Esky: prawie wszystkie bilety Lufthansa Group sprzedajemy przez system NDC

Jakub Bajorski, chief product officer fot. materiały esky

Technologia New Distribution Capability (NDC) pozwala liniom lotniczym bezpośrednio dostarczać swoje oferty platformom do organizacji podróży. Dzięki temu rozwiązaniu podróżni samodzielnie organizujący swoje podróże mogą korzystać z cen i informacji identycznych do tych prezentowanych przez linie lotnicze. Wdrożenie NDC przyniosło Grupie esky wzrost sprzedaży biletów na loty Lufthansy oraz zwiększenie jej udziału w strukturze sprzedaży linii regularnych.

Technologia New Distribution Capability (NDC) pozwala liniom lotniczym bezpośrednio dostarczać swoje oferty platformom do organizacji podróży. Dzięki temu rozwiązaniu podróżni samodzielnie organizujący swoje podróże mogą korzystać z cen i informacji identycznych do tych prezentowanych przez linie lotnicze. Wdrożenie NDC przyniosło Grupie eSky wzrost sprzedaży biletów na loty Lufthansy oraz zwiększenie jej udziału w strukturze sprzedaży linii regularnych.

Współpraca między Grupą Esky a przewoźnikami zrzeszonymi w Lufthansa Group to kolejny etap zacieśniania relacji partnerskich między firmami. W 2020 roku Grupa Esky zdecydowała się na uzupełnienie dotychczasowych źródeł pozyskiwania ofert lotniczych o system NDC Lufthansa Group. Po jego wdrożeniu potroiła sprzedaż biletów na rejsy realizowane liniami niemieckiego potentata branży lotniczej. Natomiast ich udział w strukturze sprzedaży linii regularnych wzrósł z blisko 5 proc. w 2019 roku do prawie 14 proc. w 2022.

„Koncentrujemy się na rozwiązaniach przyszłości, które transformują branżę turystyczną i stawiają klienta na pierwszym miejscu. Model dystrybucji NDC jest jednym z elementów tej zmiany, a ścisła współpraca z Lufthansa Group to idealny przykład wspólnych działań na rzecz klientów linii lotniczych i internetowych biur podróży. Pokazujemy innym graczom na rynku, że współpraca na partnerskich zasadach oznacza wymierne korzyści dla wszystkich stron – podkreśla Jakub Bajorski, chief product officer w Grupie esky.

W wyniku współpracy technologicznej i produktowej Grupa Esky przeszła na model sprzedaży biletów oferowanych przez Lufthansa Group wyłącznie za pośrednictwem technologii NDC. Dzięki temu klienci zyskują dostęp nie tylko do bezpośrednich cen w kanałach przewoźnika, ale też do usług dodatkowych z portfolio takich linii jak Air Dolomiti, Austian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings Discover, Lufthansa i SWISS. Chodzi m.in. o możliwość wykupienia bagażu rejestrowanego, dokładny wybór miejsc w samolocie i posiłków, a także wstęp do saloników biznesowych na lotnisku. Otwiera to też nowe możliwości w zakresie współpracy firm na innych obszarach.

„Niezwykle cieszymy się z faktu, że Grupa Esky osiągnęła wyjątkowy poziom adopcji technologii NDC, sprzedając prawie wszystkie oferty linii lotniczych Lufthansa Group poprzez ten kanał. To kolejny kamień milowy w naszej współpracy. Grupa esky wdrożyła zaawansowaną technologię dystrybucji i staje się pionierem w dostarczaniu klientom szerokiej gamy lotów i produktów dodatkowych linii zrzeszonych w Lufthansa Group” – podkreśla Johannes Walter, head of channel partners w Lufthansa Group.

W tej chwili Esky dystrybuuje oferty 35 linii lotniczych za pomocą NDC. Natomiast do końca 2023 technologia ta będzie odpowiadać za ok. połowę sprzedaży w segmencie regularnych linii lotniczych w serwisach grupy.

Nowość w eSky: pakietowanie dynamiczne. Serwis chce konkurować z touroperatorami