Grochowski i Nasiłowski odznaczeni Krzyżami Zasługi

Podczas obchodów Dnia Przedsiębiorcy w Białymstoku Krzyże Zasługi nadane przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudę otrzymali dwaj przedstawiciele branży turystycznej: Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche oraz Sebastian Nasiłowski, prezes Tourist Polska.
Podczas obchodów Dnia Przedsiębiorcy w Białymstoku, sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP Minister Andrzej Dera wręczył, nadane przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudę, ordery i odznaczenia zasłużonym przedsiębiorcom.
Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski został odznaczony Władysław Grochowski, prezes zarządu Grupy Arche.
Srebrnym Krzyżem Zasługi odznaczony został Sebastian Nasiłowski – Skarbnik Polskiej Izby Turystyki, Przewodniczący Zespołu Roboczego ds. Turystyki, Przemysłu Spotkań i Czasu Wolnego Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku MiSP, Członek Rady Polskiej Organizacji Turystycznej, Właściciel Biura Podroży Tourist Polska oraz serwisu noclegowego Lulubeds.pl.

Na liście najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce w roku 2021, Władysław Grochowski zajął 24 pozycję, Sebastian Nasiłowski – 64.
Krzyż Zasługi ustanowiony w 1923 r. nadawany jest osobom, które położyły zasługi dla państwa lub obywateli spełniając czyny przekraczające zakres ich zwykłych obowiązków, a przynoszące znaczną korzyść państwu lub obywatelom.
Prezydent Andrzej Duda w liście do uczestników obchodów Dnia Przedsiębiorcy, napisał m.in.: „Cieszę się, że już po raz trzeci z inicjatywy Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw obchodzone jest święto tej ważnej grupy zawodowej. Warto podkreślić, że małe i średnie firmy odpowiadają już niemal za połowę polskiego PKB, a udział ten stale rośnie. W sektorze tym pracuje ponad sześć i pół miliona osób. To liczby, które mówią same za siebie. Przedsiębiorczość jest kołem zamachowym polskiej gospodarki, źródłem naszych gospodarczych sukcesów i jednym z fundamentów rozwoju.
Nie bez znaczenia jest fakt, że małe i średnie przedsiębiorstwa to często firmy rodzinne, to odpowiedź na potrzeby lokalnych społeczności, to nie tylko działalność biznesowa, ale przede wszystkim relacje. To wreszcie z firm rodzinnych, z małych i średnich przedsiębiorstw, wywodzą się silne polskie marki i polski kapitał.
POWIĄZANE WPISY
2 lutego 2023
Sieć Fostertravel.pl: styczeń lepszy od zeszłorocznego o 279 proc.
Fostertravel.pl nie zwalnia tempa i otworzył kolejne dwa salony w Żukowie i Izabelinie. W…
0 Komentarzy1 Minuta
2 lutego 2023
Fly.pl: Egipt, Turcja i Tunezja biorą ponad połowę rynku
W styczniu wśród klientów fly.pl, 52,2 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Śniadanie biznesowe dla branży z MICE Expert
Grażyna Grot-Duziak działająca pod własną marką MICE Expert zorganizowała śniadanie…
0 Komentarzy1 Minuty
31 stycznia 2023
Wakacje.pl: prezes UOKiK się pomylił, nie wpływamy na wysokość cen
Wakacje.pl S.A. wydały oświadczenie w związku z dzisiejszym komunikatem Urzędu Ochrony…
0 Komentarzy1 Minuta
31 stycznia 2023
UOKiK: Wakacje.pl z zarzutami za mylące ceny
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił spółce Wakacje.pl zarzut wprowadzania konsumentów w…
1 Komentarz3 Minuty
30 stycznia 2023
Travelplanet.pl: w minionym roku wakacje zdrożały o ponad 18 proc. w porównaniu do 2021
Travelplanet.pl przygotował Raport Podróznika na podstawie zarezerwowanych wakacji, który…
0 Komentarzy8 Minuty
30 stycznia 2023
Biura podróży – średnia cena sierpniowa wyższa o ponad 900 zł
W ostatnim tygodniu badanie w biurach podróży w Polsce, średniej ceny imprez wobec cen…
0 Komentarzy3 Minuty
27 stycznia 2023
Najwyższa wieża zamkowa w Portugalii, śpiew i byk
Miasto Beja w regionie Alentejo w Portugalii, słynie z dwóch rzeczy: najwyższej wieży…
0 Komentarzy4 Minuty
27 stycznia 2023
Starożytne pismo i szewc z żelaza w Almodôvar
Dla miłośników historii Portugalii małe miasteczko Almodôvar w regionie Alentejo jest…
0 Komentarzy3 Minuty