FlixBus – prawie 350 miast w letnim rozkładzie

fot. archiwum FlixBusa

FlixBus ogłosił pełną ofertę na okres wiosenno-letni, w tym również linie sezonowe. W tegorocznej siatce znajdzie się łącznie niemal 350 miast w Polsce i Europie, więcej niż kiedykolwiek wcześniej, również przed pandemią. Kalendarz rezerwacyjny jest otwarty aż do 6 listopada.

Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich, powiedział: „Planując tegoroczną siatkę połączeń zależało nam na tym, aby nie tylko odbudować ofertę sprzed pandemii, ale też wreszcie zaoferować pasażerom nowe możliwości podróży. Choć start większości połączeń z wiosenno-letniego kalendarza był zaplanowany na początek kwietnia, to ze względu na wybuch wojny w Ukrainie zdecydowaliśmy się na natychmiastowe uruchomienie części z nich jeszcze w lutym, ze szczególnym uwzględnieniem kursów z przygranicznych miast.”

W szczycie sezonu liczba linii dostępnych w ramach zielonej siatki wyniesie ponad 110, co pozwoli pasażerom na dotarcie do łącznie 175 miast w Polsce i 170 w Europie. Tegoroczna wiosenno-letnia oferta FlixBusa będzie tym samym o 20 proc. większa w porównaniu do tego samego okresu z 2019 roku. Miasta, w których FlixBus wznawia swoje funkcjonowanie w sezonie to m.in.: Malbork, Ełk, Zamość, Ustrzyki Dolne i Ustrzyki Górne, Łeba, Ustka, Krynica Morska. Wśród zupełnie nowych miast w ofercie FlixBus Polska znajdą się m.in. Ryki, Garwolin, Kamień Pomorski, Pabianice czy Rewal. Pojawiają się też całkiem nowe relacje, takie jak np.: Chełm – Katowice, Wrocław – Mannheim, Tallin – Berlin, czy Kraków – Paryż. FlixBus przywraca także bezpośrednie połączenia do Włoch i Chorwacji.

Michał Leman dodał: „Biorąc pod uwagę wzmożony ruch migracyjny związany z wojną oraz rosnący ruch turystyczny po pandemii, przy jednoczesnych wysokich cenach paliwa, transport zbiorowy będzie odgrywał jeszcze większą rolę w zapewnieniu wygodnego i przystępnego cenowo środka transportu. Wierzymy, że największa jak do tej pory oferta FlixBusa w Polsce, będzie odpowiedzią na to zapotrzebowanie i umożliwi łatwe podróże dla każdego. Cieszymy się, że będziemy mogli realizować ten plan z blisko 30 lokalnymi partnerami autobusowymi, z którymi wspólnie przetrwaliśmy czas pandemii i którzy z ogromnym zaangażowaniem wspierają nas również w niesieniu pomocy osobom dotkniętym wojną w Ukrainie”

Reakcja FlixBusa na kryzys w Europie

Już w pierwszych dniach od wybuchu wojny FlixBus zapewnił dodatkowe linie kursujące spod granicy polsko-ukraińskiej i zaoferował darmowe przejazdy osobom uciekającym z Ukrainy.

Michał Leman skomentował: „Cały czas na bieżąco reagujemy na potrzeby osób przemieszczających się po Europie i dostosowujemy do tego naszą ofertę. Tylko na liniach ukraińskich od momentu wybuchu wojny liczba pasażerów zwiększyła się aż trzykrotnie. W obliczu tej niewyobrażalnej tragedii chcemy wszystkim uchodźcom zapewnić jak najbardziej dogodną drogę dotarcia do miejsc docelowych”.

Działania pomocowe FlixBusa nie ograniczyły się jednak wyłącznie do zwiększenia dostępności połączeń. Firma, wraz z lokalnymi partnerami autobusowymi, rozpoczęła również zorganizowany transport osób z Ukrainy, w tym dla dzieci z ukraińskich domów dziecka, wraz z ich opiekunami (we współpracy z UN Global Compact oraz fundacją Happy Kids). FlixBus koordynuje także dostawy zaopatrzenia i darów ze zbiórek we współpracy z wieloma organizacjami pozarządowymi w Polsce i w Europie. Ponadto, FlixMobility uruchomiło program wsparcia w zatrudnieniu, otwierając wszystkie rekrutacje dla osób, które w wyniku wojny utraciły swoją pracę lub zostały zmuszone do opuszczenia kraju. Firma zapewnia, że dla tych osób praca będzie możliwa w trybie zdalnym, niezależnie od miejsca pobytu, również po powrocie do kraju.

FlixBus: 24 mln przejechanych kilometrów, udany sezon letni i plany na 2022 rok