Fly.pl odnotowuje rekordową sprzedaż w maju. Polacy wybierają wycieczki do Turcji, Egiptu i Grecji

Ulica w Side wiodąca do portu / fot. MM

Biuro podróży Fly.pl odnotowało kolejny rekordowy miesiąc sprzedaży. W porównaniu z majem 2019 roku, sprzedaż wzrosła aż o 148 proc. Turcja nadal pozostaje najpopularniejszym kierunkiem podróży, zajmując jedną trzecią udziałów w sprzedaży, a na kolejnych miejscach znajdują się Egipt, Grecja, Bułgaria i Hiszpania.

W maju Turcja (33,7 proc.), Egipt (17,6 proc.) oraz Grecja (16 proc.) w dalszym ciągu utrzymują swoją pozycję na czele kierunków turystycznych. Fly.pl osiągnęło kolejny rekordowy wynik, notując wzrost o ponad 148 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Największym zainteresowaniem klientów cieszyły się wiosenne wyjazdy na maj i czerwiec, stanowiące prawie 60 proc. wszystkich rezerwacji.

„W statystykach Fly.pl maj zapisze się jako kolejny z ponad rocznej serii rekordowych wyników danego miesiąca. Poprzeczka była ustawiona jednak dużo wyżej niż w poprzednich miesiącach, ponieważ ubiegłoroczny maj był, po obciążonych covidem i wybuchem wojny na Ukrainie pierwszych miesiącach roku, początkiem najlepszego od lat letniego sezonu” – powiedział Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl.

W maju w trakcie sprzedaży ofert na wakacje 2023 obiekty pięciogwiazdkowe wybrało 26 proc. osób. Niezmiennie największą popularnością cieszą się hotele czterogwiazdkowe – 47 proc. rezerwacji. W trzygwiazdkowym hotelu urlop planuje spędzić ok. 25 proc. klientów.

„Wzrost sprzedaży rok do roku nie był już tak spektakularny i wyniósł 22 proc., natomiast porównanie z przedcovidowym majem 2019 prezentuje się imponująco – wzrost sprzedaży wyniósł we Fly.pl 148 proc. Pierwsza piątka destynacji wygląda tak samo, jak w kwietniu – Turcja bije na głowę pozostałe kraje z 1/3 udziałów w sprzedaży, za nią Egipt, Grecja, Bułgaria i Hiszpania. Wygenerowanie wzrostów sprzedaży rok do roku w kolejnych miesiącach będzie coraz większym wyzwaniem, ale obowiązkowo bierzemy udział w tym marszu” – dodał Grzegorz Bosowski.

Dominującą formą wyżywienia jest all inclusive (82 proc.). Oferta śniadań i obiadokolacji wybierana jest przez 9 proc. klientów, a hotel ze śniadaniami z wyprzedzeniem rezerwuje jedynie 6 proc. klientów. Inne typy wyżywienia wybrało 3 proc. klientów. Średnia cena wycieczki w marcu 2023 wyniosła 6 915,29 zł.

Weronika Szabelewska

Zastępczyni Redaktorki Naczelnej


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center