Grecja zdobyła Warszawę

Tłumy zwiedzających, kolorowe stoiska, muzyka grecka, greckie wina, sery, oliwki, słoneczne oferty – tak wyglądała druga edycja targów turystycznych – Panoramy Greckiej w Warszawie, tym razem na Stadionie Narodowym.
Dwa dni były dla warszawiaków okazją do poznania oferty nie tylko tych greckich regionów, wysp i miast, które dobrze znają lub o których wielokrotnie słyszeli. Także o miejscach jeszcze zupełnie nieodkrytych przez polskich turystów. To była też okazja do posmakowania greckich specjałów – swoje stoiska mieli producenci serów, oliwek, oliwy, chałwy, winiarze. Przy dźwiękach greckiej muzyki, popijając greckie wino łatwiej było słuchać o hotelach na słonecznych wyspach.
Dzień wcześniej odbyło się Polsko-Greckie Forum Turystyczne. Grecy prezentowali m.in. strategię turystyczną na najbliższy rok oraz do 2020 i w co drugim zdaniu podkreślali rolę polskiego rynku. W tym roku liczba Polaków przekroczył prawdopodobnie 800 tysięcy, w ubiegłym wyniosła 754 i znajdujemy się pod względem liczby gości na ósmym miejscu. Do konca roku Grecy spodziewają się 25 mln turystów, Polacy stanowią ok. 3,2 proc.
Jak podkreślił Evangelos Tsaoussis, ambasador Grecji w Polsce: “Liczę, że za rok, dwa liczba Polaków w naszym kraju sięgnie miliona.”
Patrząc na zainteresowanie warszawiaków setką stoisk na Stadionie Narodowym, nie są to płonne nadzieje. Zresztą od początku listopada oferta grecka sprzedaje się w biurach podróży ponad dwa razy lepiej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Grecy bardzo liczą na nasz rynek.
Leonidas Babanis, dyrektor generalny firmy North Event, organizatora imprezy, powiedział: “Trochę się denerwowałem o frekwencję, ale po kilku godzinach uspokoiłem się. Widać, że Polacy znają i lubią Grecję. Z kolei nasi wystawcy są zadowoleni z zainteresowania i liczą, że przełoży się to na większa liczbę Polaków w ich hotelach, restauracjach.”
Mariusz Raban z Christian Tours powiedział: “Bardzo udana impreza, lepsza niż w ubiegłym roku. W przyszłym sezonie będziemy sprzedawać pięć kierunków greckich: Zakyntos, Rodos, Kretę, Korfu i Peloponez i liczy, że sprzedamy kilka tysięcy miejsc. Trzeba pamiętać, że tak naprawdę dopiero startujemy w Polsce. Nasza firma matka wysyła rocznie do Grecji 140 tys. Osób. My chcemy w ciągu 2-3 lat stać się jednym ze znaczących w grupie mniejszych touroperatorów. Obecnie współpracujemy z ponad 500 agentami w Polsce.”
Maciej Nykiel z Fly.pl: “Grecja to oczywiście bardzo ważny dla nas rynek. Od czerwca do września tego roku, co druga wycieczka sprzedawana w naszym biurze, to był któryś z kierunków greckich. Mieliśmy ich do dyspozycji 28, lataliśmy z 11 lotnisk polskich. Spodziewam się, że w przyszłym sezonie sprzedamy 30 proc. więcej oferty greckiej. “
Dominika Jurkowska z Best Reisen: “Zależy nam na kierunkach greckich, w tym roku sprzedawały się bardzo dobrze, choć nie była to nasza główna działalność. W przyszłym sezonie oferujemy pięć kierunków: Zakyntos, Rodos, Kos, Kretę i Korfu i jestem pewna, że sprzedawać się będą jeszcze lepiej niż w mijającym roku. Widać to po zainteresowaniu klientów i naszych agentów.”
{gallery}4600{/gallery}
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Warszawska branża turystyczna solidarna z gdańską inicjatywą „Biskupia 33”
Członkowie Warszawskiej Organizacji Turystycznej wsparli projekt ,,Biskupia 33”. W dniach…
0 Komentarzy4 Minuty
4 grudnia 2023
Wakacje Marzeń 2023: spokojny wypoczynek dla 103 dzieci z domów dziecka
People for People i Turystyczna Organizacja Otwarta podsumowała akcję Wakacje Marzeń…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2023
Podczas Gali Waszej Turystyki zbierzemy środki na Dom Dziecka w Falbogach. Przyłącz się do aukcji charytatywnej
Podczas trzeciej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 12 stycznia 2024 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
30 listopada 2023
Rozpoczęcie sezonu na Czarnej Górze. GrapaSki zaprasza na nowości na stokach
W stacji narciarskiej z podhalańskiej Czarnej Góry oprócz pierwszych szusów miłośnicy…
0 Komentarzy3 Minuty
29 listopada 2023
Fundacja Argan zachęca do odkrywania kultury Maroka
Nowo powstała Polsko-Marokańska Fundacja Argan, ma na celu promocję marokańskiej kultury…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2023
Analiza Kiwi.com: Polscy turyści preferują wyjazdy latem i jesienią
Kiwi.com, firma travel-tech oraz wyszukiwarka tanich lotów, wzięła pod lupę sezonowość w…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2023
Firmy nie rezygnują z podróży, lecz zmieniają sposób ich organizacji
Według raportu „2023 Business Travel Index Outlook” opracowanego przez Global Business…
0 Komentarzy2 Minuty
23 listopada 2023
Targi IBTM World 2023 od 28 listopada w Barcelonie
W 2023 roku Polska organizacja Turystyczna odnotowała rekordową liczbę 26 zgłoszeń do…
0 Komentarzy2 Minuty
21 listopada 2023
Barbara Tutak złożyła rezygnację. Będzie konkurs na nowego prezesa WOT
Niespodziewaną rezygnację z funkcji prezeski Warszawskiej Organizacji Turystycznej…
0 Komentarzy2 Minuty