Emirates: rozpoczynamy dwuletni program modernizacji floty

fot. Emirates

Linie Emirates ruszyły z rozległym, dwuletnim programem modernizacji floty, rozpoczynając prace nad pierwszym ze 120 wyznaczonych do tego samolotów. Maszyny przejdą pełne odnowienie wnętrza kabiny, zostaną w nich też zainstalowane najnowsze fotele klasy ekonomicznej premium.

Ten ambitny projekt stanowi wielomiliardową inwestycję, która ma zapewnić klientom Emirates jeszcze lepsze doświadczenia podczas podróży w nadchodzących latach. Poza zrekrutowaniem 190 dodatkowych osób do obsługi tego projektu, linie Emirates współpracują również z 62 kluczowymi partnerami i dostawcami, którzy zatrudnili setki wykwalifikowanych pracowników do wsparcia największego programu modernizacji samolotów we współczesnym lotnictwie komercyjnym.

Po miesiącach drobiazgowego planowania i testowania na samolocie A380, inżynierowie dokonali przeglądu i skatalogowali 2200 części. Z kolei zespół ds. zamówień Emirates złożył 12 600 zamówień na wstępną fazę programu. W Emirates Engineering Centre utworzono też specjalne warsztaty zaopatrzone w części i sprzęt do projektu.

Proces przeglądu

Przez 16 dni zespoły inżynierów i techników będą przez całą dobę rozkładać wnętrze kabiny A380 i składać je z powrotem w starannie zaplanowanej i przetestowanej kolejności. Tysiące części zostanie usuniętych, wymienionych lub poddanych liftingowi. Nawet słynne shower spa będą miały nowe odcienie z ręcznie wytłoczonym motywem drzewa Ghaf.

Wdrożony zostanie spójny proces dla każdego samolotu – zespół inżynierów najpierw usunie siedzenia przy oknie w klasie ekonomicznej, zwalniając miejsce dla innego zespołu na usunięcie bocznych paneli wnętrza kabiny. Panele trafią bezpośrednio do jednego z trzech specjalnie wybudowanych warsztatów, w których zostaną zalaminowane najnowszymi odcieniami kolorów Emirates. Aby zrobić miejsce na 56 miejsc w klasie ekonomicznej premium, z przodu głównego pokładu zostanie usuniętych 88 miejsc klasy ekonomicznej.

Na górnym pokładzie fotele klasy biznes i pierwszej zostaną zdemontowane i załadowane na zmodyfikowaną ciężarówkę gastronomiczną, która przeniesie je na ziemię, skąd kolejne pojazdy będą przewozić je do warsztatów. Fotele w klasie biznes zostaną przemalowane i obite nową skórą, a siedzenia pierwszej klasy zostaną wysłane do odnowienia do specjalisty w Dubai World Central (DWC). Wymienione zostaną też wszystkie wykładziny i podłogi.

Zdrowie i bezpieczeństwo

Wszystkie procesy zostały zaprojektowane zgodnie z najwyższymi standardami BHP. Nie pominięto żadnych szczegółów, podjęto też decyzję o zainwestowaniu w najnowocześniejszy sprzęt chroniący pracowników przed szkodliwymi oparami. Po zakończeniu prac remontowych i przed ponownym wprowadzeniem do eksploatacji samolot zostanie poddany inspekcji i certyfikacji przez nadzór lotniczy.

Rozwój programu

Drugi samolot trafi do Emirates Engineering Centre 1 grudnia. W miarę rozwoju programu inżynierowie zaczną pracować jednocześnie nad dwoma samolotami. Oznacza to, że co osiem dni jeden samolot będzie uziemiany i odholowywany do hangaru. Do 23 maja 2024 r. wszystkie 67 samolotów A380 zakwalifikowanych do programu powróci do eksploatacji, a linie Emirates rozpoczną pracę nad 53 samolotami Boeing 777. Do marca 2025 r. wszystkich 120 maszyn powróci do służby.

Nowa klasa ekonomiczna premium, która oferuje luksusowe siedzenia, więcej miejsca na nogi i usługi konkurencyjne dla wielu linii lotniczych w klasie biznes, jest obecnie dostępna dla pasażerów podróżujących popularnymi trasami A380 do Londynu, Paryża i Sydney. Z czasem będzie mogło z niej korzystać coraz więcej klientów.

Linie Emirates ogłosiły plany wprowadzenia klasy ekonomicznej premium na swoich trasach do Nowego Jorku JFK, San Francisco, Melbourne, Auckland i Singapuru do końca marca 2023 roku.

Emirates i IATA zorganizowały pierwsze wspólne forum poświęcone szkoleniu pilotów i bezpieczeństwu lotów