Emirates odebrały 116. Airbusa A380

Linie lotnicze Emirates powitały swojego 116. Airbusa A380 – MSN A6-EVL. Jako pierwszy z trzech A380, dołączył on do floty w grudniu 2020 r. Samolot przybył do Dubaju 5 grudnia, napędzany był mieszanką konwencjonalnego paliwa do silników odrzutowych i zrównoważonego paliwa lotniczego.
Linie Emirates mają otrzymać jeszcze dwa samoloty A380 w tym miesiącu, jeden z nich będzie wyposażony w długo oczekiwany produkt – klasę ekonomiczną premium.
Od momentu wejścia do floty Emirates 12 lat temu, A380 był flagowym samolotem linii lotniczych i ulubieńcem klientów, urzekał podróżnych, zapewniając im niezrównane wrażenia z podróży. Salon pokładowy A380 i shower spa są słynne na całym świecie.
Tim Clark, prezes linii lotniczych Emiratem, powiedział: „Airbusy A380 to wielki sukces Emirates, co znajduje odzwierciedlenie w dużym zainteresowaniu klientów lotami tym samolotem. A380 pomógł nam efektywnie zaspokoić zapotrzebowanie klientów na lotniskach z ograniczoną liczbą slotów, a także na popularnych trasach, wspierając nasze operacje także w trakcie lotów długodystansowych.
Co ważne, dzięki przestrzeni i technologii zastosowanej w tym samolocie mogliśmy wprowadzić na pokładzie nowe koncepcje, które zmieniły latanie na lepsze. Z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie naszych niepowtarzalnych rozwiązań w klasie ekonomicznej premium, która zadebiutuje na A380 w nadchodzących miesiącach. Będziemy nadal inwestować w nasz światowej klasy produkt A380, pozostanie on naszym okrętem flagowym przez następną dekadę. Będziemy rozmieszczać Airbusy na większej liczbie tras odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na podróże.”
Obecnie Airbus A380 lata do Kairu, Ammanu, Paryża, Londynu, Kantonu, Manchesteru i Moskwy, a ostatnio zwiększono liczbę usług A380 do 4 dziennie na londyńskim Heathrow. Z kolei do Moskwy A380 latają codziennie..
Tim Clark skomentował: „Zrównoważony rozwój pozostaje dla Emirates ważną kwestią. Bardzo uważnie przyglądamy się rozwojowi zrównoważonego paliwa lotniczego i czekamy na czas, kiedy będzie można je produkować na dużą skalę i w konkurencyjnych cenach. Nasz ostatni lot dostawczy A380 był częściowo napędzany paliwem lotniczym zgodnym z zasadami zrównoważonego rozwoju, co jest pozytywnym krokiem w kierunku zmniejszenia emisji.”
POWIĄZANE WPISY
2 czerwca 2023
Ryanair – wzrost liczby pasażerów w maju do 17 mln
Ryanair wykonał w maju blisko 95 tys. lotów, osiągając współczynnik wykorzystania miejsc…
0 Komentarzy1 Minuty
2 czerwca 2023
Brussels Airlines powraca po przerwie pandemicznej na Lotnisko Chopina
Brussels Airlines, belgijski przewoźnik lotniczy, powrócił na warszawskie Lotnisko…
0 Komentarzy2 Minuty
2 czerwca 2023
Sąd unieważnia grzywnę nałożoną na Ryanair przez węgierski Urząd Ochrony Konsumentów
Ryanair przyjął orzeczenie Sądu Metropolitalnego w Budapeszcie, które unieważniło grzywnę…
0 Komentarzy2 Minuty
2 czerwca 2023
Emirates stawia na recykling. Nowe rozwiązanie zmniejszy ilość plastiku na pokładzie
Emirates ogłosił nową inicjatywę recyklingu w obiegu zamkniętym, która ma na celu…
0 Komentarzy2 Minuty
1 czerwca 2023
Krakowskie lotnisko obsłużyło w maju ponad 800 tys. pasażerów
W maju z usług krakowskiego lotniska skorzystało 839 625 pasażerów, czyli o 12 proc.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 czerwca 2023
Wizz MultiPass już w sprzedaży. Stała cena niezależnie od sezonu
Wizz Air ogłasza premierę swojego nowego produktu – Wizz MultiPass. To pierwszy w Europie…
0 Komentarzy2 Minuty
1 czerwca 2023
Emirates i AWS stworzą cyfrowy świat dla pracowników i członków załogi
Grupa Emirates podpisała umowę z Amazon Web Services (AWS) w celu stworzenia platformy i…
0 Komentarzy2 Minuty
1 czerwca 2023
Leo Express wprowadza codzienne połączenia między Pragą a Krakowem
Leo Express ogłosił zwiększenie liczby połączeń między Pragą a Krakowem o trzy dodatkowe…
0 Komentarzy1 Minuty
1 czerwca 2023
Katarzyna Szepczyńska nową dyrektorką departamentu ubezpieczeń turystycznych w Europa Ubezpieczenia
Katarzyna Szepczyńska dołączyła do zespołu Europy Ubezpieczenia, wzmacniając ich pozycję…
0 Komentarzy2 Minuty