściu jest…
0 Komentarzy4 Minuty