FlixBus – prawie 350 miast w letnim rozkładzie

FlixBus ogłosił pełną ofertę na okres wiosenno-letni, w tym również linie sezonowe. W tegorocznej siatce znajdzie się łącznie niemal 350 miast w Polsce i Europie, więcej niż kiedykolwiek wcześniej, również przed pandemią. Kalendarz rezerwacyjny jest otwarty aż do 6 listopada.
Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich, powiedział: „Planując tegoroczną siatkę połączeń zależało nam na tym, aby nie tylko odbudować ofertę sprzed pandemii, ale też wreszcie zaoferować pasażerom nowe możliwości podróży. Choć start większości połączeń z wiosenno-letniego kalendarza był zaplanowany na początek kwietnia, to ze względu na wybuch wojny w Ukrainie zdecydowaliśmy się na natychmiastowe uruchomienie części z nich jeszcze w lutym, ze szczególnym uwzględnieniem kursów z przygranicznych miast.”
W szczycie sezonu liczba linii dostępnych w ramach zielonej siatki wyniesie ponad 110, co pozwoli pasażerom na dotarcie do łącznie 175 miast w Polsce i 170 w Europie. Tegoroczna wiosenno-letnia oferta FlixBusa będzie tym samym o 20 proc. większa w porównaniu do tego samego okresu z 2019 roku. Miasta, w których FlixBus wznawia swoje funkcjonowanie w sezonie to m.in.: Malbork, Ełk, Zamość, Ustrzyki Dolne i Ustrzyki Górne, Łeba, Ustka, Krynica Morska. Wśród zupełnie nowych miast w ofercie FlixBus Polska znajdą się m.in. Ryki, Garwolin, Kamień Pomorski, Pabianice czy Rewal. Pojawiają się też całkiem nowe relacje, takie jak np.: Chełm – Katowice, Wrocław – Mannheim, Tallin – Berlin, czy Kraków – Paryż. FlixBus przywraca także bezpośrednie połączenia do Włoch i Chorwacji.
Michał Leman dodał: „Biorąc pod uwagę wzmożony ruch migracyjny związany z wojną oraz rosnący ruch turystyczny po pandemii, przy jednoczesnych wysokich cenach paliwa, transport zbiorowy będzie odgrywał jeszcze większą rolę w zapewnieniu wygodnego i przystępnego cenowo środka transportu. Wierzymy, że największa jak do tej pory oferta FlixBusa w Polsce, będzie odpowiedzią na to zapotrzebowanie i umożliwi łatwe podróże dla każdego. Cieszymy się, że będziemy mogli realizować ten plan z blisko 30 lokalnymi partnerami autobusowymi, z którymi wspólnie przetrwaliśmy czas pandemii i którzy z ogromnym zaangażowaniem wspierają nas również w niesieniu pomocy osobom dotkniętym wojną w Ukrainie”
Reakcja FlixBusa na kryzys w Europie
Już w pierwszych dniach od wybuchu wojny FlixBus zapewnił dodatkowe linie kursujące spod granicy polsko-ukraińskiej i zaoferował darmowe przejazdy osobom uciekającym z Ukrainy.
Michał Leman skomentował: „Cały czas na bieżąco reagujemy na potrzeby osób przemieszczających się po Europie i dostosowujemy do tego naszą ofertę. Tylko na liniach ukraińskich od momentu wybuchu wojny liczba pasażerów zwiększyła się aż trzykrotnie. W obliczu tej niewyobrażalnej tragedii chcemy wszystkim uchodźcom zapewnić jak najbardziej dogodną drogę dotarcia do miejsc docelowych”.
Działania pomocowe FlixBusa nie ograniczyły się jednak wyłącznie do zwiększenia dostępności połączeń. Firma, wraz z lokalnymi partnerami autobusowymi, rozpoczęła również zorganizowany transport osób z Ukrainy, w tym dla dzieci z ukraińskich domów dziecka, wraz z ich opiekunami (we współpracy z UN Global Compact oraz fundacją Happy Kids). FlixBus koordynuje także dostawy zaopatrzenia i darów ze zbiórek we współpracy z wieloma organizacjami pozarządowymi w Polsce i w Europie. Ponadto, FlixMobility uruchomiło program wsparcia w zatrudnieniu, otwierając wszystkie rekrutacje dla osób, które w wyniku wojny utraciły swoją pracę lub zostały zmuszone do opuszczenia kraju. Firma zapewnia, że dla tych osób praca będzie możliwa w trybie zdalnym, niezależnie od miejsca pobytu, również po powrocie do kraju.
FlixBus: 24 mln przejechanych kilometrów, udany sezon letni i plany na 2022 rok
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty










