Finalrentals start-up, który przeniósł się z Dubaju do Gdańska, podsumowuje 2021
Finalrentals start-up, którego ambicją jest cyfrowa rewolucja na rynku wypożyczalni samochodów ma za sobą udany rok. Przeniesienie siedziby firmy do Gdańska wzbudziło wielkie zaciekawienie, jako że zwyczajowo firmy raczej idą w odwrotnym kierunku. Czy Finalrentals może stać się ambasadorem Trójmiasta jako przykład udanej start-upowej inwestycji zagranicznej w Polsce?
Finalrentals z rekordem w zakresie nowych lokalizacji
Historia Finalrentals sięga 2016 roku, od tego czasu firma mozolnie dodaje nowe lokalizacje do mapy dostępności swoich usług. Do tej pory rekordowy był przedpandemiczny 2019 rok, wtedy udało się dołączyć 44 nowe lokalizacje. Na nowy rekord przyszło poczekać dwa lata. Jak łatwo się domyślać 2020 rok był dramatycznie zły dla prawie wszystkich segmentów związanych z podróżowaniem. 2021 pozwolił jednak Finalrentals ponownie złapać wiatr w żagle.
Firma dodała rekordową liczbę 55 lokalizacji, istotnie przebijając dotychczasowy najlepszy wynik z 2019 roku.
Pojawiają się 4 nowe regiony geograficzne
Firma chwali się też otwarciem czterech zupełnie nowych geograficznych obszarów. Każdy z nich jest wielce interesujący pod kątem przyszłości podróży, zarówno stricte turystycznych, jak i służbowych.
Pierwszy z nich to Miami. Floryda zdaje się być jednym z miejsc typowanych na mekkę zimowych ciepłych podróży. Wiele linii lotniczych, m.in. polski LOT ma ambicje na trwałe zaistnieć na tym rynku. Doskonale ceny z Polski (ale też z Berlina) do Miami oferuje TAP Portugal. A trzeba też pamiętać o tradycyjnie mocnych na tym kierunku wielkich grupach lotniczych jak AF/KLM, czy Lufthansa Group. Rosnąca dostępność połączeń lotniczych pozwala z optymizmem patrzeć na wzrost w obszarze wypożyczania aut, z pewnością na to stawia także Finalrentals.
Drugim kierunkiem jest Arabia Saudyjska, ten kraj czeka w najbliższych latach prawdziwy turystyczny i biznesowy boom. Projekt Arabia 2030 w tym m.in. nowoczesne luksusowe lotnisko i kurorty nad Morzem Czerwonym odmienią oblicze tego kraju. Niewątpliwe turystyka na tym kierunku przeżyje boom.
Wreszcie Malta, lider krótkich city breaków z długim turystycznym sezonem. Tu także dostępność tanich połączeń lotniczych jest kluczem do popularności tej destynacji. Polacy już dziś są w ścisłej czołówce nacji przyjeżdżających na wyspę.
Na koniec Saint Martin, prawdziwa egzotyka, znana głównie z fascynujących zdjęć podchodzących do lądowania samolotów. Popyt na egzotykę jest jednym z trendów czasu pandemii i szybko się nie wypali. Widać, że Finalrentals pieczołowicie wybrał swoje nowe lokalizacje. Przyszły potencjał każdej z nich jest zdecydowanie ponadprzeciętny.
Są nowi partnerzy w dystrybucji
Finalrentals stawia na w pełni cyfrową dystrybucję, w dotarciu do klienta muszą mu pomagać globalni/regionalni partnerzy. Jednymi z nich są m.in. Rent Cars i VIP Cars, z którymi to podpisano umowy o współpracy w mijającym roku. Zadbano też o wzbogacenie contentu, tu także włączono do super aplikacji nowych dostawców m.in. Nationala i Enterprise.
Z pewnością to nie koniec wzbogacania produktu w dążeniu do prawdziwie globalnej oferty.
Jest też element zrównoważonego rozwoju
Firma zauważyła też trendy w zakresie sustainability i zarządzania śladem węglowym, w swojej komunikacji jasno podkreśla pełne odejście od papieru. Cały proces rezerwacyjny w Finalrentals jest w pełni paper less. Dbanie o zielony aspekt działalności jest niezwykle istotne i będzie w przyszłości jednym z ważnych parametrów wpływających na atrakcyjność oferty. Z ciekawością patrzymy na rozwój innowacyjnego start-upu, który zdecydował się na wybór Trójmiasta na swój nowy dom. Miejmy nadzieje, że biznesowy sukces pozwoli kolejnym podmiotom z branży rozważać podobny ruch, może doczekamy się travel techowej Silicon Valley w Trójmieście, choćby w regionalnej skali. Przykłady Barcelony i Berlina wskazują, że sukces przyciąga jak magnes.
POWIĄZANE WPISY
29 marca 2024
Choose Greece prezentuje ofertę grecką na polskim rynku
26 marca 2024 w warszawskim hotelu Polonia Palace odbyło się spotkanie promocyjne…
0 Komentarzy1 Minuty
28 marca 2024
Nad Como zakończyły się targi BILNI 2024
W niedzielę zakończył workshop BILNI 2024, jedna z największych imprez poświęconych…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2024
Ponad 50-proc. wzrost, dominacja Egiptu. Fly.pl podsumował zimę
Sezon Zima 2023/2024 dobiega końca. Z pierwszych podsumowań branży turystycznej wynika,…
0 Komentarzy6 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty