Fly.pl: sprzedaż w lutym lepsza niż przed pandemią. Turcja nieco w dół z powodu trzęsień ziemi
Wyniki sprzedażowe za luty osiągnięte przez Fly.pl to kontynuacja trendu ze stycznia. Nastąpił niemal dwukrotny wzrost w stosunku do tego samego miesiąca roku 2022, prześcignięto też znacznie luty z 2019 roku. Klienci najchętniej kupowali Egipt, a trzęsienia ziemi nieco zniechęciły ich do Turcji.
Wzrost sprzedaży w lutym 2023 w porównaniu z tym samym miesiącem 2022 wyniósł 98 proc. a w stosunku do lutego 2019 sprzedaż wzrosła o 86 proc.
W lutym 28 proc. sprzedaży agenta internetowego Fly.pl dotyczyło wyjazdów last minute na luty i marzec, zaś struktura udziałów sprzedaży wyjazdów od kwietnia do lipca rozkłada się równomiernie.
Turcja w dół przez trzęsienia ziemi
Wśród wybieranych przez klientów kierunków zdecydowanym liderem w sprzedaży był Egipt (24 proc.), na drugim miejscu uplasowała się Turcja z udziałem 17,5 proc., odnotowując jednak spadek w stosunku do stycznia (21,2 proc.). Jak komentuje Katarzyna Papis z Fly.pl, przyczyną tego spadku były tragiczne wydarzenia związane z trzęsieniami ziemi w tym kraju.
„Większy udział w puli rezerwacji dokonanych w lutym przez klientów odnotowały Grecja (11,5 proc.), Bułgaria (7,3 proc.) oraz Hiszpania (7,3 proc.). Prognozujemy, że w marcu zainteresowanie rezerwacją wyjazdów do Turcji wróci do wcześniejszego poziomu” – mówi Katarzyna Papis.
Średnia cena niższa, bo sprzedają się wyjazdy wiosenne
Średnia cena rezerwacji w lutym wyniosła 7 602 zł i była ona niższa o 310 zł w stosunku do stycznia. Katarzyna Papis wyjaśnia, że spadek średniej ceny jest wynikiem większego udziału rezerwacji na wyloty wiosenne (przed szczytem sezonu wakacyjnego), których ceny są zdecydowanie atrakcyjniejsze.
W lutym 96,4 proc. klientów Fly.pl wykupiło imprezy samolotowe, 1,7 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 1,9 proc. na transport autobusowy. Połowa wybrała hotele czterogwiazdkowe (50 proc.) lub pięciogwiazdkowe (26 proc.), hotele trzygwiazdkowe wybrało 22 proc. kupujących. Na formułę all inclusive zdecydowało się 75 proc. klientów, na HB – 13 proc., a na BB – 8 proc.
POWIĄZANE WPISY
10 lutego 2025
Tourist Polska uruchamia innowacyjną aplikację „Gotowy na Wakacje”
Biuro podróży Tourist Polska jako pierwsze w kraju wprowadziło i uruchomiło aplikację…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lutego 2025
Biura podróży – wzrost cen wycieczek ponownie mocno przyspieszył
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
6 lutego 2025
Samnaun w Silvretta Arena – wolnocłowe narty
Bombonierkowa miejscowość u stóp jednego z największych regionów narciarskich to…
0 Komentarzy7 Minuty
6 lutego 2025
Salzburger Sportwelt – region z pięcioma gwiazdami
Jeden z najciekawszych regionów w Austrii rzuca narciarzom wyzwanie – zdobądź 12 szczytów…
0 Komentarzy10 Minuty
5 lutego 2025
Elkie Pupek nową menadżerką ds. sprzedaży i marketingu w TOP Touristik
TOP Touristik poinformował o dołączeniu Elkie Pupek do zespołu na stanowisko sales &…
0 Komentarzy1 Minuta
4 lutego 2025
Raport Podróżnika: jak Polacy podróżowali w 2024 roku?
Rok 2024 przyniósł kolejne rekordy w turystyce – więcej podróży, większe zainteresowanie…
0 Komentarzy11 Minuty
3 lutego 2025
Biura podróży – imprezy turystyczne coraz droższe
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
3 lutego 2025
Rainbow został partnerem Olimpiady Geograficznej
Wsparcie edukacji młodych ludzi od zawsze jest dla Rainbow bardzo ważnym elementem…
0 Komentarzy1 Minuty
30 stycznia 2025
Anex Tour Poland zaprezentował nową ofertą dla agentów podczas Road Show 2025
Pięć największych miast w Polsce, 500 gości, przedstawiciele najlepszych hoteli z…
0 Komentarzy2 Minuty