Frank Wagner opuszcza Polskę. Lufthansa przedstawia branży nowego szefa na nasz kraj
Zmiana personalna na najwyższym stanowisku w Lufthansa w Polsce. Czy to oznacza nowy impuls i mocniejszą walkę o pasażera turystycznego?
Ten rok jest dla Lufthansy w Polsce szczególny: przewoźnik obchodzi 50-lecie obecności w Polsce. Zbiega się też z bardzo ważną decyzją personalną. Mamy bowiem zmianę na szczeblu country managera, nasz kraj opuszcza Frank Wagner, a jego miejsce zajmie Rene Koinzack.
Frank Wagner dołożył cegiełkę do sukcesów grupy Lufthansa w Polsce
Ostatnie przed-covidowe lata były dla Lufthansy w Polsce dość udane. Linia konsolidowała swoją obecność na lotniskach regionalnych, takich jak m.in. Rzeszów. Udało się też umiejętnie korzystać z synergii w ramach grupy: nowe połączenia z regionów zapowiedział i realizował m.in. Swiss.
W dużej mierze mogła być to odpowiedź na działania innej dużej grypy, a mianowicie AF/KLM. W tym okresie podejmowano też próby wejścia na nowe rynki. Operacje z Łodzi i Lublina okazały się jednak porażkami, pokazały, że regiony te nie są w stanie utrzymać przewoźnika hubowego. Być może jest to trochę efekt zamkniętego koła, z jedynym połączeniem dziennie nie ma bowiem optymalnego dostępu do całej siatki niemieckiego giganta.
W ostatnim czasie Lufthansa odnotowała też sukcesy na innych polach. Otwarto nową bazę Cargo w Katowicach, znacznie zwiększając możliwości w tym obszarze. Nowa inwestycja związana z serwisowaniem silników pojawiła się też w Rzeszowie. Niestety w tym ostatnim przypadku pandemia podcięła skrzydła temu biznesowi. Szkoda, bo był to bardzo ambitny i potrzebny regionowi projekt.
Czas na połączenie Czech i Polski pod jednym kierownictwem
Zmiana osoby odpowiedzialnej za Polskę łączy się też z inną decyzją organizacyjną. Od teraz szef na Polskę będzie też odpowiedzialny za Czechy. Tego typu posunięcie jest spodziewane, pozwala oszczędzić kolejny dość kosztowny etat. Mniejsza intensywność lotów daje też managerowi możliwość zarządzania dwoma rynkami naraz.
Nowym szefem na Polskę i Czechy będzie René Koinzack. Do tej pory pracował on w Lufthansie na stanowisku country managera i był odpowiedzialny m.in za Ukrainę.
Jakie wyzwania czekają nowego szefa Lufthansy?
Lufthansa podobnie jak LOT była skoncentrowana w Polsce głównie na ruchu biznesowym. Czas pandemii wywrócił jednak do góry nogami obraz lotnictwa cywilnego, jakie znaliśmy. Obecnie tradycyjne linie muszą na gwałt budować ofertę wakacyjną.
Lufthansa odpowiedziała na to wyzwanie, oferując szereg wakacyjnych kierunków m.in pod marką Eurowings Discover. Wciąż jednak nie widzieliśmy mocnej ofensywy cenowo-marketingowej niemieckiego giganta w Polsce. Być może rejsy sprzedają się wystarczająco dobrze. Z pewnością możemy się spodziewać większej aktywności w segmencie turystycznym.
Polska branża turystyczna wyczekuje szczególnie połączeń długodystansowych z Berlina. Uruchamiając je Eurowings mogłoby zyskać wielkie grono polskich klientów. O potencjale zachodniej Polski świadczą m.in. długodystansowe rejsy czarterowe Rainbow z Poznania. Nowy szef może też wnieść do Polski ciekawe doświadczenie związane z uruchomieniem bazy Eurowings w Pradze. Mimo że w dużej mierze jest ona zapewne związana ze zniknięciem z czeskiego nieba CSA, to jest pewnego rodzaju wskazówką dla potencjalnych przyszłych działań Eurowings w Polsce. Można sobie wyobrazić, że linie postarają się w przyszłości otworzyć taką mini-bazę w Polsce. Pierwszym i naturalnym wyborem dla takiego kroku byłyby Katowice, nie można jednak wykluczyć starań Modlina o przyjęcie takiej bazy. Tym bardziej, że właśnie dochodzi do zmian zarządu na tym lotnisku.
Lufthansa przedstawia branży swojego nowego managera
Jak przystało na profesjonalną organizację, Lufthansa zaplanowała dwa webinary, na których dokona prezentacji swojego nowego szefa na Polskę. Pierwszy z nich przewidziany jest dla klientów biznesowych i partnerów. Adresatem drugiego będą zaś agenci. Obydwa obędą się 7 września. Wciąż można zgłosić chęć uczestnictwa w tym wydarzeniu poprzez rejestrację z linka
Czekamy na owoce działań nowego country managera w Polsce. Z pewnością spodziewana jest większa aktywność w segmencie turystycznym i MICE. Być może pojawią się jakieś grubsze newsy dotyczące Berlina i/lub bazy Eurowings w Polsce?
Eurowings włącza się do walki o egzotyczne kierunki. Baza w Berlinie
POWIĄZANE WPISY
7 grudnia 2023
Polska sztuka na pokładach samolotów LOT-u
Polskie Linie Lotnicze LOT i Muzeum Narodowe zaprezentowały nowy wspólny projekt. Film o…
0 Komentarzy2 Minuty
7 grudnia 2023
Ryanair obchodzi 18 lat obecności na polskim rynku. 13 lotnisk i 6 baz operacyjnych w kraju
Ryanair świętuje dziś (7 grudnia) w Międzynarodowym Dniu Lotnictwa Cywilnego 18 lat…
0 Komentarzy2 Minuty
7 grudnia 2023
Dodatkowe połączenia z Portu Lotniczego Lublin. Codzienne loty do Londynu w okresie świąteczno-noworocznym
Port Lotniczy Lublin wprowadza nowe codzienne połączenia z Londynem, rozszerzając ofertę…
0 Komentarzy1 Minuty
7 grudnia 2023
FlixBus: rusza rezerwacja biletów na 90 proc. połączeń w 2024 roku
Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Z tej okazji, FlixBus przygotował…
0 Komentarzy2 Minuty
7 grudnia 2023
Rokytnice nad Izerą – rusza najciekawszy czeski ośrodek narciarski
W nadchodzący weekend, 9 grudnia, ruszą wyciągi ośrodku, gdzie dominują karkonoskie chaty…
0 Komentarzy5 Minuty
7 grudnia 2023
PLL LOT uruchamiają nowe połączenie. Z Warszawy do Rijadu polecimy od 4 czerwca 2024
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nową trasę lotniczą do Rijadu, a bilety na tę…
0 Komentarzy3 Minuty
6 grudnia 2023
Marsylia kolejną nowością na wrocławskim lotnisku
Powiększa się oferta Portu Lotniczego Wrocław. Lotnisko funkcjonuje według zimowego…
0 Komentarzy2 Minuty
5 grudnia 2023
Ryanair połączy Rzeszów z Alicante
Od 3 kwietnia 2024 roku z podrzeszowskiego lotniska w Jasionce będzie można polecieć do…
0 Komentarzy2 Minuty
5 grudnia 2023
Lotnisko Zielona Góra-Babimost: historyczny rok pod względem liczby odprawionych pasażerów
Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost od początku roku odprawił ponad 51 tys.…
0 Komentarzy1 Minuty