Grupa Accor osiągnęła zysk 248 mln netto w pierwszym półroczu 2023
Grupa Accor odnotowała wzrost aktywności w pierwszym półroczu 2023 roku, bijąc rekord wyników finansowych. Przychody firmy wzrosły o 39 proc. do 2,402 mld euro, podczas gdy EBITDA się podwoiła, osiągając 447 mln euro. Zysk netto grupy również osiągnął wzrost i wyniósł 248 mln euro.
W pierwszej połowie roku grupa otworzyła 114 nowych hoteli, co przyczyniło się do wzrostu jednostkowego o 3,5 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Podsumowując wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2023 roku, grupa Accor odnotowała wzrost przychodów o 39 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, co odpowiada 35 proc. wzrostowi na stałym kursie. Wzrost EBITDA osiągnął poziom dwukrotnie wyższy niż w roku poprzednim, a zysk netto grupy wzrósł z 32 do 248 mln euro.
„Półroczny wzrost aktywności był bardzo silny we wszystkich naszych markach i na wszystkich rynkach. Podstawą tych dobrych wyników jest rygorystyczna realizacja naszej strategii, atrakcyjność naszych marek i zaangażowanie naszych zespołów. Ta dynamika powinna utrzymać się w nadchodzących miesiącach, napędzana przez silny popyt zarówno w turystyce wypoczynkowej, jak i biznesowej. Wyniki pozwalają nam podnieść nasze prognozy na 2023 roku i kontynuować inwestowanie w nasze marki, talenty i narzędzia cyfrowe” – powiedział Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor.
W pierwszej połowie tego roku grupa otworzyła 114 nowych hoteli, poszerzając swoje portfolio o kolejne 14 500 pokoi. Aktualnie, na koniec czerwca 2023 roku grupa posiada 5 487 hoteli z łączną liczbą 805 436 pokoi. Założenia na drugą część roku pokazują, że grupa Accor potwierdza prognozy dotyczące wzrostu jednostkowego sieci między 2 proc. a 3 proc. w 2023 roku.
Strategia rozwoju oraz zarządzanie kosztami usług przyczyniły się do osiągnięcia dodatniego EBITDA zgodnie z oczekiwaniami branży. Jednocześnie grupa zwraca uwagę na wpływ efektów walutowych, szczególnie wzrostu kursu australijskiego dolara, egipskiego funta i tureckiej liry, które miały negatywny wpływ na wyniki finansowe.
Ekspansja Accor w Europie Środkowo-Wschodniej. Nowe hotele ibis Styles na Litwie i w Rumunii
POWIĄZANE WPISY
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Odkryj Austrię offline. Projekt iamAUT zaprasza influencerów na cyfrowy detoks
Österreich Werbung, we współpracy z międzynarodowymi influencerami, uruchomił projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Badanie Avis: Polacy coraz chętniej wybierają spontaniczne podróże
Blisko 75 proc. Polaków zdecydowałoby się na spontaniczną podróż, wynika z najnowszego…
0 Komentarzy2 Minuty
18 lipca 2024
PSYjazna Wielkopolska. Kampania zachęca do zwiedzania z czworonogiem
W związku z coraz silniejszym trendem podróżowania z psami Wielkopolska Organizacja…
0 Komentarzy2 Minuty
15 lipca 2024
Sun & Snow: miejsc na wakacje nie zabraknie, ale tańsze oferty szybko znikają
Jak zapewnia firma Sun & Snow miejsc dla turystów nie zabraknie – choć wiele ofert…
0 Komentarzy2 Minuty
11 lipca 2024
eTravel z rekordowym obrotem. W planach 6 mld zł w ciągu pięciu lat
eTravel, firma specjalizująca się w zarządzaniu podróżami służbowymi, osiągnęła w 2023…
0 Komentarzy9 Minuty
10 lipca 2024
Ryanair ogłasza współpracę z Etraveli Group
Ryanair poinformował o nowym partnerstwie z Etraveli Group. W ramach współpracy, marki…
0 Komentarzy2 Minuty
9 lipca 2024
Ski Opening Schladming-Dachstein 2024: Bryan Adams, Sting i Simply Red otworzą sezon narciarski
Ski Opening Schladming-Dachstein oraz Leutgeb Entertainment Group zapowiadają start…
0 Komentarzy2 Minuty
4 lipca 2024
Projekt #iamAUT: Austria Tourism wysyła influencerów na prawdziwy urlop bez mediów społecznościowych
Austria Tourism (Narodowe Biuro Promocji Austrii) inicjuje projekt #iamAUT, w ramach…
0 Komentarzy2 Minuty