Emirates – rok 2021 rokiem odbudowy

Airbus A380 linii Emirates w specjalnym malowaniu z okazji EXPO/fot. archiwum Emirates

Linie Emirates kontynuują odbudowę siatki połączeń, do grudnia obejmował ona 128 miast. Pod koniec 2021 r. wszystkie 133 samoloty Boeing 777 Emirates i prawie 60 maszyn z floty A380 wróciły do czynnej służby.

Także ponad 120 poczekalni Emirates i obiektów partnerskich zostało ponownie otwartych, aby świadczyć usługi klientom premium i podróżnym, posiadającym status frequent flyer.

Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes i dyrektor Emirates, powiedział: „Pomimo niedawnego wzrostu zachorowalności na wariant Omicron i niewielkiego spowolnienia, jakie przyniósł naszej sieci, w rok 2022 wchodzimy z optymizmem. W mijającym roku nabraliśmy ogromnego tempa i spodziewamy się przyspieszenia wzrostu biznesu w 2022 roku. Lotnictwo zawsze było silną branżą, a my będziemy kontynuować współpracę z naszymi partnerami, aby jeszcze lepiej działać na rzecz naszych klientów i społeczności.”

W tym roku linie Emirates poszerzyły swoje elastyczne rezerwacje, dały możliwość zachowania lojalnym klientom ich mil i statusu członkostwa oraz zaoferowały ubezpieczenie medyczne na wypadek COVID-19 dla wszystkich klientów. Strona internetowa emirates.com jest aktualizowana co najmniej raz dziennie o informacje zweryfikowane przez lokalne zespoły Emirates w całej sieci.

Emirates przyspieszyły także inicjatywy cyfrowe, aby zapewnić klientom płynniejsze i bezpieczniejsze podróże – jako pierwsze linie lotnicze wdrożyły rozwiązanie IATA Travel Pass w swojej sieci na sześciu kontynentach. Linie lotnicze wprowadziły technologię zbliżeniową i rozszerzyły możliwości weryfikacji cyfrowej na lotnisku w Dubaju, we współpracy z aplikacją Al Hosn dbającą o szybką i bezpieczną cyfrową weryfikację dokumentów podróży COVID-19.

W styczniu linie wprowadziły klasę ekonomiczną premium, która spotkała się z bardzo pozytywną reakcją.

W listopadzie Emirates ogłosiły duży program modernizacji, który ma na celu wyposażenie 105 samolotów w fotele klasy ekonomicznej premium i w najnowsze wnętrza kabin, aby zapewnić niezrównane wrażenia z lotu.

W 2021 roku Emirates połączyły siły z nowymi partnerami interline i code-share – Aeromar, airBaltic, Airlink, Azul, Cemair, Garuda, Gulf Air, South African Airways, TAP Portugal; oraz wzmocniły istniejące partnerstwa strategiczne z Qantas i flydubai. Linie Emirates podpisały również umowy i uruchomiły inicjatywy wspierające turystykę na Seszelach, Malediwach, Kostaryce i w Indonezji.

Linie Emirates pomogły utworzyć Dubai Vaccine Logistics Alliance i podpisały porozumienie z UNICEF, aby priorytetowo traktować transport szczepionek w ramach inicjatywy COVAX, która koncentruje się na sprawiedliwej dystrybucji szczepionek przeciw COVID-19.

Do grudnia Emirates przewiozły 600 milionów dawek szczepionek przeciw COVID-19 podczas swoich lotów do ponad 80 miejsc docelowych.

W maju linie ustanowiły humanitarny most powietrzny, aby wesprzeć Indie w czasie pandemii.

Linie Emirates nawiązały współpracę z Falcon Aircraft Recycling i Wings Craft w pionierskim projekcie polegającym na przetworzeniu w całości pierwszego wycofanego samolotu A380 na terenie Zjednoczonych Emiratów Arabskich, ograniczając ilość odpadów na wysypiskach i wpływ na środowisko.

Podczas Dubai Airshow ogłoszono również inicjatywę podjętą wraz GE Aviation, polegającą na przeprowadzeniu lotu testowego samolotem Boeing 777 w pełni napędzanym zrównoważonym paliwem lotniczym (SAF). Linie Emirates są aktywnym członkiem koalicji „Czyste niebo dla jutra” Światowego Forum Ekonomicznego, która wspiera przejście na SAF w ramach dążenia do latania neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla.

Emirates ponownie otwierają lotniskowe poczekalnie w całej swojej sieci