Exim Tours podsumował preferencje wyjazdowe klientów z 2022 roku
Exim Tours podsumował rok 2022 odnośnie preferencji wyjazdowych swoich klientów. Zespół Exim Tours przedstawił raport, w którym prezentuje, gdzie najchętniej spędzały czas osoby, które skorzystały z oferty biura.
„Zbliża się koniec roku więc to dobry moment nie tylko na raporty roczne odnośnie przychodów ale także na podsumowanie trendów najbardziej atrakcyjnych kierunków wybieranych przez naszych klientów. Podzieliliśmy sobie to podsumowanie na kierunki i terminy wyjazdów” – mówi Damian Protosiewicz, kierownik sprzedaży w Exim Tours.
Gdzie klienci spędzają Święta i Sylwestra?
Na podium kierunków wybieranych przez klientów Exim Tours na wyjazdy świąteczno-noworoczne stanęły: Malta (prawie 27 proc.), Egipt (ok.21 proc.) i Cypr Północny (prawie 15 proc.). Dwa pierwsze kierunki co roku wiodą prym w tym okresie ale widzimy też, że Cypr Północny zyskał na popularności dzięki bogatej bazie hotelowej, którą mamy w ofercie.
Dokąd w tropiki?
Egzotyka także z roku na rok zyskuje popularność. Klienci nie boją się wyjeżdżać dalej i na dłużej. Mimo kryzysu z początku roku jakim była wojna w Ukrainie i inflacja, klienci nie bali się wyjeżdżać w dalekie podróże. Dane pokazują, że aż 69 proc. klientów na swoje egzotyczne wakacje wybrało Zjednoczone Emiraty Arabskie. Kolejne miejsca zajęły Malediwy i Dominikana. Nie wyobrażamy sobie, żebyśmy nie mieli w ofercie tych kierunków. Sukcesywnie rozszerzamy więc ofertę egzotyki o kolejne destynacje, takie jak np. Jamajka lub Barbados.
Top wybory klientów na Lato 2022
Choć rok 2022 był pełen wyzwań i przeciwności losu, to sprzedaż oferty letniej ruszyła dynamicznie. Klienci Exim Tours wybierali najchętniej Hiszpanię – mówimy tu o całej destynacji (wybrzeże kraju plus wyspy). Na drugim miejscu znalazł się Egipt a na kolejnym Tunezja (Djerba i kontynentalna).
Jeśli chodzi o konkretne regiony, gdzie klienci najchętniej spędzali lato 2022, były to: Słoneczny Brzeg w Bułgarii, Riwiera Turecka a także Hurghada.
A dokąd klienci wybierali się na wakacje własnym transportem?
„Cieszymy się, że rozwinęliśmy ofertę z dojazdem własnym, z którego nasi Klienci także korzystali. Najchętniej jeździli do Polski (35 proc.), Chorwacji (29 proc.) i Bułgarii (15% proc.)” – dodaje Protosiewicz.
Zima w Exim Tours
W tym roku odnotowaliśmy też bardzo dobrą sprzedaż kierunków zimowych. Nasi Klienci najchętniej zjeżdżają na nartach w polskich górach (49 proc.), w kurortach we Włoszech (36 proc.) a także w Austrii (11 proc.).
Jakie trendy Exim Tours przewiduje na rok 2023?
„Myślę, że coraz większą popularność zdobędzie nasz produkt „dynamiczne pakietowanie”, gdzie Klient może skonstruować swoje wymarzone wakacje i wybrać z naszej oferty tylko te elementy, które faktycznie chce. Jeśli marzy mu się wyjazd na cztery dni albo na 11 może to zrobić bez problemu. Tak samo może dobrać sobie odpowiednie wyżywienie czy wielkość bagażu. W mojej ocenie w przypadku czarterów w pierwszej kolejności będą wyprzedawać się kierunki korzystniejsze cenowo takie jak np. Tunezja” – przewiduje Damian Protosiewicz.
Z kolei Dawid Potoczny – dyrektor produktu lotów regularnych w Exim Tours twierdzi, że na największą uwagę zasługuje Costa Brava, która ma ogromne możliwości jeśli chodzi o liczbę połączeń i bardzo dobrą oraz stosunkowo tanią bazę hotelową. Kolejno wymienia Cypr Południowy i Północny, bo Exim Tours zwiększyło na tych kierunkach liczbę połączeń lotniczych w stosunku do zeszłego roku.
„Na pewno produktem, który zapewni dużą liczbę klientów będzie też Bułgaria, która mimo że w przedsprzedaży nie triumfuje na podium, to na pewno nadrobi wszystko przed sezonem. Dodatkowo w Bułgarii uruchomione zostały cztery połączenia tygodniowo do Warny i jeżeli zainteresowanie tą częścią Bułgarii się utrzyma, to liczymy na dobre wyniki sprzedażowe. Jesteśmy przekonani też, że wysokim zainteresowaniem będą cieszyć się Majorka i Grecję, szczególnie myślę tu o Krecie, na którą z roku na rok wysyłamy coraz większą liczbę klientów” – mówi Dawid Potoczny.
POWIĄZANE WPISY
18 kwietnia 2025
Wizz Air rozpoczął kampanię „Świadomości Medycznej” w okresie świątecznym
Wizz Air rozpoczął kampanię „Świadomości Medycznej”, mającą na celu zwrócenie uwagi…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2025
Rainbow: najlepsze zagraniczne kierunki na majówkę 2025
Biuro podróży Rainbow przygotowało przegląd kierunków na majówkę, które właśnie w tym…
0 Komentarzy7 Minuty
16 kwietnia 2025
Ryanair i Expedia Group rozszerzają współpracę
Ryanair rozszerza współpracę z Expedia Group. Tanie loty przewoźnika, obejmujące 230…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2025
Więcej lotów z Bydgoszczy do Turcji w sezonie letnim 2025
Port Lotniczy Bydgoszcz ogłosił rozszerzenie siatki połączeń do Turcji w sezonie letnim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 kwietnia 2025
Finnlines uruchomił codzienne rejsy między Malmö i Świnoujściem
Od roku Finnlines obsługuje trasę Szwecja-Polska, która zdobyła solidną pozycję na rynku.…
0 Komentarzy3 Minuty
12 kwietnia 2025
Powstał thriller inspirowany wyprawą z Rainbow
Wyprawa do Kenii zorganizowana przez biuro podróży Rainbow stała się inspiracją dla…
0 Komentarzy1 Minuty
12 kwietnia 2025
Zagraniczni turyści odkrywają Bieszczady. Liczba odwiedzających wzrosła o 52 proc. jesienią 2024
Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna poinformowała o wzroście liczby turystów…
0 Komentarzy2 Minuty
10 kwietnia 2025
Jubileusz 50-lecia Niemieckiego Szlaku Baśni.
Na konferencji prasowej w Warszawie Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) przedstawiła…
0 Komentarzy3 Minuty
9 kwietnia 2025
Jak zmienia się świat podróży służbowych? Eksperci spotkali się na Forum Liderów Business Travel
Forum Liderów Business Travel, organizowane przez BCD Travel Poland, przyciągnęło do…
0 Komentarzy2 Minuty
18 kwietnia 2025
Eksperci turystyki zdrowotnej spotkają się w Kielcach
Już 26–27 kwietnia odbędzie się w Kielcach I edycja Targów Turystyki Zdrowotnej…
0 Komentarzy2 Minuty