Finalrentals start-up, który przeniósł się z Dubaju do Gdańska, podsumowuje 2021

Finalrentals start-up, którego ambicją jest cyfrowa rewolucja na rynku wypożyczalni samochodów ma za sobą udany rok. Przeniesienie siedziby firmy do Gdańska wzbudziło wielkie zaciekawienie, jako że zwyczajowo firmy raczej idą w odwrotnym kierunku. Czy Finalrentals może stać się ambasadorem Trójmiasta jako przykład udanej start-upowej inwestycji zagranicznej w Polsce?
Finalrentals z rekordem w zakresie nowych lokalizacji
Historia Finalrentals sięga 2016 roku, od tego czasu firma mozolnie dodaje nowe lokalizacje do mapy dostępności swoich usług. Do tej pory rekordowy był przedpandemiczny 2019 rok, wtedy udało się dołączyć 44 nowe lokalizacje. Na nowy rekord przyszło poczekać dwa lata. Jak łatwo się domyślać 2020 rok był dramatycznie zły dla prawie wszystkich segmentów związanych z podróżowaniem. 2021 pozwolił jednak Finalrentals ponownie złapać wiatr w żagle.
Firma dodała rekordową liczbę 55 lokalizacji, istotnie przebijając dotychczasowy najlepszy wynik z 2019 roku.
Pojawiają się 4 nowe regiony geograficzne
Firma chwali się też otwarciem czterech zupełnie nowych geograficznych obszarów. Każdy z nich jest wielce interesujący pod kątem przyszłości podróży, zarówno stricte turystycznych, jak i służbowych.
Pierwszy z nich to Miami. Floryda zdaje się być jednym z miejsc typowanych na mekkę zimowych ciepłych podróży. Wiele linii lotniczych, m.in. polski LOT ma ambicje na trwałe zaistnieć na tym rynku. Doskonale ceny z Polski (ale też z Berlina) do Miami oferuje TAP Portugal. A trzeba też pamiętać o tradycyjnie mocnych na tym kierunku wielkich grupach lotniczych jak AF/KLM, czy Lufthansa Group. Rosnąca dostępność połączeń lotniczych pozwala z optymizmem patrzeć na wzrost w obszarze wypożyczania aut, z pewnością na to stawia także Finalrentals.
Drugim kierunkiem jest Arabia Saudyjska, ten kraj czeka w najbliższych latach prawdziwy turystyczny i biznesowy boom. Projekt Arabia 2030 w tym m.in. nowoczesne luksusowe lotnisko i kurorty nad Morzem Czerwonym odmienią oblicze tego kraju. Niewątpliwe turystyka na tym kierunku przeżyje boom.
Wreszcie Malta, lider krótkich city breaków z długim turystycznym sezonem. Tu także dostępność tanich połączeń lotniczych jest kluczem do popularności tej destynacji. Polacy już dziś są w ścisłej czołówce nacji przyjeżdżających na wyspę.
Na koniec Saint Martin, prawdziwa egzotyka, znana głównie z fascynujących zdjęć podchodzących do lądowania samolotów. Popyt na egzotykę jest jednym z trendów czasu pandemii i szybko się nie wypali. Widać, że Finalrentals pieczołowicie wybrał swoje nowe lokalizacje. Przyszły potencjał każdej z nich jest zdecydowanie ponadprzeciętny.
Są nowi partnerzy w dystrybucji
Finalrentals stawia na w pełni cyfrową dystrybucję, w dotarciu do klienta muszą mu pomagać globalni/regionalni partnerzy. Jednymi z nich są m.in. Rent Cars i VIP Cars, z którymi to podpisano umowy o współpracy w mijającym roku. Zadbano też o wzbogacenie contentu, tu także włączono do super aplikacji nowych dostawców m.in. Nationala i Enterprise.
Z pewnością to nie koniec wzbogacania produktu w dążeniu do prawdziwie globalnej oferty.
Jest też element zrównoważonego rozwoju
Firma zauważyła też trendy w zakresie sustainability i zarządzania śladem węglowym, w swojej komunikacji jasno podkreśla pełne odejście od papieru. Cały proces rezerwacyjny w Finalrentals jest w pełni paper less. Dbanie o zielony aspekt działalności jest niezwykle istotne i będzie w przyszłości jednym z ważnych parametrów wpływających na atrakcyjność oferty. Z ciekawością patrzymy na rozwój innowacyjnego start-upu, który zdecydował się na wybór Trójmiasta na swój nowy dom. Miejmy nadzieje, że biznesowy sukces pozwoli kolejnym podmiotom z branży rozważać podobny ruch, może doczekamy się travel techowej Silicon Valley w Trójmieście, choćby w regionalnej skali. Przykłady Barcelony i Berlina wskazują, że sukces przyciąga jak magnes.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2025
Biuro Rainbow podsumowało III kwartał 2025 roku. Blisko 13 proc. wzrostu przychodów, nowe hotele i większa flota
Po udanym III kwartale 2025 roku Rainbow zapowiada dalszy rozwój. Spółka zwiększa skalę…
0 Komentarzy4 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty










