Emirates: u nas tylko Airbusy A380 i Boeingi 777

Linie Emirates wycofały ze służby swoje ostatnie samoloty Airbus A330 i A340. Tym samym przewoźnik jako pierwszy i jedyny na świecie dysponuje flotą pasażerską złożoną w całości z Airbusów A380 i Boeingów 777. Niedawno linie Emirates wycofały ze służby maszynę A6-EAK. Był to ostatni z 29 Airbusów A330 znajdujących się we flocie przewoźnika. A6-EAK rozpoczął służbę w 2002 roku i spędził w powietrzu ponad 60 tysięcy godzin, przemierzywszy w ciągu 14,5 roku blisko 45 milionów kilometrów, czyli odległość odpowiadającą niemal 60 lotom z Ziemi na Księżyc i z powrotem. Linie Emirates wycofały także z samolotu A6-ERN, czyli ostatniego Airbusa A340 pozostającego w służbie, który do przewoźnika trafił w 2004 roku, a wyprodukowany został w 1999 roku.
Od stycznia 2015 roku linie zrezygnowały z 18 samolotów A330 i 5 maszyn A340. Średni wiek zastąpionych nowszymi modelami Airbusów A330 i A340 to 16,5 roku – znacznie poniżej średniej wśród przewoźników, która wynosi 25 lat. Oprócz samolotów wycofywanych od stycznia 2015 roku, linie Emirates planują dalsze zaprzestanie eksploatacji około 25 maszyn w latach 2017-2018, dążąc do utrzymania nowoczesnej i wydajnej floty oraz z myślą o jak najwyższym komforcie i bezpieczeństwie pasażerów.
Rezygnacja ze starszych samolotów odbywa się przy jednoczesnym wprowadzaniu do służby młodszych i nowocześniejszych modeli. Dzięki temu Emirates dysponuje jedną z najmłodszych flot na świecie – jej średni wiek to 5,2 roku. Dwa najmłodsze samoloty przewoźnika – 85. maszyna A380, pierwsza z Airbusów A380 nowej generacji dostarczona w październiku tego roku, a także 125. Boeing 777-300ER – nie mają nawet dwóch tygodni. Złożona wyłącznie z Airbusów A380 i Boeingów 777 flota Emirates w mniejszym stopniu będzie oddziaływać na środowisko, ponieważ obydwa modele samolotów charakteryzuje mniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji spalin w porównaniu z wycofywanymi maszynami.
W roku kalendarzowym 2016 Emirates odbierze łącznie 36 nowych samolotów – 20 dwupokładowych A380 i 16 Boeingów 777-300, w tym samoloty nowej generacji Boeing 777-300ER z ulepszonymi siedzeniami w klasie biznes i o niższym zużyciu paliwa, których dostawa rozpocznie się w listopadzie tego roku.
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2025
PLL LOT uruchamia nowe połączenie Warszawa-Marrakesz
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają do zimowej siatki połączeń rejsy z Warszawy do…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2025
Więcej lotów z Bydgoszczy do Turcji w sezonie letnim 2025
Port Lotniczy Bydgoszcz ogłosił rozszerzenie siatki połączeń do Turcji w sezonie letnim…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2025
LOT uruchamia bezpośrednie połączenie Warszawa – Reykjavik-Keflavik
12 kwietnia 2025 roku Polskie Linie Lotnicze LOT zainaugurowały bezpośrednie rejsy na…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2025
Rekordowy marzec 2025 na Lotnisku Rzeszów-Jasionka. Ponad 81 792 pasażerów
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów zakończył marzec 2025 roku z wynikiem 81…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2025
TAP Air Portugal wznowiła połączenia do Porto Alegre. Trzy połączenia tygodniowo między Lizboną a stolicą Rio Grande do Sul
TAP Air Portugal wznowiła bezpośrednie połączenia między Lizboną a Porto Alegre – stolicą…
0 Komentarzy3 Minuty
11 kwietnia 2025
Corendon Airlines świętuje 20-lecie działalności
W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie działalności na rynku lotniczym. Z tej…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Wizz Air połączy Warszawę z Pizą
Linia lotnicza Wizz Air zainaugurowała loty z Lotniska Chopina w Warszawie do Pizy we…
0 Komentarzy1 Minuty
9 kwietnia 2025
Odkryj nowe kierunki w ofercie PLL LOT na lato
PLL LOT zaktualizowały siatkę połączeń na sezon 2025, oferując pasażerom nowe kierunki,…
0 Komentarzy2 Minuty
8 kwietnia 2025
Ryanair obsłużył 15 mln pasażerów w marcu 2025
2 kwietnia Ryanair Holdings opublikował statystyki ruchu za marzec 2025. Przewoźnik…
0 Komentarzy1 Minuta