Flix i Daimler Buses nawiązują współpracę w celu rozwoju e-mobilności autobusów dalekobieżnych
Flix dołączył do projektu prowadzonego przez OEM Daimler Buses, którego celem jest opracowanie w ciągu najbliższych czterech lat wysokowydajnego, w pełni elektrycznego napędu dla autobusów dalekobieżnych. W tym celu dwa prototypowe pojazdy zasilane energią elektryczną zostaną przetestowane w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Docelowo rozwiązanie ma zostać zastosowane w pojazdach dalekobieżnych floty FlixBusa w ramach dążenia firmy do osiągnięcia całkowitej neutralności emisyjnej.
W ciągu najbliższych czterech lat, w ramach współpracy firmy Flix wraz z OEM Daimler Buses oraz partnerami badawczymi, ma zostać opracowany w pełni elektryczny napęd dla autobusów dalekobieżnych. Projekt zakłada długofalowe testowanie nowej technologii w warunkach rzeczywistych na dwóch prototypach pojazdów, dlatego doświadczenie FlixBusa w zarządzaniu najszerszą siatką połączeń autobusowych na świecie będzie kluczowe dla przebiegu projektu. Firma będzie na bieżąco oceniać osiągi pojazdów, aby upewnić się, że spełniają one wszystkie wymagania do zapewnienia ich najwyższej wydajności, mając w perspektywie wdrożenie ich do floty FlixBusa.
“Wierzymy, że zeroemisyjność podróży autobusowych będzie rozwiązaniem, które przyczyni się do całkowitej dekarbonizacji transportu. Odkąd założyliśmy FlixBusa, nieustannie dążymy do zmniejszenia naszego wpływu na środowisko poprzez badanie alternatywnych napędów i umożliwienie kompensacji śladu węglowego” – mówi André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny firmy Flix.
“Dzięki współpracy z Daimler Buses i partnerami badawczymi, którzy podzielają naszą wizję ekologicznej przyszłości transportu, możemy teraz wykonać kolejny krok milowy w kierunku naszego celu, jakim jest przekształcenie całej branży poprzez zapewnienie ekologicznych, nowoczesnych i jednocześnie przystępnych cenowo opcji podróży” – dodaje.
Flix i Daimler Buses połączyły siły z niemieckimi instytututami badawczymi i edukacyjnymi w dziedzinie technologii, tworząc w ten sposób sojusz międzysektorowy. Jako partnerzy badawczy, w projekcie biorą udział naukowcy z Karlsruhe Institute of Technology (KIT), Uniwersytetu w Mannheim oraz Uniwersytetu Technicznego w Kaiserslautern-Landau (RPTU), a finansowanie projektu zostało zapewnione przez Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu Niemiec.
Droga do dekarbonizacji: technologia bronią w walce o środowisko
Flix, Daimler Buses i partnerzy badawczy stawiają sobie za cel pokonanie przeszkód technologicznych, które dotychczas uniemożliwiały wdrożenie elektrycznego napędu na długim dystansie. Największym wyzwaniem jest zadbanie o wysoką wydajność pojazdów na długich trasach przy jednoczesnym zachowaniu ich pojemności, wyrażonej w przestrzeni wydzielonej dla pasażerów oraz bagażu, ponieważ w praktyce oprócz zapewnienia odpowiedniego poziomu naładowania takiego pojazdu, równie istotną kwestią jest spełnianie standardów operacyjnych.
Proces opracowywania technologii, która może rozwiązać powyższe problemy będzie dość złożony, jako że należy wziąć pod uwagę różnorodne czynniki. Napęd zostanie zaprojektowany z uwzględnieniem parametrów, takich jak zużycie energii, zasięg, wydajność jazdy i żywotność baterii. Opracowany mechanizm zostanie poddany analizom pod kątem opłacalności, skutków dla środowiska i ogólnej możliwości zastosowania go w obecnych warunkach rynkowych.
Przy pozytywnym wyniku analizy dwa prototypowe układy napędowe zostaną zainstalowane w modelach demonstracyjnych i przetestowane w warunkach rzeczywistych. Kolejnym krokiem będzie opracowanie na podstawie otrzymanych wyników testu finalnej wersji w pełni elektrycznych i wydajnych autobusów dalekobieżnych, co będzie podstawą do rozpoczęcia ich produkcji. Flix będzie także uczestniczył w procesie zatwierdzania pojazdów testowanych w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych. W trakcie przebiegu projektu firma będzie na bieżąco analizować poszczególne aspekty zastosowanego rozwiązania, aby w dłuższej perspektywie wprowadzić tę technologię w dalekobieżnych autobusach FlixBusa.
POWIĄZANE WPISY
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair zainaugurował loty na pięciu nowych trasach z Katowice Airport
Ryanair zwiększa swoją obecność w Międzynarodowym Porcie Lotniczym „Katowice” im.…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
PLL LOT rozpoczyna kampanię rekrutacyjną dla pilotów
12 kwietnia rozpoczęła się kampania rekrutacyjna skierowana do pilotów pragnących…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
17 kwietnia 2024
Ryanair: Polacy wybierają Włochy, Hiszpanię i Grecję na długi weekend majowy
Polscy turyści przygotowują się do nadchodzącej majówki, a dane linii lotniczych Ryanair…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Adam Sanocki nowym członkiem Zarządu PPL S.A.
Rada Nadzorcza Polskich Portów Lotniczych S.A. powołała wczoraj, 16 kwietnia 2024, nowego…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Startuje nowa trasa Ryanair z Katowic do Bari
Ryanair wystartował dziś (16 kwietnia) z Katowic z pierwszym lotem na nowej trasie do…
0 Komentarzy1 Minuty
15 kwietnia 2024
Ryanair uruchamia nowy program Future Flyer Academy
Ryanair uruchomił dziś (15 kwietnia) nowy program szkolenia pilotów Future Flyer Academy…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Lotnisko Chopina: w marcu odprawiono ponad 1,5 mln pasażerów
Ruch na Lotnisku Chopina dynamicznie rośnie. W marcu liczba podróżnych była wyższa o 13…
0 Komentarzy4 Minuty