Flix ogłasza rekordowe wyniki za pierwsze półrocze 2023. Wzrost przychodów o 54 proc.
Flix ogłosił wyniki za pierwsze półrocze 2023 roku. Ponad 36 mln pasażerów na całym świecie podróżowało liniami FlixBusa, pociągami FlixTrain, oraz autobusami Greyhound w Ameryce Północnej i Kamil Koç w Turcji od stycznia do końca czerwca 2023. To o 53 proc. więcej pasażerów w porównaniu z tym samym okresem w roku 2022.
Pierwsze pół roku 2023 roku było najbardziej udanym półroczem w historii firmy. Całkowite przychody grupy Flix w tym okresie wyniosły 860 mln euro, co stanowi wzrost o 54 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2022 roku. Flix odnotował również skorygowany wynik EBITDA w wysokości 26 mln euro i odpowiadającą temu marżę w wysokości 3 proc.
„W pierwszym półroczu 2023 roku znacznie poszerzyliśmy ofertę na wielu rynkach. Kontynuujemy stabilny i zrównoważony wzrost. Z powodzeniem umacniamy swoją pozycję jako lidera w dziedzinie travel-tech” – mówi André Schwämmlein, współzałożyciel i CEO Flixa.
Rozwój Flixa potwierdzają niedawno uruchomione, nowe linie do Finlandii (wydłużenie linii z Polski) i Grecji oraz rozszerzenie siatki połączeń w Brazylii. Obecnie zielone autobusy docierają do 41 państw na całym świecie, a przed końcem roku wśród nich pojawi się kolejne, zapowiadane wcześniej w tym roku przez Flixa państwo, Chile. Spółka spodziewa się wzrostu przychodu o ponad 25 proc. i osiągnięcia średniego jednocyfrowego poziomu skorygowanej marży EBITDA w odniesieniu do całkowitego przychodu roku finansowego 2023.
Wzrost we wszystkich segmentach
Flix ogłosił wzrost przychodów i liczby pasażerów w pierwszej połowie 2023 roku. Firma odnotowała wynik skorygowany EBITDA na poziomie dodatnim we wszystkich segmentach operacyjnych. Skorygowany wynik EBITDA wyniósł 26 mln euro, co stanowi wzrost o 85 mln euro w porównaniu z rokiem poprzednim i daje wynik skorygowanej marży EBITDA na poziomie 3 proc. Dane obejmują wyniki FlixBus i FlixTrain, a także usługi pod marką Kamil Koç w Turcji i Greyhound w Ameryce Północnej, będące częścią spółki Flix.
W Europie Flix przewiózł ponad 24 mln osób i odnotował 75 proc. wzrost liczby pasażerów w porównaniu do analogicznego okresu z poprzedniego roku. Przychody spółki osiągnęły wynik 477 mln euro, co stanowi przyrost o 91 proc. Jedynie w czerwcu, do siatki połączeń dołączyło ponad 2 tys. europejskich przystanków, a wraz z pierwszymi liniami do Finlandii oraz Grecji, zielona sieć autobusów objęła całą kontynentalną część Unii Europejskiej.
Systematyczny rozwój technologii
Flix realizuje oraz wyznacza kolejne ambitne cele w zakresie rozwoju podróżowania poprzez aktywne rozwijanie swoich technologii. Wiosną 2023 roku system rezerwacji biletów online firmy Greyhound, która oferuje dalekobieżne trasy autobusowe w Stanach Zjednoczonych, został w pełni zintegrowany z systemem biletowym Flixa. Dzięki temu pasażerowie uzyskali dostęp do większej sieci połączeń oraz mogą wygodnie dokonywać rezerwacji swoich podróży w jednym miejscu przez platformę Flixa.
Początek transformacji floty
W czerwcu 2023 roku, Flix opublikował swój pierwszy dobrowolny raport ESG, w którym zobowiązał się do zapewnienia bezemisyjnych podróży autobusowych w Europie do 2040 roku. Angażując się w transformację floty nawiązano m.in. długoterminową współpracę z firmą Scania. W efekcie tego partnerstwa, w ciągu najbliższych kilku miesięcy flota FlixBusa zwiększy się o pięć nowych autokarów zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG).
POWIĄZANE WPISY
11 września 2024
Kiwi.com: loty z Polski do Miami ze wzrostem o 55 proc.
Miami staje się jednym z ulubionych kierunków podróży Polaków do Stanów Zjednoczonych.…
0 Komentarzy1 Minuty
11 września 2024
Itaka wystartowała z zimową ofertą dla narciarzy
Biuro podróży Itaka wystartowało z zimową ofertą dla narciarzy. Propozycje obejmują…
0 Komentarzy3 Minuty
10 września 2024
Sierpień na lotnisku w Lublinie: ponad 56 tys. pasażerów. Rekord padł dzięki współpracy z touroperatorami
Lotnisko w Lublinie zanotowało najlepszy wynik w swojej historii – w sierpniu z jego…
0 Komentarzy1 Minuty
10 września 2024
Ryanair: Włochy w czołówce wakacyjnych wyborów Polaków
Włochy były jednym z najchętniej wybieranych przez polskich pasażerów, letnich kierunków…
0 Komentarzy1 Minuty
10 września 2024
Sykon wprowadza nowe narzędzie informatyczne dla małych biur podróży
Firma technologiczna Sykon, producent oprogramowania i systemów IT dla touroperatorów i…
0 Komentarzy1 Minuta
10 września 2024
Linie Emirates stosują aplikację GE FlightPulse. Zużyją mniej paliwa i zwiększą efektywność
Linie Emirates wykorzystują aplikację GE FlightPulse, aby poprawić efektywność paliwową,…
0 Komentarzy1 Minuty
10 września 2024
Mercure Szczyrk Resort otwarty dla gości. Może pomieścić tysiąc osób
Najwyżej zlokalizowany hotel w Szczyrku, położony na wysokości 600 m n.p.m – Mercure…
0 Komentarzy2 Minuty
10 września 2024
Krzysztof Szadurski nowym sekretarzem generalnym IGHP
Krzysztof Szadurski został nowym sekretarzem generalnym Izby Gospodarczej Hotelarstwa…
0 Komentarzy2 Minuty
9 września 2024
Radisson wprowadza markę Prize by Radisson do Polski
Radisson Hotel Group ogłosił rebranding marki prizeotel na Prize by Radisson oraz…
0 Komentarzy1 Minuty