Flix i Daimler Buses nawiązują współpracę w celu rozwoju e-mobilności autobusów dalekobieżnych

Flix dołączył do projektu prowadzonego przez OEM Daimler Buses, którego celem jest opracowanie w ciągu najbliższych czterech lat wysokowydajnego, w pełni elektrycznego napędu dla autobusów dalekobieżnych. W tym celu dwa prototypowe pojazdy zasilane energią elektryczną zostaną przetestowane w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Docelowo rozwiązanie ma zostać zastosowane w pojazdach dalekobieżnych floty FlixBusa w ramach dążenia firmy do osiągnięcia całkowitej neutralności emisyjnej.
W ciągu najbliższych czterech lat, w ramach współpracy firmy Flix wraz z OEM Daimler Buses oraz partnerami badawczymi, ma zostać opracowany w pełni elektryczny napęd dla autobusów dalekobieżnych. Projekt zakłada długofalowe testowanie nowej technologii w warunkach rzeczywistych na dwóch prototypach pojazdów, dlatego doświadczenie FlixBusa w zarządzaniu najszerszą siatką połączeń autobusowych na świecie będzie kluczowe dla przebiegu projektu. Firma będzie na bieżąco oceniać osiągi pojazdów, aby upewnić się, że spełniają one wszystkie wymagania do zapewnienia ich najwyższej wydajności, mając w perspektywie wdrożenie ich do floty FlixBusa.
“Wierzymy, że zeroemisyjność podróży autobusowych będzie rozwiązaniem, które przyczyni się do całkowitej dekarbonizacji transportu. Odkąd założyliśmy FlixBusa, nieustannie dążymy do zmniejszenia naszego wpływu na środowisko poprzez badanie alternatywnych napędów i umożliwienie kompensacji śladu węglowego” – mówi André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny firmy Flix.
“Dzięki współpracy z Daimler Buses i partnerami badawczymi, którzy podzielają naszą wizję ekologicznej przyszłości transportu, możemy teraz wykonać kolejny krok milowy w kierunku naszego celu, jakim jest przekształcenie całej branży poprzez zapewnienie ekologicznych, nowoczesnych i jednocześnie przystępnych cenowo opcji podróży” – dodaje.
Flix i Daimler Buses połączyły siły z niemieckimi instytututami badawczymi i edukacyjnymi w dziedzinie technologii, tworząc w ten sposób sojusz międzysektorowy. Jako partnerzy badawczy, w projekcie biorą udział naukowcy z Karlsruhe Institute of Technology (KIT), Uniwersytetu w Mannheim oraz Uniwersytetu Technicznego w Kaiserslautern-Landau (RPTU), a finansowanie projektu zostało zapewnione przez Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu Niemiec.
Droga do dekarbonizacji: technologia bronią w walce o środowisko
Flix, Daimler Buses i partnerzy badawczy stawiają sobie za cel pokonanie przeszkód technologicznych, które dotychczas uniemożliwiały wdrożenie elektrycznego napędu na długim dystansie. Największym wyzwaniem jest zadbanie o wysoką wydajność pojazdów na długich trasach przy jednoczesnym zachowaniu ich pojemności, wyrażonej w przestrzeni wydzielonej dla pasażerów oraz bagażu, ponieważ w praktyce oprócz zapewnienia odpowiedniego poziomu naładowania takiego pojazdu, równie istotną kwestią jest spełnianie standardów operacyjnych.
Proces opracowywania technologii, która może rozwiązać powyższe problemy będzie dość złożony, jako że należy wziąć pod uwagę różnorodne czynniki. Napęd zostanie zaprojektowany z uwzględnieniem parametrów, takich jak zużycie energii, zasięg, wydajność jazdy i żywotność baterii. Opracowany mechanizm zostanie poddany analizom pod kątem opłacalności, skutków dla środowiska i ogólnej możliwości zastosowania go w obecnych warunkach rynkowych.
Przy pozytywnym wyniku analizy dwa prototypowe układy napędowe zostaną zainstalowane w modelach demonstracyjnych i przetestowane w warunkach rzeczywistych. Kolejnym krokiem będzie opracowanie na podstawie otrzymanych wyników testu finalnej wersji w pełni elektrycznych i wydajnych autobusów dalekobieżnych, co będzie podstawą do rozpoczęcia ich produkcji. Flix będzie także uczestniczył w procesie zatwierdzania pojazdów testowanych w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych. W trakcie przebiegu projektu firma będzie na bieżąco analizować poszczególne aspekty zastosowanego rozwiązania, aby w dłuższej perspektywie wprowadzić tę technologię w dalekobieżnych autobusach FlixBusa.
POWIĄZANE WPISY
29 września 2023
WOT prezentuje nową publikację. Poznaj Warszawę „Nad dachami”
Warszawska Organizacja Turystyczna zaprezentowała swoją najnowszą publikację, "Nad…
0 Komentarzy1 Minuty
28 września 2023
Nowy, bezpośredni kierunek czarterowy z Katowice Airport – wyspa Margarita w Wenezueli
Biuro podróży Rainbow rozpoczęło sprzedaż wakacji na wenezuelskiej wyspie Margarita z…
0 Komentarzy3 Minuty
28 września 2023
Ryanair zapowiada jesienno-zimowe cięcia w rozkładzie lotów. Dostawy Boeingów opóźnione
Ryanair, poinformował dziś (czwartek, 28 września) o cięciach w rozkładzie lotów na zimę…
0 Komentarzy2 Minuty
27 września 2023
Ryanair ogłosił zimowy rozkład lotów z Poznania. Dwie nowe trasy i trzy zbazowane samoloty
Ryanair przekazał informację o zimowym rozkładzie lotów 2023/2024 dla Poznania z 23…
0 Komentarzy3 Minuty
27 września 2023
Ryanair rozpoczyna świąteczną wyprzedaż biletów
Ryanair, uruchomił dzisiaj (27 września) wyprzedaż miejsc w swoich samolotach, oferując…
0 Komentarzy1 Minuty
27 września 2023
B&B Hotels planuje nowe inwestycje przy centrach handlowych
Sieć B&B Hotels, planuje ekspansję na polskim rynku, koncentrując się na projektach typu…
0 Komentarzy3 Minuty
26 września 2023
Analiza Kiwi.com: millenialsi najchętniej wybierają city breaki
Kiwi.com, firma zajmująca się technologią turystyczną oraz wyszukiwarka tanich lotów,…
0 Komentarzy2 Minuty
26 września 2023
Wakacje 2024: Polacy planują wypoczynek z dużym wyprzedzeniem
Oferty na lato 2024 dostępne są od ponad dwóch miesięcy, a zainteresowanie nimi rośnie z…
0 Komentarzy9 Minuty
26 września 2023
Flix ogłasza rekordowe wyniki za pierwsze półrocze 2023. Wzrost przychodów o 54 proc.
Flix ogłosił wyniki za pierwsze półrocze 2023 roku. Ponad 36 mln pasażerów na całym…
0 Komentarzy4 Minuty