Fly.pl: rekordowa sprzedaż w czerwcu i niższe ceny wakacyjnych podróży

fot. WS

Czerwiec tego roku okazał się kolejnym rekordowym miesiącem w sezonie 2023 dla Fly.pl. Według danych, liczba dokonanych rezerwacji wzrosła o 37 proc. w porównaniu do czerwca 2022. Co ciekawe, mimo zwiększonej aktywności, średnia cena rezerwacji spadła o tysiąc złotych. Korzystny wskaźnik cenowy przyczynił się do wzrostu obrotu o 19 proc.

Czerwiec wyraźnie wyłonił się jako miesiąc sprzedaży wycieczek last minute, z dużą dostępnością ofert w przystępnych cenach, sięgających nawet poniżej 900 zł za osobę. W rezultacie aż 45 proc. rezerwacji dotyczyło wyjazdów planowanych w czerwcu. Najpopularniejszym kierunkiem podróży okazała się Turcja, która zajęła pierwsze miejsce z udziałem 34 proc. w całkowitej sprzedaży. Następne pozycje zajęły Grecja, Egipt, Bułgaria i Tunezja, które cieszyły się udziałem 7,7 proc. w liczbie dokonanych rezerwacji.

Tradycyjnie, wakacje all inclusive cieszyły się największą popularnością, stanowiąc aż 79 proc. w sprzedaży. Co więcej, hotele czterogwiazdkowe przyciągały uwagę większości podróżujących, stanowiąc 52 proc. udziału w preferowanych miejscach zakwaterowania.

„Czerwiec we Fly.pl był kolejnym miesiącem sezonu 2023, który odnotował rekordowe wyniki sprzedaży. Liczba dokonanych rezerwacji wzrosła o 37 proc. w stosunku do czerwca 2022, jednak ze względu na spadek średniej ceny rezerwacji aż o tysiąc złotych wzrost obrotu miał wskaźnik 19 proc. Obserwując sprzedaż w pierwszych dniach lipca, prognozujemy, że trend obniżania cen w stosunku do 2022 utrzyma się również w tym miesiącu, ale nie będzie to tak duża różnica jak w czerwcu” – powiedziała Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży e-commerce.

Fly.pl odnotowuje rekordową sprzedaż w maju. Polacy wybierają wycieczki do Turcji, Egiptu i Grecji