Emirates i Abu Zabi: wspólnie zwiększymy liczbę gości w Abu Zabi

Linie Emirates i Departament Kultury i Turystyki Abu Zabi podpisały 13 maja list intencyjny w sprawie zwiększenia liczby podróżujących z globalnej siatki połączeń. Nowe porozumienie wpisuje się w dążenia przewoźnika do promocji turystyki w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

List intencyjny został podpisany podczas targów Arabian Travel Market przez Adnana Kazima, dyrektora handlowego Emirates, i JE Saleha Mohameda Al Geziry’ego, dyrektora generalnego ds. turystyki departamentu kultury i turystyki Abu Zabi.

W ramach porozumienia Emirates i departament będą współpracować przy poszukiwaniu i realizowaniu działań promocyjnych oraz indywidualnych pakietów dla organizatorów turystyki i szerzej pojętej branży na kluczowych rynkach w obrębie siatki połączeń przewoźnika, aby zachęcić podróżujących do odwiedzenia Abu Zabi podczas pobytu w ZEA. Strony będą także współpracować przy kampaniach reklamowych i cross-marketingowych, organizacji wyjazdów zapoznawczych dla przedstawicieli branży turystycznej i mediów oraz konkursach promocyjnych.

Turystyka należy do najważniejszych filarów gospodarki ZEA i odgrywa dużą rolę w jej dywersyfikacji. W 2021 r. została powołana Rada Turystyki Emiratów (Emirates Tourism Council), która ma uatrakcyjnić ofertę turystyczną emiratów poprzez współpracę wszystkich lokalnych władz i departamentów odpowiedzialnych za turystykę, tak aby wzmocnić pozycję ZEA jako chętnie wybieranego kierunku podróży na całym świecie. Według prognoz w 2027 r. turystyka będzie generować 5,4 proc. PKB całego kraju, tj. 116,1 mld dirhamów (31,6 mld dolarów) i zapewniać ponad 1 mln miejsc pracy.

Emirates – tyle lotów do Indii, co przed pandemią