Flix ogłasza rekordowe wyniki za pierwsze półrocze 2023. Wzrost przychodów o 54 proc.

fot. archiwum FlixBus

Flix ogłosił wyniki za pierwsze półrocze 2023 roku. Ponad 36 mln pasażerów na całym świecie podróżowało liniami FlixBusa, pociągami FlixTrain, oraz autobusami Greyhound w Ameryce Północnej i Kamil Koç w Turcji od stycznia do końca czerwca 2023. To o 53 proc. więcej pasażerów w porównaniu z tym samym okresem w roku 2022.

Pierwsze pół roku 2023 roku było najbardziej udanym półroczem w historii firmy. Całkowite przychody grupy Flix w tym okresie wyniosły 860 mln euro, co stanowi wzrost o 54 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2022 roku. Flix odnotował również skorygowany wynik EBITDA w wysokości 26 mln euro i odpowiadającą temu marżę w wysokości 3 proc.

„W pierwszym półroczu 2023 roku znacznie poszerzyliśmy ofertę na wielu rynkach. Kontynuujemy stabilny i zrównoważony wzrost. Z powodzeniem umacniamy swoją pozycję jako lidera w dziedzinie travel-tech” – mówi André Schwämmlein, współzałożyciel i CEO Flixa.

Rozwój Flixa potwierdzają niedawno uruchomione, nowe linie do Finlandii (wydłużenie linii z Polski) i Grecji oraz rozszerzenie siatki połączeń w Brazylii. Obecnie zielone autobusy docierają do 41 państw na całym świecie, a przed końcem roku wśród nich pojawi się kolejne, zapowiadane wcześniej w tym roku przez Flixa państwo, Chile. Spółka spodziewa się wzrostu przychodu o ponad 25 proc. i osiągnięcia średniego jednocyfrowego poziomu skorygowanej marży EBITDA w odniesieniu do całkowitego przychodu roku finansowego 2023.

Wzrost we wszystkich segmentach

Flix ogłosił wzrost przychodów i liczby pasażerów w pierwszej połowie 2023 roku. Firma odnotowała wynik skorygowany EBITDA na poziomie dodatnim we wszystkich segmentach operacyjnych. Skorygowany wynik EBITDA wyniósł 26 mln euro, co stanowi wzrost o 85 mln euro w porównaniu z rokiem poprzednim i daje wynik skorygowanej marży EBITDA na poziomie 3 proc. Dane obejmują wyniki FlixBus i FlixTrain, a także usługi pod marką Kamil Koç w Turcji i Greyhound w Ameryce Północnej, będące częścią spółki Flix.

W Europie Flix przewiózł ponad 24 mln osób i odnotował 75 proc. wzrost liczby pasażerów w porównaniu do analogicznego okresu z poprzedniego roku. Przychody spółki osiągnęły wynik 477 mln euro, co stanowi przyrost o 91 proc. Jedynie w czerwcu, do siatki połączeń dołączyło ponad 2 tys. europejskich przystanków, a wraz z pierwszymi liniami do Finlandii oraz Grecji, zielona sieć autobusów objęła całą kontynentalną część Unii Europejskiej.

Systematyczny rozwój technologii

Flix realizuje oraz wyznacza kolejne ambitne cele w zakresie rozwoju podróżowania poprzez aktywne rozwijanie swoich technologii. Wiosną 2023 roku system rezerwacji biletów online firmy Greyhound, która oferuje dalekobieżne trasy autobusowe w Stanach Zjednoczonych, został w pełni zintegrowany z systemem biletowym Flixa. Dzięki temu pasażerowie uzyskali dostęp do większej sieci połączeń oraz mogą wygodnie dokonywać rezerwacji swoich podróży w jednym miejscu przez platformę Flixa.

Początek transformacji floty

W czerwcu 2023 roku, Flix opublikował swój pierwszy dobrowolny raport ESG, w którym zobowiązał się do zapewnienia bezemisyjnych podróży autobusowych w Europie do 2040 roku. Angażując się w transformację floty nawiązano m.in. długoterminową współpracę z firmą Scania. W efekcie tego partnerstwa, w ciągu najbliższych kilku miesięcy flota FlixBusa zwiększy się o pięć nowych autokarów zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG).

Pierwsze bezpośrednie połączenie autobusowo-promowe z Polski do Norwegii z FlixBus i Stena Line już dostępne