Fly.pl: rekordowa sprzedaż w czerwcu i niższe ceny wakacyjnych podróży
Czerwiec tego roku okazał się kolejnym rekordowym miesiącem w sezonie 2023 dla Fly.pl. Według danych, liczba dokonanych rezerwacji wzrosła o 37 proc. w porównaniu do czerwca 2022. Co ciekawe, mimo zwiększonej aktywności, średnia cena rezerwacji spadła o tysiąc złotych. Korzystny wskaźnik cenowy przyczynił się do wzrostu obrotu o 19 proc.
Czerwiec wyraźnie wyłonił się jako miesiąc sprzedaży wycieczek last minute, z dużą dostępnością ofert w przystępnych cenach, sięgających nawet poniżej 900 zł za osobę. W rezultacie aż 45 proc. rezerwacji dotyczyło wyjazdów planowanych w czerwcu. Najpopularniejszym kierunkiem podróży okazała się Turcja, która zajęła pierwsze miejsce z udziałem 34 proc. w całkowitej sprzedaży. Następne pozycje zajęły Grecja, Egipt, Bułgaria i Tunezja, które cieszyły się udziałem 7,7 proc. w liczbie dokonanych rezerwacji.
Tradycyjnie, wakacje all inclusive cieszyły się największą popularnością, stanowiąc aż 79 proc. w sprzedaży. Co więcej, hotele czterogwiazdkowe przyciągały uwagę większości podróżujących, stanowiąc 52 proc. udziału w preferowanych miejscach zakwaterowania.
„Czerwiec we Fly.pl był kolejnym miesiącem sezonu 2023, który odnotował rekordowe wyniki sprzedaży. Liczba dokonanych rezerwacji wzrosła o 37 proc. w stosunku do czerwca 2022, jednak ze względu na spadek średniej ceny rezerwacji aż o tysiąc złotych wzrost obrotu miał wskaźnik 19 proc. Obserwując sprzedaż w pierwszych dniach lipca, prognozujemy, że trend obniżania cen w stosunku do 2022 utrzyma się również w tym miesiącu, ale nie będzie to tak duża różnica jak w czerwcu” – powiedziała Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży e-commerce.
Fly.pl odnotowuje rekordową sprzedaż w maju. Polacy wybierają wycieczki do Turcji, Egiptu i Grecji
POWIĄZANE WPISY
6 maja 2024
Biura podróży – w maju ceny imprez turystycznych znacznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty