Finalrentals start-up z Emiratów planuje globalną ekspansję z bazy w Gdańsku
Finalrentals to przykład na to, że kontakty biznesowe między Polską a Emiratami mogą być korzystne dla obu stron. Wiele czynników m.in. Expo w Dubaju mogą pomóc Finalrentals w zbudowaniu masy krytycznej w Polsce i regionie CEE. Choć ambicje są zapewne globalne.
Finalrentals czyli meta-search do wypożyczania samochodów
Za firmą Finalrentals stoi ciekawa historia jej powstania. Pochodzący z Pakistanu, prezes firmy Ammar Akhtar przepracował w branży wypożyczalni samochodowych przeszło kilkanaście lat. Pracował w Dubaju m.in. nad stronami/silnikami rezerwacji dla wielkich globalnych marek z tego segmentu turystycznego/biznesowego rynku.
To właśnie doświadczenie skłoniło go do zbudowania własnego biznesu. Finalrentals stawia na koncept znany nam z wyszukiwarek lotów tzw. metasearchów. Klient może bowiem w jednym miejscu znaleźć ofertę wielu partnerów.
Finalrentals stawia też na transparentność oferty, chce by klient miał 100 proc. pewność, co do opłaty, jaką przyjdzie mu zapłacić decydując się na wybraną ofertę. To ma być siła i wyznacznik oferty Finalrentals. Naturalnie firma chwali się też innymi atutami tj. doskonałością w obszarze IT i sprytnym działaniem marketingowym opartym na dopracowanej strategii SEO, postawieniu na tzw. długi ogon.
Expo i popularność Dubaju/Emiratów pomogą w dalszej ekspansji
Firma założona w Emiratach przez wiele lat związana była z tym właśnie rynkiem. Obecnie oferuje na tym obszarze przeszło 400 lokacji i daje do dyspozycji przeszło 100 tys. aut swoim klientom.
Taka oferta z pewnością jest teraz na czasie. Rosnące gwałtownie zainteresowanie Dubajem potwierdzają kolejni gracze ze światowego rynku m.in. RateHawk czy Travelgatex. Nie inaczej jest też w Polsce i całym regionie CEE. Wystarczy spojrzeć na wyniki sprzedaży biletów lotniczych.
Expo z pewnością więc pomoże Finalrentals w dalszej globalnej ekspansji. Jak jednak podkreśla prezes spółki, rynek Emiratów jest za mały do tego, by stać się globalnym graczem. Dlatego spółka szukała przyczółku do dalszego rozwoju. Wybór padł na Gdańsk.
Inwestycja w Gdańsku przyciągnie kolejnych partnerów z regionu
Wiadomość o inwestycji Finalrentals w Gdańsku odbił się szerokim echem w polskiej prasie branżowej. Pokazuje bowiem otwarcie, że kontakty biznesowe na linii Polska – Emiraty będą korzystne dla obu stron
Wybierając Gdańsk Finalrentals z pewnością liczy na wsparcie lokalnej, bardzo sprzyjającej start-upom infrastruktury. Gdańsk, to także bliskie relacje z bardzo obiecującymi i wysoko rentownymi rynkami, jak Skandynawia czy kraje Bałtyckie. Nie zapominając o pobliskim Kaliningradzie.
Mimo, że Finalrentals patrzy z ochotą na wielkie rynki, to z pewnością znajdzie swoje szanse także w samej Polsce. Wspomniane już zainteresowanie Emiratami, a także popularność dynamicznego pakietowania otworzy wiele nowych możliwości do współpracy z polskimi agentami i touroperatorami. Ciekawą szansą może być też obsługa wyłaniającego się rynku workation. Pracujący zdalnie cyfrowi nomadzi będą potrzebowali długoterminowego najmu auta. W tym m.in specjalistą jest Finalrentals.
Jest też szansa, że Finalrentals stanie się niejako ambasadorem/przykładem, że Polska to dobre miejsce do inwestycji dla firm z Emiratów. Najlepszą promocją jest przecież żywy przykład.
Sukces Finalrentals przyczyni się też do bezpośredniego LOTu
Udana inwestycja w Gdańsku powinna też przyczynić się do przyciągnięcia kolejnych partnerów w średnim terminie. Z pewnością dla start-upów z Dubaju/Emiratów ważnym może być też element kosztowy. Koszty życia i utrzymania pracowników w Polsce są wciąż istotnie niższe niż w Emiratach. A jakość kadry jest bardzo wysoka.
Wzrost intensywności biznesowych relacji na linii Pomorze/Gdańsk – Dubaj powinien się też przełożyć w możliwość uruchomienia bezpośrednich rejsów do Emiratów. Z pewnością lotnisko Gdańsk ma ten kierunek, jako główny priorytet na swojej short-liście. Jeżeli o taki ruch nie pokusi się LOT, to z pewnością wcześniej czy później zrobi to FLYDubai zachęcony sukcesem swojego krakowskiego połączenia.
Trzymamy kciuki za sukces start-upu z Dubaju, oby szybko za jego przykładem poszły kolejne firmy.
POWIĄZANE WPISY
29 marca 2024
Choose Greece prezentuje ofertę grecką na polskim rynku
26 marca 2024 w warszawskim hotelu Polonia Palace odbyło się spotkanie promocyjne…
0 Komentarzy1 Minuty
28 marca 2024
Nad Como zakończyły się targi BILNI 2024
W niedzielę zakończył workshop BILNI 2024, jedna z największych imprez poświęconych…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2024
Ponad 50-proc. wzrost, dominacja Egiptu. Fly.pl podsumował zimę
Sezon Zima 2023/2024 dobiega końca. Z pierwszych podsumowań branży turystycznej wynika,…
0 Komentarzy6 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty