Fly.pl odnotowuje rekordową sprzedaż w maju. Polacy wybierają wycieczki do Turcji, Egiptu i Grecji

Biuro podróży Fly.pl odnotowało kolejny rekordowy miesiąc sprzedaży. W porównaniu z majem 2019 roku, sprzedaż wzrosła aż o 148 proc. Turcja nadal pozostaje najpopularniejszym kierunkiem podróży, zajmując jedną trzecią udziałów w sprzedaży, a na kolejnych miejscach znajdują się Egipt, Grecja, Bułgaria i Hiszpania.
W maju Turcja (33,7 proc.), Egipt (17,6 proc.) oraz Grecja (16 proc.) w dalszym ciągu utrzymują swoją pozycję na czele kierunków turystycznych. Fly.pl osiągnęło kolejny rekordowy wynik, notując wzrost o ponad 148 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Największym zainteresowaniem klientów cieszyły się wiosenne wyjazdy na maj i czerwiec, stanowiące prawie 60 proc. wszystkich rezerwacji.
„W statystykach Fly.pl maj zapisze się jako kolejny z ponad rocznej serii rekordowych wyników danego miesiąca. Poprzeczka była ustawiona jednak dużo wyżej niż w poprzednich miesiącach, ponieważ ubiegłoroczny maj był, po obciążonych covidem i wybuchem wojny na Ukrainie pierwszych miesiącach roku, początkiem najlepszego od lat letniego sezonu” – powiedział Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl.
W maju w trakcie sprzedaży ofert na wakacje 2023 obiekty pięciogwiazdkowe wybrało 26 proc. osób. Niezmiennie największą popularnością cieszą się hotele czterogwiazdkowe – 47 proc. rezerwacji. W trzygwiazdkowym hotelu urlop planuje spędzić ok. 25 proc. klientów.
„Wzrost sprzedaży rok do roku nie był już tak spektakularny i wyniósł 22 proc., natomiast porównanie z przedcovidowym majem 2019 prezentuje się imponująco – wzrost sprzedaży wyniósł we Fly.pl 148 proc. Pierwsza piątka destynacji wygląda tak samo, jak w kwietniu – Turcja bije na głowę pozostałe kraje z 1/3 udziałów w sprzedaży, za nią Egipt, Grecja, Bułgaria i Hiszpania. Wygenerowanie wzrostów sprzedaży rok do roku w kolejnych miesiącach będzie coraz większym wyzwaniem, ale obowiązkowo bierzemy udział w tym marszu” – dodał Grzegorz Bosowski.
Dominującą formą wyżywienia jest all inclusive (82 proc.). Oferta śniadań i obiadokolacji wybierana jest przez 9 proc. klientów, a hotel ze śniadaniami z wyprzedzeniem rezerwuje jedynie 6 proc. klientów. Inne typy wyżywienia wybrało 3 proc. klientów. Średnia cena wycieczki w marcu 2023 wyniosła 6 915,29 zł.
POWIĄZANE WPISY
26 września 2023
Wakacje 2024: Polacy planują wypoczynek z dużym wyprzedzeniem
Oferty na lato 2024 dostępne są od ponad dwóch miesięcy, a zainteresowanie nimi rośnie z…
0 Komentarzy9 Minuty
25 września 2023
Biura podróży – ceny październikowych wycieczek last minute nadal rosną
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 2 i 8 października 2023,…
0 Komentarzy3 Minuty
20 września 2023
Exim Tours wprowadza nową ofertę na lato 2024. „Planujemy wysłać blisko ćwierć miliona Polaków na wakacje”
Exim Tours, rusza z promocją na lato 2024. Touroperator na swojej nowej stronie…
0 Komentarzy1 Minuty
18 września 2023
Ceny w biurach podróży: wycieczki zaplanowane na październik droższe niż rok temu
0 Komentarzy5 Minuty
15 września 2023
Rainbow rusza ze sprzedażą objazdówek na lato 2024. W wakacje 2023 pojechało na nie 110 tys. klientów
W Rainbow rozpoczęła się sprzedaż oferty wycieczek objazdowych na sezon lato 2024.…
0 Komentarzy6 Minuty
14 września 2023
Exim Tours z nową stroną internetową, kampanią i konkursem
Exim tours uruchomił stronę internetową, z nową domeną exim.pl. Stronę promuje kampania w…
0 Komentarzy2 Minuty
11 września 2023
Biura podróży – skok cen październikowych wyjazdów
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 2 i 8 października 2023,…
0 Komentarzy4 Minuty
8 września 2023
O odrodzeniu branży po pandemii debatowano podczas Think MICE Mashup Meetings
10. edycja spotkania z cyklu Think MICE Mashup Meetings odbyła się 7 września 2023 roku w…
0 Komentarzy2 Minuty
8 września 2023
Nowa gwarancja Coral Travel na 270 mln zł
Coral Travel Poland Sp. z o.o., jeden z największych touroperatorów na polskim rynku…
0 Komentarzy1 Minuty