Grochowski i Nasiłowski odznaczeni Krzyżami Zasługi
Podczas obchodów Dnia Przedsiębiorcy w Białymstoku Krzyże Zasługi nadane przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudę otrzymali dwaj przedstawiciele branży turystycznej: Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche oraz Sebastian Nasiłowski, prezes Tourist Polska.
Podczas obchodów Dnia Przedsiębiorcy w Białymstoku, sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP Minister Andrzej Dera wręczył, nadane przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudę, ordery i odznaczenia zasłużonym przedsiębiorcom.
Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski został odznaczony Władysław Grochowski, prezes zarządu Grupy Arche.
Srebrnym Krzyżem Zasługi odznaczony został Sebastian Nasiłowski – Skarbnik Polskiej Izby Turystyki, Przewodniczący Zespołu Roboczego ds. Turystyki, Przemysłu Spotkań i Czasu Wolnego Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku MiSP, Członek Rady Polskiej Organizacji Turystycznej, Właściciel Biura Podroży Tourist Polska oraz serwisu noclegowego Lulubeds.pl.
Na liście najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce w roku 2021, Władysław Grochowski zajął 24 pozycję, Sebastian Nasiłowski – 64.
Krzyż Zasługi ustanowiony w 1923 r. nadawany jest osobom, które położyły zasługi dla państwa lub obywateli spełniając czyny przekraczające zakres ich zwykłych obowiązków, a przynoszące znaczną korzyść państwu lub obywatelom.
Prezydent Andrzej Duda w liście do uczestników obchodów Dnia Przedsiębiorcy, napisał m.in.: „Cieszę się, że już po raz trzeci z inicjatywy Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw obchodzone jest święto tej ważnej grupy zawodowej. Warto podkreślić, że małe i średnie firmy odpowiadają już niemal za połowę polskiego PKB, a udział ten stale rośnie. W sektorze tym pracuje ponad sześć i pół miliona osób. To liczby, które mówią same za siebie. Przedsiębiorczość jest kołem zamachowym polskiej gospodarki, źródłem naszych gospodarczych sukcesów i jednym z fundamentów rozwoju.
Nie bez znaczenia jest fakt, że małe i średnie przedsiębiorstwa to często firmy rodzinne, to odpowiedź na potrzeby lokalnych społeczności, to nie tylko działalność biznesowa, ale przede wszystkim relacje. To wreszcie z firm rodzinnych, z małych i średnich przedsiębiorstw, wywodzą się silne polskie marki i polski kapitał.
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
17 kwietnia 2024
Mazowsze – Złoty Partner XIV Forum Promocji Turystycznej
Forum odbędzie się już 11 kwietnia 2024 we Wrocławiu. Złotym Partnerem wydarzenia jest…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty