Fly.pl: sprzedaż w lutym lepsza niż przed pandemią. Turcja nieco w dół z powodu trzęsień ziemi
Wyniki sprzedażowe za luty osiągnięte przez Fly.pl to kontynuacja trendu ze stycznia. Nastąpił niemal dwukrotny wzrost w stosunku do tego samego miesiąca roku 2022, prześcignięto też znacznie luty z 2019 roku. Klienci najchętniej kupowali Egipt, a trzęsienia ziemi nieco zniechęciły ich do Turcji.
Wzrost sprzedaży w lutym 2023 w porównaniu z tym samym miesiącem 2022 wyniósł 98 proc. a w stosunku do lutego 2019 sprzedaż wzrosła o 86 proc.
W lutym 28 proc. sprzedaży agenta internetowego Fly.pl dotyczyło wyjazdów last minute na luty i marzec, zaś struktura udziałów sprzedaży wyjazdów od kwietnia do lipca rozkłada się równomiernie.
Turcja w dół przez trzęsienia ziemi
Wśród wybieranych przez klientów kierunków zdecydowanym liderem w sprzedaży był Egipt (24 proc.), na drugim miejscu uplasowała się Turcja z udziałem 17,5 proc., odnotowując jednak spadek w stosunku do stycznia (21,2 proc.). Jak komentuje Katarzyna Papis z Fly.pl, przyczyną tego spadku były tragiczne wydarzenia związane z trzęsieniami ziemi w tym kraju.
“Większy udział w puli rezerwacji dokonanych w lutym przez klientów odnotowały Grecja (11,5 proc.), Bułgaria (7,3 proc.) oraz Hiszpania (7,3 proc.). Prognozujemy, że w marcu zainteresowanie rezerwacją wyjazdów do Turcji wróci do wcześniejszego poziomu” – mówi Katarzyna Papis.
Średnia cena niższa, bo sprzedają się wyjazdy wiosenne
Średnia cena rezerwacji w lutym wyniosła 7 602 zł i była ona niższa o 310 zł w stosunku do stycznia. Katarzyna Papis wyjaśnia, że spadek średniej ceny jest wynikiem większego udziału rezerwacji na wyloty wiosenne (przed szczytem sezonu wakacyjnego), których ceny są zdecydowanie atrakcyjniejsze.
W lutym 96,4 proc. klientów Fly.pl wykupiło imprezy samolotowe, 1,7 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 1,9 proc. na transport autobusowy. Połowa wybrała hotele czterogwiazdkowe (50 proc.) lub pięciogwiazdkowe (26 proc.), hotele trzygwiazdkowe wybrało 22 proc. kupujących. Na formułę all inclusive zdecydowało się 75 proc. klientów, na HB – 13 proc., a na BB – 8 proc.
POWIĄZANE WPISY
23 kwietnia 2024
Otwarcie sezonu turystycznego w Chorwacji
180 polskich touroperatorów, agentów turystycznych, ekspertów z branży i dziennikarzy…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty